Announcement

Collapse
No announcement yet.

futaba 3prka bra eller dårlig

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • futaba 3prka bra eller dårlig

    Trenger ny radio til en billig båt, vil ikke invistere i noe dyre greier men fant denne til litt over 500 lapper. Noen som har erfaring med denne radien, kommer med mottager også i pakka.


  • #2
    Fikk svar fra forhandler nå:

    "... Utifra info jeg kan finne på nett er nok denne radioen fra ******* ett bedre alternativ så lenge du skal bruke den i båt. Det er en del 2.4ghz radioer som sliter med signal/rekkevidde så lenge de er ting som går på vannet.... "

    så jeg går for en Hisky radio og mottaker isteden fra en annen forhandler

    Comment


    • #3
      Hisky radio har jeg aldri hørt om før. Hvor produseres dette?

      Du kan fortelle han "derre derre lokale forhandleren" at han bør sette seg inn i saker han uttaler seg om.
      Futaba 2.4 GHz brukes av ca 99% av alle som deltar i Norgescup'n, så særlig dårlig er det ihvertfall ikke.
      I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
      sigpic
      For n'te gang Sofus, trykk F5...

      Comment


      • #4
        Hei Harald, snodig å få svar fra en Mossing siden jeg er derfra men for tiden utflyttet

        Forhandleren som svarte var Elefun.no

        Hisky er et ukjent merke for meg også, forhandles av reservdelsrc.com i Sverige. Ble anbefalt denne av en av de ansatte der som hadde denne radioen i sin egen båt, blir uansett bare brukt intil jeg får prosjektet mitt ferdig (forhåpentligvis).

        EDIT: Etter litt googling fant jeg ut at Hisky produseres i mainland China
        Last edited by Guest; 21 August 2013, 13:13.

        Comment


        • #5
          Hei.Den futaba 3pk fungerer muligens,men synes den ser litt skummel ut med innebygget antenne.

          Ett annet alternativ er 3pm,og den koster ny 1000,-1200,- .Den senderen har skikkelig antenne og fungerer iallefall prikkfritt uansett om det er bølger og påvirkes heller ikke av tenningssystemet som er i bensinbåter.Du bør få en brukt 3pm for 5-600,-.
          AmigoDrift&OffshoreRacing. N-666 Sigma 51 "V1 / V2 / V3. Sigma Stratos 53" DF 53". DF 90 mk2. Spike 52". Blazer Wiplash gv. Blazer Backlash. Powered by Zenoah,Cmb and Qd.
          Baja 5-B. Traxxas Jato 3,3 trx. Align T-Rex 700 nitropro.
          http://www.arcticrc.no/

          Comment


          • #6
            ja skal være enig med deg ang innebygget antenne Ken, ser det på 2 mobiler jeg har her. På hytta er det veldig dårlig dekning, på den nyeste telefonen ramler nettet ut hele tia men med "mursteinen" nokia 1610 har jeg altid dekning der. Vil nå tro dette gjenspeiler seg på RC radier også

            @ Harald: de la inn et bilde av radioen på den svenske siten nå:

            Click image for larger version

Name:	bild2.jpg
Views:	1
Size:	70.9 KB
ID:	781697
            Last edited by Guest; 21 August 2013, 15:59.

            Comment


            • #7
              Originally posted by innflytter View Post
              Fikk svar fra forhandler nå:

              "... Utifra info jeg kan finne på nett er nok denne radioen fra ******* ett bedre alternativ så lenge du skal bruke den i båt. Det er en del 2.4ghz radioer som sliter med signal/rekkevidde så lenge de er ting som går på vannet.... "

              så jeg går for en Hisky radio og mottaker isteden fra en annen forhandler
              Stemmer at det er mange radioer som sliter på vann. En av de få som faktisk fungerer er Futaba 3PK og 4PK/S
              Spectrum er testet ut og de fungerer ikke.... Hør på Folk som kjører aktivt og ikke alltid på folk som vil selge det de tjener mest penger på... Ville vært skeptisk til Hisky, Tisky og Whiskey før de er ordentlig testet ut...
              Odd-Erik Kanth-Lundem
              www.oms-p.com

              Comment


              • #8
                Gå for det du blir anbefalt av miljøet som holder med på dette, tross alt de som har prøvd det meste og vet akkurat hva som funker eller ikke
                5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
                Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

                Comment

                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                Collapse

                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                Welcome to our newest member, Erik-M.
                Working...
                X