Announcement

Collapse
No announcement yet.

byggetråd skalabåt san diego

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • byggetråd skalabåt san diego

    heysann...tenkte kanskje det kunne være av interesse for noen å legge ut en bygetråd på mitt byggeprosjekt av en robbe san diego..¨

    kom over et skrog til en slik en på salgs på tysk ebay..(mekka for skalabåt)

    fant ut at dette kunne være noe for meg så da var det bare å by.
    var heldig og fik båten så da var det bare å vente på "liten" pakke fra tyskland..
    båten er jo 127cm lang så er jo en passe pakke da..

    første bilde er av båten da den var pakket ut hjemme

    Last edited by Ahermann; 11 February 2010, 22:38.
    Arne Gabrielsen (-75)
    bil savage 3,5,3 trinns kasse,revers modul,double brakes,
    ,Tamiya knight hauler og snart tippsemi til den

  • #2
    san diego har egentlig aggregater bak men jeg ar bestemt meg for vannjetter i stede..

    så da måtte hekken bygges en del om

    .....opps--oppdager her nå at noen bilder ejg skal bruke ligger på min andre telefon..

    blei litt seint dette her...fortsetter dette her i morra
    beklager dette
    Arne Gabrielsen (-75)
    bil savage 3,5,3 trinns kasse,revers modul,double brakes,
    ,Tamiya knight hauler og snart tippsemi til den

    Comment


    • #3
      ok da prøver vi på nytt

      første bilde viser hullet jeg lagde i skroget bak for å lage til egnet sted for vannjetter..

      er alltid fryktelig skummelt å lage slike hull gitt...er liksom ingen vei tilbake ....

      bilde 2 så har jeg laga plata som skal bli den nye "bakveggen" og grovmontert den..

      lagde den og den plata som fungere som tak er de første jeg monterte.

      bilde 3 og 4 viser det samme sett innenfro ,jettene er bare løselig satt der for å få vinkler osv rett..
      Attached Files
      Arne Gabrielsen (-75)
      bil savage 3,5,3 trinns kasse,revers modul,double brakes,
      ,Tamiya knight hauler og snart tippsemi til den

      Comment


      • #4
        så var vi kommet til hva som ble gjort i går da..
        da var det på tide å få på plass sideveggene slik at hekken blir tett igjen..

        jeg bare grovkutter platene og limer den inn så de passer justering kan man heller gjøre etterpå
        Attached Files
        Arne Gabrielsen (-75)
        bil savage 3,5,3 trinns kasse,revers modul,double brakes,
        ,Tamiya knight hauler og snart tippsemi til den

        Comment


        • #5
          bare i fall noen vil se hvordan sn diego ser ut så kan jeg jo gi link til en ebay salg av en slik en som har ganske ok bilder av en ferdig båt

          Arne Gabrielsen (-75)
          bil savage 3,5,3 trinns kasse,revers modul,double brakes,
          ,Tamiya knight hauler og snart tippsemi til den

          Comment


          • #6
            jaja er gjort litt mere siden sist da...


            bilde 1 viser hekken ferdig limt,som dere seer er der myye lim der pr nu menne skal selfølgelig pusses ned og finpusses.

            bilde 2 og 3 viser thrusern montert fremme i skroget og limt.

            bilde 4 viser når limet har tørket og jeg har kuttet ned thrusterrørene slik at de passer i skroget
            Attached Files
            Arne Gabrielsen (-75)
            bil savage 3,5,3 trinns kasse,revers modul,double brakes,
            ,Tamiya knight hauler og snart tippsemi til den

            Comment


            • #7
              går jo ikke for fort med hobbyvirksomhet i disse OL tider..ble jo sannenlig skiskyttergull i kveld...menne fikk no gjort litt på båten i dag da...

              på bilde 2 og 3 ser dere hvordan det ble da jeg finkutta inntaka til jettene og på bilde 1 har ejg begynt montering av styringen til jettene..vil vises bedre hvordan det funker etter hvert som ting kommer på plass..

              bare litt nysgjerrig..er der interesse for slike byggetråder som dette eller er det bare tull å styre med det?
              Attached Files
              Arne Gabrielsen (-75)
              bil savage 3,5,3 trinns kasse,revers modul,double brakes,
              ,Tamiya knight hauler og snart tippsemi til den

              Comment


              • #8
                fikk da gjort litt under 3 mila også da...



                er bare et bilde i dag og viser oppbyggingen av styrigen som jeg har laget i kveld
                Attached Files
                Arne Gabrielsen (-75)
                bil savage 3,5,3 trinns kasse,revers modul,double brakes,
                ,Tamiya knight hauler og snart tippsemi til den

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Ahermann View Post
                  bare litt nysgjerrig..er der interesse for slike byggetråder som dette eller er det bare tull å styre med det?
                  Jeg synes det er interessant å følge med.

                  Forumet her er mest aktivt på speedbåter som man kjører konkuranse med, men jeg er mest interessert i skala og semiskala. Så for meg er det fint om du fortsetter byggetråden.

                  Tore

                  Comment


                  • #10
                    en liten update..har ikke skjedd fryktelig mye i det siste,har et par båter til som jeg skal ha klar til våren så har fått unna litt på de i det siste pluss at man som alltid ikke har tid te alt man vil


                    første bildet viser en testmonterin av endene av jettan får å se hvordan det funker,og ser absolutt greit ut det

                    bilde 2 og 3 viser der ejg har laga til for montering av servoer til reversering,en servo til hver jett,har dog ikke limt de inn i skroget fordi jeg vil ha motorene inn først slik at man ser hvordan det blir med plass,og motoran ha e ikje kommet så langt som bestilt enda..menne er like før
                    det er planen å bruke graupner bb700 9,6 vollt neodym ,de takler opp til 19,2 volt og burde gi nok power til denne båten,de er faktisk nesten i grenseland for sterk til jettene men bør gå greit

                    bilde 4 viser fremme i baugen hvor jeg nå har fått laget til for anker på båten,en servo er modifisert for å funke som vinsj og røret du ser skal styre snøret på trummelen..

                    ellers så er skroget justert litt bake i hekken for å være rett til montering av dekket..
                    Attached Files
                    Last edited by Ahermann; 5 April 2010, 22:17.
                    Arne Gabrielsen (-75)
                    bil savage 3,5,3 trinns kasse,revers modul,double brakes,
                    ,Tamiya knight hauler og snart tippsemi til den

                    Comment


                    • #11
                      Stilige greier

                      Comment


                      • #12
                        skjer desverre ikke all verden med prosjektet for tiden,men det betyr ikke at der ikke skjer noe som helst..
                        blandt annet er det handlet det meste som trenges av elektronikk til båten.. og motorer er montert.

                        første bilde viser hvordan ting vil se ut fra utsiden når dekket blir montert ,det hullet var ikke noe jeg ønsket meg siden det lager ekstra arbeid for å få et pent dekke oppå,men man må ha mulighet for å komme til styresystemet etter at dekket er montert også,man må huske på at denne båten ikke er laget for vannjett og at orginal oppsettet til den er laget slik at alt man trenger komme til er montert lengre frem i båten,
                        bilde 2 viser hvordan det nå ser ut under dekket,motorene er montert som dere ser,brua som holder servoene til reverseringen er blitt montert og servoer montert klart for det,servo til styring er montert så mangler bare linkasjen til de tinga..
                        når all linking er laget til så er vel faktisk alt teknis nedi skroget laget til...
                        Attached Files
                        Arne Gabrielsen (-75)
                        bil savage 3,5,3 trinns kasse,revers modul,double brakes,
                        ,Tamiya knight hauler og snart tippsemi til den

                        Comment

                        (RS) Radiostyrt.no Statistics

                        Collapse

                        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                        Welcome to our newest member, Erik-M.
                        Working...
                        X