Announcement

Collapse
No announcement yet.

Big cat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Big cat

    Hei
    Starter en tråd om mitt lille byggverk.
    Bygger nå fortiden pluggen til en catamarn,260cm lang og 70cm bred.
    Er ferdig med rammeverket og skal nå til å kle den med balsa,før det blir sparkling og lakering. Er det noen som har tips til en god sparkel som fester godt til balsa og tåler å bli lakket på uten koking,blir brukt vanlig bil-lakk til slutt.Når formene er ferdige kan jeg lage på bestiling hvis det er noen som er intresert.Pris kommer an på hvor lett du vil ha den
    Første støpen blir i glass og med forsterkninger i kevelar/karbon,pga pris Blir morro og veie den........
    Er ikke sikker på hva jeg vil putte oppi,elektro eller fuel? TURBIN.......? er ikke onkel skrue kom med forslag,hva er minst vedlikehold? Har funnet drev og ror+flaps fra MTC, men det kan helt sikkert settes på annet også.
    Er glad for GODE innspill/tips til prosjektet, da dette er første jeg bygger.
    Tror også jeg må ta turen til Sigdal i helgen for å stjele noen tips

    Bilder kommer..........

  • #2
    er vel greit spærkel på biltema
    vått er godt

    Comment


    • #3
      Hei
      Til dere som er litt nyskjerige,her er 2 bilder av skute-pluggen.......

      Comment


      • #4
        Originally posted by skunkie_racing View Post
        er vel greit spærkel på biltema
        Hmmmm har litt dårlig erfaring med slike produkter derfra......Er redd det vil koke når jeg legger fyller på oppå.
        Vurdere å legge et lag med duk+epoxy,også sparkle helt vanlig+fyller. Blir litt dyrere men da er jeg sikker,tror jeg
        Er det noen som har erfaring med å glasfiber-sparkle rett på balsaen? blir det bra? sitter det godt? Tenker på belastningen som blir når jeg skal ha pluggen ut av forma

        Comment


        • #5
          Da er bestemelsen tatt, duk og polyester oppå balsaen. Da hefter sparkel godt og ikke løsner når pluggen skal ut av formen + at den blir stivere. Er ikke sikker hvordan vindskjerm eller canopy skal se ut,race eller daycrusier utsende??? Tips!!!
          Har kledd hele skroget og har nå snudd den,og skal til på dekket. Når den er ferdig kledd har det gåt med ca 5m2 balsa
          Håper at pluggen er ferdig før jul,og at jeg kan ha første støp klar til våren
          I første støp tror jeg det blir 2 x 35cc bensin motorer. blir det feil på skroget er dette motorer som det er mulig å bli kvitt.
          Hvilken motor levrandør leverer motorer med begge rotasjons retninger?
          Hvordan legge ut bilder,slik at di synes for alle

          Comment


          • #6
            Originally posted by WillyRøre View Post
            Hvordan legge ut bilder,slik at di synes for alle
            Last dem opp til www.photobucket.com og link dem hit ved å trykke på "lim in lenke" (ikonet med globus og et liggende åttetall/uendelighetssymbol/kjettingbit).
            Sankyo Sigma GII-vrak, Kyosho Renault Alpine-vrak, Thunder Tiger Challenger Circuit 20 (1983?), Graupner/Kyosho Fairlady, 3stk Spital Safari-GX/Graupner Kangaroo(Gazelle)/Futaba safari- vrak,Kyosho Mad Armour,Kyosho Inferno 7.5 SP3 El-konvertert (22,4V/2000Kv),Kyosho Inferno TR-15

            Comment


            • #7
              noe nytt??

              Comment


              • #8
                Hvordan går det med catta?

                Bildene, hva har skjedd med dem?
                I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
                sigpic
                For n'te gang Sofus, trykk F5...

                Comment


                • #9
                  hei, bygde en catt for 3 år siden. Nu først har jeg fått prøvd den. Den er 2 m lang og 55cm bred, total vekt 18 kg med motor, full tank 95 og drivverk og ror. Den kun gjerne ha vært lettere. Grunn til dette er; bygd på samme prinsippet som du tenker å gjøre. Balsaplugg kledd m 3 mm balsaflak. deretter 200 gr glassfiber og polyester(dette burde vært epoxy pga høyre vekt på polyester)
                  Så er det sparklet og lakkert med billakk.
                  Click image for larger version

Name:	046.jpg
Views:	1
Size:	49.8 KB
ID:	773935Click image for larger version

Name:	047.jpg
Views:	1
Size:	47.3 KB
ID:	773936Click image for larger version

Name:	048.jpg
Views:	1
Size:	39.2 KB
ID:	773937Click image for larger version

Name:	041.jpg
Views:	1
Size:	32.7 KB
ID:	773938


                  Leif Aasberg. 35 år

                  Comment

                  (RS) Radiostyrt.no Statistics

                  Collapse

                  Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                  Welcome to our newest member, Erik-M.
                  Working...
                  X