Announcement

Collapse
No announcement yet.

MiniCat og MicroCat fra dragon hobby prosjekter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MiniCat og MicroCat fra dragon hobby prosjekter

    Har tenkt å lage en egen tråd her om prosjektene mine, er ganske nytt for meg med rcbåter, men er kjempeartig, kjøpte meg en minicat og en microcat som gikk greit nok orginale men jeg får jo aldri nok fart filmer av båtene mine vil nok komme etterhvert

    Click image for larger version

Name:	resize.aspx.jpg
Views:	1
Size:	28.5 KB
ID:	788179Prosjekt MiniCat (snart ferdig)

    Esc: 2x Turnigy 180amp
    Motor: 2x Feigao 380XL 9XL 2612kv
    Batteri: 2x Flightpower 4s 3350mah 30c
    Radio: Futaba 3PM 2,4ghz
    Propell: 2x octura x442 slipt
    Vekt: ca 3000g m/batterier

    Båten er ferdig, batterikrybbe fjernet for å få plass til escene, modifisert escer så di fikk plass i skroget, laget direkte kjøling til motorer og escer, 3 vanninntak og 4 uttak, ser frem til testing av denne

    Click image for larger version

Name:	17025.jpg
Views:	1
Size:	10.1 KB
ID:	788180Prosjekt MicroCat

    Esc: Etti Race 150amp m/bec
    Motor: Feigao 380L 8L 3633kv
    Batteri: Flightpower 3s 2200mah 50c
    Radio: Futaba 2PL 2,4ghz
    Propell: Octura x435 slipt
    Vekt: 1445g m/batteri

    Denne er ferdig og testet litt, montert esc der hvor org batterifeste er og laget nye fester til 2 batterier nede i kjølen rett forran motor for å få mere gyngde forran balangsepungt, så lenge det ikke er vind og ikke er "sjø" så er den vanvittig rask, men pga størrelse og vekt er den ubrukelig med "sjø" og vind, men så lenge forholdene er til rette så sitter den som et skudd i vannet

    Ville bare lage denne tråden så andre folk kan se hva jeg driver med og gjerne komme med tips til meg neste prosjekt blir en genesis med feigao 580l motor
    Last edited by TageMathiassen; 2 October 2010, 23:42. Reason: lagt til en filmsnutt
    SUMMIT-TEKIN RX8-TEKIN T8 1350KV-6S-TQI M/DOCKING-FULL TELEMETRI - - - - - - SAKURA D3 CS DRIFT-TEKIN RS PRO-REDLINE 8,5T

  • #2
    MicroCat prosjekt
    Click image for larger version

Name:	008.jpg
Views:	1
Size:	55.9 KB
ID:	770105Click image for larger version

Name:	010.jpg
Views:	1
Size:	49.6 KB
ID:	770106

    MiniCat prosjekt
    Click image for larger version

Name:	011.jpg
Views:	1
Size:	55.5 KB
ID:	770104
    SUMMIT-TEKIN RX8-TEKIN T8 1350KV-6S-TQI M/DOCKING-FULL TELEMETRI - - - - - - SAKURA D3 CS DRIFT-TEKIN RS PRO-REDLINE 8,5T

    Comment


    • #3
      I dag er MiniCat testet for første gang etter bygging har riktignok kun testet på 3s og org propeller, med det gikk overaskende bra ser virkelig frem til å teste med 4s både motorer og esc'ene var iskalde etter kjøring fikk å testet MicroCat i dag igjen, men er helt rå, kun propell som ligger i vannet under kjøring og motor og esc er lunka etter kjøring
      SUMMIT-TEKIN RX8-TEKIN T8 1350KV-6S-TQI M/DOCKING-FULL TELEMETRI - - - - - - SAKURA D3 CS DRIFT-TEKIN RS PRO-REDLINE 8,5T

      Comment


      • #4
        Originally posted by TageMathiassen View Post
        neste prosjekt blir en genesis med feigao 580l motor
        580L motorene er ikke akkuratt veldig gode, de blir så varme. Du burde heller satse på noe annent
        Båt: 2 stykk 3,5cc SGX riggere, 7,5cc SGX rigger og en 15cc SG rigger!

        Comment


        • #5
          har brukt 580l flere ganger og har ikke hatt noen problemer med varme, bare å lage skikkelig kjøling til den, og bra nok esc og ikke pusekjøre så holderden seg bra og kjølig
          SUMMIT-TEKIN RX8-TEKIN T8 1350KV-6S-TQI M/DOCKING-FULL TELEMETRI - - - - - - SAKURA D3 CS DRIFT-TEKIN RS PRO-REDLINE 8,5T

          Comment


          • #6
            Jeg mener att den utvikler mye varme i forhold til hvor mye kjøling du kjører på og hvor mye effekt du drar ut sammenlignet med en annen motor.
            Funker det bra for deg så er det ikke noe vits og bytte.
            Båt: 2 stykk 3,5cc SGX riggere, 7,5cc SGX rigger og en 15cc SG rigger!

            Comment

            (RS) Radiostyrt.no Statistics

            Collapse

            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
            Welcome to our newest member, Erik-M.
            Working...
            X