Announcement

Collapse
No announcement yet.

Alu Cat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Alu Cat

    Hei.

    Jeg skal nå bygge meg en modellbåt i Alu. Det er da den første jeg skal lage meg trenger jeg jo en del tips og trix fra noen som har prøvd dette før! vel til spec. så blir det 2x "Sikk" engines27.2 cc 4.25 hk. den skal være ca 150cm lang og 40-50 cm bred og det skal jo da være en katamaran.
    Det jeg klør meg mest i hode over er: kontra roterende propeller?!!?!? er dette et must? og hvordan får jeg eventuelt den ene til å rotere?! bilder og tegninger kommer så fort motoren er i boks og byggingen starter i uke 5.
    Prøver å få den så lik offshore class one.
    Last edited by ccasparij; 7 December 2011, 17:58.

  • #2
    Glem de elendige SIKK-motorene. De er ubrukelige.

    Kjøp heller høyre- og venstreroterende RCMK-motorer fra Gizmo.
    Kanskje han leverer begge propellene også (L/H + R/H, 6717 eller 7016). Hvis ikke, kontakt Chris Hofman.
    Aeromarine har høyre og venstre-flex.

    Kjøp motor og fester før du begynner å sveise slik at du ser hvor mye plass motorene tar. De trenger mye rom.

    Hvis du skal starte i uke 5 bør du bestille alle delene nå slik at du slipper å sitte i 2 mnd å vente på deler. Et slikt prosjekt kommer til å koste deg 15-20 000 kr, kanskje mer. (Du kan få kjøpt en komlett O-27 løpsbåt av meg for halvparten. Har både katamaraner og V-bunner til salgs).

    Å lage slik båt i aluminium er helt feil, men lykke til.






    Last edited by Haralde66; 8 December 2011, 17:16.
    I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
    sigpic
    For n'te gang Sofus, trykk F5...

    Comment


    • #3
      he.
      Takk for gode tips! nå har jeg jo hvert så utålmodig at jeg de SIKK motorene er på vei jeg da! men er de virkelig søppel? hvordan ubrukelige er dem? grunnen til at jeg velger å lage båten i alu er at jeg går på maskinmester skole og skal ha et 10 ukers prosjekt hvor jeg skal ha en del metall arbeide i og da ble det naturlig å lage en modell i Alu, men er jo klar over at det er ikke er helt optimalt! er det en standard str på propell akselen på de motorene?

      Comment


      • #4
        Sikk er dårlige greier ja, dessuten har jeg ikke hørt om noen som har fått dem til å svive motsatt vei. Prismessig er det ikke mange kronene mellom Sikk og RCMK. Mest valutta for pengene får du om du kjøper Zenoah, men det er mye styr å snu dreieretningen.
        Til 26 ccm bruker man 1/4" flex-aksling i messingrør.
        Det finnes en bygge-båt-tråd med mye info og bilder på "Båt og vann-Fuel" som du bør lese hvis du ikke har bygget båt før.
        I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
        sigpic
        For n'te gang Sofus, trykk F5...

        Comment

        (RS) Radiostyrt.no Statistics

        Collapse

        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
        Welcome to our newest member, Erik-M.
        Working...
        X