Announcement

Collapse
No announcement yet.

Skomvær II - Eldre type

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Skomvær II - Eldre type

    Hei!

    Jeg er ny her inne, men søker råd hos dere i håp om hjelp. Dette er jo ikke et prosjekt i den forstand, men er utfordrende nok.
    Jeg har et byggesett av en Skomvær II i treverk. Altså skroget og hele pakken.. Jeg regnet med at det var en smal sak å finne
    tegninger på nett, men finner kun av nyere typer med plastskrog.

    Det skal også sies at jeg er helt grønn på denne type hobby, men vil såklart få dette til da det er et arvegods med stor sentimental verdi.
    Jeg har lett litt etter "leverandører" på nett, men er usikker på hvem jeg skal henvende meg til for å få hjelp.

    Alt av tips mottas med stor takk!


    EDIT: Kan legge til at båten er i skala 1:29 og er 91 CM! Settet heter R/K Skomvær og mangler tegning :-(
    Last edited by zxcv; 10 July 2014, 01:17.

  • #2
    Flyttet tråden din hit hvor folk kanskje kan noe om båter.

    lykke til
    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
    Facebook -> Mini-Z Norway

    Comment


    • #3
      Har idag sendt mail til Wisløff Modellbygg AS som har produsert(?) båten. Telefonen tar de ikke, så jeg vet ikke om det er ferie på gang der i gården. Hmm...

      Comment


      • #4
        Sover Båtforumet..? Laber aktivitet her..!

        Har klart å lokalisere en båtbygger lokalt her jeg bor. Så vil tiden vise om dette bærer frukter. Om det viser seg at jeg ikke får tak i tegning, så får jeg bare hive meg uti det. Er det ingen som har noen tips til en nybegynner? Cmon!!

        EDIT: Om noen har så mye som et snev av interesse, legger jeg ut bilder av byggesettet. Kanskje det da er noen som tør komme med et par tips?
        Last edited by zxcv; 12 July 2014, 22:39.

        Comment


        • #5
          Hør med Øgrey hobby i egersund.
          Tor Arne Nicolaisen GMBK

          Lei av å knuse motstandere!

          Comment


          • #6
            Det ser ut til at de ikke selger modeller fra Wisløff.. Men det skader jo ikke å sende en mail.

            Comment


            • #7
              Kan ikke http://www.hobbyshop.no/, http://www.pkhobby.no eller http://modellers.com gi deg noen svar.
              Alle disse selger jo den nye typen.
              Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
              Facebook -> Mini-Z Norway

              Comment


              • #8
                Har ikke prøvd alle, men regner med jeg får det samme svaret som hos de andre; Vi selger bare båtene, kontakt Wisløff!

                Det tragiske er jo det at Wisløff ikke svarer på mail eller TLF. Men jeg får bare ha tålmodighet..

                Comment


                • #9
                  Tenkte kanskje noen i butikken hadde kjennskap til den gamle båten.
                  Ja du må nok smøre deg med tålmodighet.
                  Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                  Facebook -> Mini-Z Norway

                  Comment


                  • #10
                    Jo, det håpet jeg også. Jeg skal prøve meg på en ringerunde imorgen om det ikke tikker inn noen e-poster. Jeg frykter bare det at jeg må bygge den i blinde... Men synes det er rart om ikke Wisløff har tegninger liggende. De må da ha et slags arkiv!

                    Spørsmålet er bare om jeg får en tegning sånn helt uten videre..?

                    Comment


                    • #11
                      Idag har jeg fått Wisløff i tale, og de skulle se om det fantes tegninger. Uheldigvis trodde han ikke at det eksisterte i et brukandes format.. Hmmm

                      Comment


                      • #12
                        Hei, jeg har det samme byggesettet som du har , Skomvær II (tror det står 1974 eller noen slikt på kvitteringen
                        Jeg har også tegningen, men den er stooor! så vet ikke helt hvordan jeg kan hjelpe deg, jeg har iallefall ikke utstyr for å kopiere den.
                        Er ikke noe lett byggesett dette, var vel derfor de startet med plastskrog i nyere tid, men alt går jo med endel tålmodighet
                        Simen S. Halstensen
                        Kyosho MP9 TKI2, OS XZ Speed, Byron, AKA

                        Comment


                        • #13
                          Hei, og takk for svar!

                          Har du et godt fotoapparat? Må vel være mulig å ta bilde i høy oppløsning og sende det på mail? Hmm..

                          Comment


                          • #14
                            Hei, det er ikke så tydelige streker på tegningen så kamera blir ikke så bra tror jeg. Men jeg kan ta med tegningen på jobben og kopiere den over flere A3 ark så kan du klippe og sette det sammen eventuelt. tror ikke det er så mange andre løsninger som jeg har tilgang til.
                            Men det blir ikke før om noen dager, har ferie!
                            Simen S. Halstensen
                            Kyosho MP9 TKI2, OS XZ Speed, Byron, AKA

                            Comment


                            • #15
                              Ok, høres bra ut. Setter utrolig stor pris på om du hadde orket å gjøre dette.

                              Du har vel ikke noen bilder av båten din som du kan laste opp? Hadde vært morsomt å se den gamle modellen fix ferdig. Virker ikke som det er så mange bilder å få tak i på nett altså... :P

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X