Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mitt TA03 chassis, noe hopups.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mitt TA03 chassis, noe hopups.

    Tenkte å legge ut en mini-tråd om min TA03F, fikk byttet denne til meg etter å vært på utkikk en stund.




    Dette er en TA03F-Pro DriftSpec, denne har bl.a. frp chassis, 0.4(64p) drev, og kulediffer. Denne har også sorte plastdeler, som ellers bare er å finne på TA03F David Jun edition.

    Bilen bar preg av å være brukt, så da ble det bestilt noen deler (venter fortsatt på noe mer):


    Så får vi se om det blir bil igjen.
    SCT410 - D-MAX HSS - CR01
    TL01 - SCX10 - DRX VE - F104W - ABC Genetic - DEX410V3 - BD7

  • #2
    Denne skal jeg følge med på!

    Fabiz
    Smallsize Hobbyland A/S
    Team Losi : Spektrum

    Comment


    • #3
      Fikk skrudd litt i helga, og fikk de siste delene på mandag. Slik ser den ut nå:





      Mangler bare karosseri nå, har Tamiya Lancer Evo5, 850 BTCC og Mercedes CLK DTM liggende.. hhmmm..

      Delelisten ser forøvrig slik ut:
      Tamiya TA03R Carbonfiber Chassis
      Tamiya TA03 Aluminium Steering (kulelagret)
      Tamiya Aramid Drive belt
      Tamiya Aluminium servofester
      Tamiya Styrebrygge i CF
      Tamiya Hardened outdrives
      Tamiya Lightweight drivaksler (GPM Universaler passa ikke med alu c-hubs foran)
      Yeah Racing Bærearmer
      Yeah Racing Hubs foran/bak
      Yeah Racing aludempere
      Yeah Racing steering blocks
      GPM Turnbuckles
      Tobee Craft 15T alu-pulleys
      Lilla alu-skruer rund baut
      Tamiya GT Tuned motor, TEU-104 regulator og hobbyking standard servo.

      EDIT: Skal bytte ut til svarte kabler på motor/regulator.
      SCT410 - D-MAX HSS - CR01
      TL01 - SCX10 - DRX VE - F104W - ABC Genetic - DEX410V3 - BD7

      Comment


      • #4
        Ja takk!
        Den var jo sinnsykt strøken nå da!

        Fabiz
        Smallsize Hobbyland A/S
        Team Losi : Spektrum

        Comment


        • #5
          Flotters!

          Men husk beltestrammern før du fyrer opp da...
          De kuleleddstrammegreiene du har oppå girkassa, har de noen funksjon? Eller er det bare for å fylle opp noen høl?
          mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

          "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
          -
          Röhrl

          Comment


          • #6
            Begynner å ligne noe nå ja!
            Beltestrammern må jeg finne på noe lurt med, er ikke hull i topplata pga 03R plater. Er ikke _så_ lysten på å drille i den enda. Beltet ble i overkant slapt med 15T pulleys.

            Turnbuckles ved motoren der har vel egentlig ikke noen funksjon, men har sett det på en annen 03F. (Innbiller meg kanskje at de forhindrer at motorkassa foran ikke vrir seg under aks)
            SCT410 - D-MAX HSS - CR01
            TL01 - SCX10 - DRX VE - F104W - ABC Genetic - DEX410V3 - BD7

            Comment


            • #7
              Skjer ikke sånn kjempemye her for tida, fått tak i Lightweight countershafts for/bak og foam-bumper fra Tobee Craft, helt ny girboks/bulkhead foran i sort plast, samt bytta til sorte TRF-dempere.
              Mangler bare to differ nå, så kan jeg bygge en til.
              SCT410 - D-MAX HSS - CR01
              TL01 - SCX10 - DRX VE - F104W - ABC Genetic - DEX410V3 - BD7

              Comment


              • #8
                Slik den står nå

                SCT410 - D-MAX HSS - CR01
                TL01 - SCX10 - DRX VE - F104W - ABC Genetic - DEX410V3 - BD7

                Comment


                • #9
                  Strøken pheet

                  Retteråsen
                  Sheriff Retteråsen - Rc Drift Club Norway - Sponsor:Absolutthobby Yokomo
                  2010: 3.pl NM | 2011: 1.pl Norgescup 2.pl NM 3.pl D1RC VM |12.pl Yokomo Drift Worlds | 2012: 5.pl Open European Championship | 2013: 12.pl Yokomo Drift Worlds

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by fluid View Post
                    Slik den står nå

                    Ser meget bra ut nå Ronnie.
                    Jan Erik Bolseth
                    Member of Aalesund R/C Drift Club
                    Eat Sleep Drift

                    Aalesund R/C Crawler's

                    Comment


                    • #11
                      Takktakk, bare å bla opp cash nå!
                      SCT410 - D-MAX HSS - CR01
                      TL01 - SCX10 - DRX VE - F104W - ABC Genetic - DEX410V3 - BD7

                      Comment


                      • #12
                        Hei! Ser du har carbon chassis på denne. Hvor fikk du tak i batteriholderen (50703 J-parts ?) Har selv en TA03RS på tur fra over dammen (Lancia 037 Rally) og har bestilt carbon chassis, men sliter med å finne deler til batterietholderen. Eller har du gjort noen "triks" som fikser problemet?
                        tabalizer er en 73 modell med sans for italienske biler og dronefly | Tamiya DF03RA Lancia Delta HF Integrale | Tamiya TA03RS Lancia 037 Rally | Tamiya M-06 Alfa Rome Giulia Spring | Losi XXX SCT | Kyosho DRX Lancia Stratos WRC | Kyosho ST-2 SandMaster | Parrot AR.Drone

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by tabalizer View Post
                          Hei! Ser du har carbon chassis på denne. Hvor fikk du tak i batteriholderen (50703 J-parts ?) Har selv en TA03RS på tur fra over dammen (Lancia 037 Rally) og har bestilt carbon chassis, men sliter med å finne deler til batterietholderen. Eller har du gjort noen "triks" som fikser problemet?

                          Er vel ikke lenge før 03R-S'n er i hus nå. Er ikke så lett å finne den J-parts. Er mange som bruker holdern i fra TL01, Jeg har tenkt og teste ut dette. Kan sende deg bilder av en som har dette om du vil.
                          Jan Erik Bolseth
                          Member of Aalesund R/C Drift Club
                          Eat Sleep Drift

                          Aalesund R/C Crawler's

                          Comment


                          • #14
                            Hei, er ingen J-parts på denne nå lenger, jeg har 53261 03F Pro Carbon Battery Plate (puh), der følger det med fire alufester og carbonplate, da skipper man all plasten som er stock på Pro-utgaven.
                            Du trenger også J-parts for å få festet styrearmer ved ombygging fra badekar til carbonplater.

                            Kjøper du denne: Tamiya (#53387) - Tamiya TA03R-S/F-Frip Chassis Conversion Set så har du alt du trenger.
                            SCT410 - D-MAX HSS - CR01
                            TL01 - SCX10 - DRX VE - F104W - ABC Genetic - DEX410V3 - BD7

                            Comment


                            • #15
                              Takkar!

                              Bilen er nettopp fortollet og er nå til sortering! Leste en assembly tråd på www.ultimatetamiya.com om bilen og det skal vistnok bli en liten jobb å få denne... Spesielt er male/lakkejobben SCHVÆR! Og dette skal bli min "shelf queen" bil så da må det gjøres ordentlig.

                              Jobber nå med å finne løsning for carbon greiene! I´ll keep you posted. Det blir nok en prosjekttråd på denne.
                              tabalizer er en 73 modell med sans for italienske biler og dronefly | Tamiya DF03RA Lancia Delta HF Integrale | Tamiya TA03RS Lancia 037 Rally | Tamiya M-06 Alfa Rome Giulia Spring | Losi XXX SCT | Kyosho DRX Lancia Stratos WRC | Kyosho ST-2 SandMaster | Parrot AR.Drone

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X