Announcement

Collapse
No announcement yet.

tamiya the hornet reissue:)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    da har jeg fått to biler til i hus idaggøøøøy
    neste pakke ligger også i tolla i norge nå
    cosworth nerdmercedes mekaniker,metaltrommis og rc entusiast
    hpi baja5b ,tamiya grasshopper, tamiya the hornet,tamiya super sabre, tamiya big wig, tamiya tamtech ferrari 288gto ,tamiya tamtech porsche turbo rsr,kyosho lazer 4wd...

    Comment


    • #17
      Originally posted by Bullern View Post
      Egentlig trenger du ikke skrive noe som helst om at de skal sette ned verdien... de gjør det uansett og det er ikkke noe ulovlig i det...
      det der er så ulovlig som det kan bli. det er rett og slett svindel, for å unngå norsk toll og avgift. konsekvensene kan også bli relativt store.

      1: dersom pakka blir borte i posten, vil du ikke få igjen pengene for den. den er nemlig bare forsikra for det som står utenpå pakken. kjøper du da en bil til 2-300$ og det står 28$ på pakken, vil du få 28$.

      2: dersom pakka (mot alle odds) blir sjekka, og de finner ut av at innholdet og verdien på pakka ikke stemmer, kan du ende opp med å måtte betale toll/moms og bot. det er heller sjeldent det skjer, men man kan være riktig uheldig.

      så at det ikke er ulovlig, det stemmer absolutt ikke

      plejmo
      Drifting er ganske likt sex, du må ha den perfekte vinkel og inngangsfart, samt bytte gummi ofte
      Tamiya TA03F Pro, Yokomo DRB hyper drive ssg high traction.
      Smått&Rått Harstad

      Comment


      • #18
        nei det er ikke lovlig i det hele tatt.
        men dette er en relativt vanlig måte å få ned "kostnader" på.
        har gjort det engang selv..og da ble jeg nesten tatt for det.
        men slapp unna med en advarsel da dem tydeligvis var ute etter større beløp ,

        men i og med at det ofte er mindre beløp..så ser jeg ikke poenget med å risikere noe når man handler en modell bil her og der.

        men er skikkelig surt at man må betale moms på både beløp og frakt når man får varer inn til norge.men men sånn er det bare

        gleder meg iallefall til å få neste pakken min med tamiya goodiesligger hos fortolling i oslo..håper at det ikke tar så forbaska lang tid
        cosworth nerdmercedes mekaniker,metaltrommis og rc entusiast
        hpi baja5b ,tamiya grasshopper, tamiya the hornet,tamiya super sabre, tamiya big wig, tamiya tamtech ferrari 288gto ,tamiya tamtech porsche turbo rsr,kyosho lazer 4wd...

        Comment


        • #19
          Originally posted by lowman View Post
          gleder meg iallefall til å få neste pakken min med tamiya goodiesligger hos fortolling i oslo..håper at det ikke tar så forbaska lang tid
          håper for din del at det går rimelig raskt. men erfaringer sier at det er heller lite sannsynlig

          plejmo
          Drifting er ganske likt sex, du må ha den perfekte vinkel og inngangsfart, samt bytte gummi ofte
          Tamiya TA03F Pro, Yokomo DRB hyper drive ssg high traction.
          Smått&Rått Harstad

          Comment


          • #20
            Originally posted by plejmo View Post
            håper for din del at det går rimelig raskt. men erfaringer sier at det er heller lite sannsynlig

            plejmo
            Hmm, min pakke kom inn i tollen idag, og ble "utskrevet" 1 time etterpå Det er god stemning det
            Traxxas Rustler - Team Associated B4.1 - Graupner båt - Speedbåt - 3stk 3RACING F109 - Tamiya M03 og M05- Tamiya CC01- Factory Team B4.2 Blue Edition - Team Associated B44.1 + div helikopter og fly Sponsor: GShobby.com

            Comment


            • #21
              hmm, kanskje de har et par nyansatte som tror de må jobbe hardt for å beholde jobben.. la oss håpe de fortsetter slik ^^

              plejmo
              Drifting er ganske likt sex, du må ha den perfekte vinkel og inngangsfart, samt bytte gummi ofte
              Tamiya TA03F Pro, Yokomo DRB hyper drive ssg high traction.
              Smått&Rått Harstad

              Comment


              • #22
                Hehe ,ja mine erfaringer sier også at det kan ta tid ,en gang jeg handla fra utlandet ,så lå faktisk pakken der i 2 uker ,fordi di ville sende brev om at le@ måtte sende en kopi av invoicen ,,,så tror nok jeg skal ringe dem innen ett par dager ,har vert i tolla siden den 16jan,
                cosworth nerdmercedes mekaniker,metaltrommis og rc entusiast
                hpi baja5b ,tamiya grasshopper, tamiya the hornet,tamiya super sabre, tamiya big wig, tamiya tamtech ferrari 288gto ,tamiya tamtech porsche turbo rsr,kyosho lazer 4wd...

                Comment


                • #23
                  Originally posted by lowman View Post
                  ja plastikk lagrene funker vel ikke sånn veldig bra i lengda
                  når det gjelder bestilling og sånn..så er jeg veldig skeptisk til å skrive andre ting på sendinga ,for dem kan faktisk sammenligne utført beløp og det beløpet som står på pakka..
                  men det jeg har bestillt nå så føler jeg faktisk at jeg har fått en skikkelig god pris som jeg kan leve med.

                  er virkelig synd at det er så dyrt i norge..for har veldig lyst å støtte di lokale hobby sjappene som finnes rundt om...men det er ofte det er "for" mye å spare på å handle fra utlandet..at man måå liksom bare handla fra utlandet.men handler endel fra norske butikker også..så dem må vi beholde
                  De kan ikke sammenlikne det du har betalt med det som står på pakken, hvordan skal de kunne det? de har jo ikke tilgang til paypalkontoen din. jeg handler en del fra ebay, og jeg spør ALLTID om de kan skrive ned verdien på pakka, og det går greit i 99% av tilfellene. Jeg sier ikke at momsen i norge er så dum, men det tollbehandlingsgebyret er latterlig. Hadde vært bedre å ikke ha noen 200 kroners regel, slik at det ble moms på alt, og heller ha det gebyrfritt. Er jo ofte jeg bestiller deler for ca 300 kr, og da er det veldig kjedelig å betale gebyr på 120 kr i tillegg til moms en. Momsen på 300 kr blir jo mindre enn gebyret!
                  "verste" jeg har gjort når det gjelder å skrive ned pakka, var da jeg kjøpte en vintage-rc bil for 1300 dollar. skrev vel 100 dollar og gave på den tror jeg. moms slapp jeg ihvertfall Men tror du skal passe på at det står et personnavn på avsender og ikke butikk, ellers får du det ikke som gave At ting forsvinner i posten er ytterst sjeldent og hvis man bestiller mye kan man miste en pakke av og til og fremdeles spare penger i det lange løp

                  mvh oddi

                  Comment


                  • #24
                    de kan sammenligne dersom det er pakke fra butikk, og det står butikkens navn på pakka. jeg har ikke snakket om hva som blir billigst og diverse, jeg nevnte to tilfeller som KAN forekomme, og at det er ulovlig. noen stor diskusjon om hva som lønner seg i det lange løp gir jeg meg faen i, jeg skreiv fakta. personlige meninger er en annen sak..

                    plejmo
                    Drifting er ganske likt sex, du må ha den perfekte vinkel og inngangsfart, samt bytte gummi ofte
                    Tamiya TA03F Pro, Yokomo DRB hyper drive ssg high traction.
                    Smått&Rått Harstad

                    Comment


                    • #25
                      og jeg så nå at det kan virke som om jeg er fly forbanna på innlegget over, det er jeg altså ikke

                      plejmo
                      Drifting er ganske likt sex, du må ha den perfekte vinkel og inngangsfart, samt bytte gummi ofte
                      Tamiya TA03F Pro, Yokomo DRB hyper drive ssg high traction.
                      Smått&Rått Harstad

                      Comment


                      • #26
                        Hehe ,det er bra plejmo

                        Når det kommer til at di kan sjekke hva du Har betalt ,så kommer det nok an på hvordan du Har betalt ,betaler man me visa ,så kan dem det ,for min konto har blitt sjekka ,så det vet jeg ,Hehe ,hvordan paypal er i forhold til det,det vet jeg ikke
                        cosworth nerdmercedes mekaniker,metaltrommis og rc entusiast
                        hpi baja5b ,tamiya grasshopper, tamiya the hornet,tamiya super sabre, tamiya big wig, tamiya tamtech ferrari 288gto ,tamiya tamtech porsche turbo rsr,kyosho lazer 4wd...

                        Comment


                        • #27
                          her er noen bilder av den ene nye pakka mimåtte ha en til hornet



                          cosworth nerdmercedes mekaniker,metaltrommis og rc entusiast
                          hpi baja5b ,tamiya grasshopper, tamiya the hornet,tamiya super sabre, tamiya big wig, tamiya tamtech ferrari 288gto ,tamiya tamtech porsche turbo rsr,kyosho lazer 4wd...

                          Comment


                          • #28
                            husk byggebilder da!

                            plejmo
                            Drifting er ganske likt sex, du må ha den perfekte vinkel og inngangsfart, samt bytte gummi ofte
                            Tamiya TA03F Pro, Yokomo DRB hyper drive ssg high traction.
                            Smått&Rått Harstad

                            Comment


                            • #29
                              det kommer.det kommer
                              er så gøy å spare litt på setta også.hehe.nerd vettu
                              cosworth nerdmercedes mekaniker,metaltrommis og rc entusiast
                              hpi baja5b ,tamiya grasshopper, tamiya the hornet,tamiya super sabre, tamiya big wig, tamiya tamtech ferrari 288gto ,tamiya tamtech porsche turbo rsr,kyosho lazer 4wd...

                              Comment


                              • #30
                                Jeg fikk faktisk en Hornet i byggesett til Jul, har kost meg med å bygge den.
                                Bilen er jo råkul, eneste jeg ikke er så stor fan av er de klistremerkene som man skal kline på karroseriet. De løsner nok sakte og sikkert.
                                Mugen MRX5
                                Tor Henrik

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X