Har en Sprint hvor jeg sliter litt med finne helt ut hvordan forstillinga skal være, for å egne seg mest mulig til drift. Har lett for å ploge rett frem. Kjører både med ABS og Tamia dekk, chamber har jeg stort sett kjørt med nøytral innstilling. Kjørt litt spissing og forskjellig hardhet på fjærene. Begge gutta mine har Sprint2 Drift som er langt lettere å kjøre selv med tilsynelatende lik innstilling. Obs er byttet ut deler så allt er justerbart i forstilling og nye dempere. Noen som har tips?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Trenger råd om justering av forstilling...
Collapse
X
-
På min tamiya TL01 kjører jeg med myke fjører foran og medium bak, dette hjalp betraktlig mot ploging. Kjørte hard fjører foran og bak før..
Spissing har fungert dårlig for meg, prøv med 0' spissing eller litt spredning..
Sperre diffene foran og bak gjør den mer stabil og kontrollerbar.
Mvh RichardMasse Tamiya...... DX3.0
http://www.norcc.com/
Comment
-
kjør med låst diff forran å gummidekk forran. bruk stive fjærer bak. hvis dette ikke funker så sett hjulene bak litt off på chambern vil tro - er best. måtte lure litt på nitro driftern min å før jag fant det ut, men funker som f.Bent Kvilås 86 mod selbuu
great speed comes from great drift. lets not go slow, lets go sideways.
er det ikke vei lager vi vei.
Comment
-
Hei. vet ikke om det hjelper men har vært i bilbransjen å Dragracing i ex antall år, men begynt med Rc heli på eldre dager. vel. på baneracebiler er det slik at vi justere camber å spissing bak først,evt hvis ikke det er rett får man aldri forstillingen sånn som man vil ha det, hvis det er skade på hjulstilling bak blir aldri foratilling riktig.
( sporing ect, ect) hakke feiling på rc bil. men kanskje det hjelper..
Comment
-
Skal vi se oppsett slik jeg kjører min Pro D på, kjør på ABS, eller HPI sine Drift hjul Type T IKKE Type A. Og kjør for guds skyld med et type dekk på alle fir hjulene. Kjør med litt toe inn foran (at forhjulene peker utover, fra hverandre) O kjør med litt camber, da ser det tøffere ut! Dempere skal være litt myke, men ikke for myke. Håper dette hjalp litt. Kjørte min sprint i et år uten å tukle noe med diffene. knall god bil rett ut av esken!
RetteråsenSheriff Retteråsen - Rc Drift Club Norway - Sponsor:Absolutthobby Yokomo
2010: 3.pl NM | 2011: 1.pl Norgescup 2.pl NM 3.pl D1RC VM |12.pl Yokomo Drift Worlds | 2012: 5.pl Open European Championship | 2013: 12.pl Yokomo Drift Worlds
Comment
-
hmmm, mere camber ,, ser tøffere ut.. mulig det. men du glemmer en vesentlig del.. man vil vel ha hele "dekkflaten" i kontakt me vei/bane dekket...
skjønner ike så mye her jeg,men vet iallefall hvis ikke bilen"sporer" riktig. får man heilt feile kjøreforhold.. Noen enig???
ps. kosen i f.. får æ helien te å lætte..
Comment
-
Omvendt :P Når forhjulene peker utover heter det toe out, naturlig nok.Originally posted by Retteråsen View PostKjør med litt toe inn foran (at forhjulene peker utover, fra hverandre)
Enig med han over her at man bør være litt forsiktig med mye camber, det kan jo påvirke styreegenskapene en del. Det kjekke med 0 camber er at man sliter dekkene jevnt.
Les også http://forum.radiostyrt.no/vb/showth...407#post287407
Comment
-
Camber er ikke bare der for at det skal se tøft ut, det har sine praktiske egenskaper også.
Når jeg kjørte EM i år, så måtte vi kjøre med 19T motorer, noe som, for meg i hvert fall, resulterte i veldig lite kraft på hjulene. Jeg kjørte jo som vanlig 0 i camber, siden vi brukte det når vi kjørte med ABS. Nå hadde jeg gått over til T-Drift, men allikevel, det gamle er alltid best tenker jo jeg. Når jeg fyrer opp bilen under EM med 19T motor på treningen, så er den veldig vanskelig å få til å legge seg ut sånn som jeg vil. Da ble bilen tatt inn i depotet, og camberjusteringer ble gjort. Jeg justerte så jeg hadde 8* bak og 6* foran, og da funket bilen som smurt.
Jeg har fortsatt å kjøre med dette av den enkle grunn at jeg må bruke opp hjulene jeg hadde under EM. Jeg har nå børsteløs, 6.5T, i bilen, men med BL har det veldig lite å si hvor mye camber du har.
FabizSmallsize Hobbyland A/S
Team Losi : Spektrum
Comment
-
Ja stemmer, pluss det ser tøfft utCamber er ikke bare der for at det skal se tøft ut, det har sine praktiske egenskaper også.
Når jeg kjørte EM i år, så måtte vi kjøre med 19T motorer, noe som, for meg i hvert fall, resulterte i veldig lite kraft på hjulene. Jeg kjørte jo som vanlig 0 i camber, siden vi brukte det når vi kjørte med ABS. Nå hadde jeg gått over til T-Drift, men allikevel, det gamle er alltid best tenker jo jeg. Når jeg fyrer opp bilen under EM med 19T motor på treningen, så er den veldig vanskelig å få til å legge seg ut sånn som jeg vil. Da ble bilen tatt inn i depotet, og camberjusteringer ble gjort. Jeg justerte så jeg hadde 8* bak og 6* foran, og da funket bilen som smurt.
Jeg har fortsatt å kjøre med dette av den enkle grunn at jeg må bruke opp hjulene jeg hadde under EM. Jeg har nå børsteløs, 6.5T, i bilen, men med BL har det veldig lite å si hvor mye camber du har.
Fabiz
hehe men bare du tar med deg sakene dine da du er på treff du fabzern så får jeg justert litte granne
hehe Selvom jeg har BL er det greit å vite!
PS: Du har PM Fabiz
RetteråsenSheriff Retteråsen - Rc Drift Club Norway - Sponsor:Absolutthobby Yokomo
2010: 3.pl NM | 2011: 1.pl Norgescup 2.pl NM 3.pl D1RC VM |12.pl Yokomo Drift Worlds | 2012: 5.pl Open European Championship | 2013: 12.pl Yokomo Drift Worlds
Comment
(RS) Radiostyrt.no Statistics
Collapse
Topics: 39,683
Members: 18,937
Active Members: 1
Welcome to our newest member, Mortenporten.

Comment