Announcement

Collapse
No announcement yet.

Børsteløst, hvilken bil er anbefalt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Børsteløst, hvilken bil er anbefalt

    Skal til med og kjøpe meg en el-drifter, og lurte på om en eller annen på forumet kunne hvere litt behjelpelig med noen gode råd.
    jeg har tenkt å oppgradere bilen med et børsteløst system, hadde hvert greit om man kunne justere det meste av kjul-vinkler osv. Hva trengs eventuelt av motor,batteri(LiPo/NiMh)regulator og oppgraderinger på bil for at dette skal funke "knirkefritt"

    Har et budsjett på 4-5 tusen kan tøye grensa litt men....

    Hvis noen orker så hadde det vert grit med et komplett kit med alt man trenger for kommeigang.

    Tenkte egentlig å kjøpe en HPI Pro-D men disse blir vist solgt kunn i asia eller no sånt. har sett på de fleste sidene jeg kan komme over(rcmart,towerhobbies osv.) men det er ingen som har denne på lager

    Da jeg ser meg nødt til å finne et alternativ så har jeg sett på disse:



    Er VEEELDIG i tvil grunnet mye FOR/MOT på forumet, så det hadde hvert grit med synspunkt fra noen som har erfaring med denne.



    Hørt endel om denne, men synes personlig det OSER plast av denne

  • #2
    Hvis du ikke har noe i mot å bruke over kr 3000, så bør du se vekk fra TT01/TL01, Hpi Sprint2/E10, HBX og andre billige chassis/pakker.

    Se heller på de andre bilene nevnt i sticky tråden her, og ellers er det jo greit å ta en titt på trådene som er tagget med handletips. Ville gått for et system der du kan få med 2.4 Ghz radiosystem og børsteløst motorsystem. Kanskje du kan få tak i en Tamiya TB03D som kommer etterhvert, evt gå for en Xray T2 el Tamiya TA05. Ellers er det ikke allverdens med utvalg av biler du får reservedeler til her til lands.

    Hvis det ikke er noe problem å handle utenlands, kan du jo vurdere Yokomo (alle), Losi XXX-S, Tamiya TA03F og som nevnt Hpi Pro-D.

    Kom på at jeg så en avstemning om dette for litt siden, folk ble spurt om sitt favoritt drift chassis for 2008.
    11, Peps For The Tamiya TA-05
    7, Peps For The HPI Pro-D
    3, Peps For The Tamiya TA-05 IFS
    2, Peps For The Cyclone S
    2, Peps For The Yokomo Drift Master LD
    2, Peps For The Tamiya TB-02
    2, Peps For The Tamiya TT-01
    2, Peps For The Tamiya TA-03
    2, Peps For The Tamiya TB-Evo 5
    1, Peps For The Tamiya TA-05 MS
    1, Peps For The Tamiya TB-03
    1, Peps For The HPI Sprint 2
    1, Peps For The Tamiya TRF 415 MSXX MRE
    1, Peps For The Yokomo SD SSG Special
    1, Peps For The NIKKO Tokyo Drift 350z
    1, Peps For The Yokomo BDM
    Min prosjekttråd

    Comment


    • #3
      Hmmm... Fikke en del å sjekke ut nå

      Skulle så gjerne hatt en Pro-D men det er som sagt litt vanskelig å finne noen som har den på lager.

      Regner med at de fleste bilene som er litt "høyere" på stigen ikke trengs all verden av oppgraderinger for å kunne bruke et børsteløst sys da.

      Comment


      • #4
        Skaff deg et skikkelig touring chassis.
        Skal du drifte innendørs eller på en ok bane så får du en mye bedre bil enn de som er laget for parkeringsplasser.
        Et touring chassis kan du like lett sperre differ på, og enda lettere justere oppsettet på.
        Det er en del meget pene brukte som selges, mye å spare.
        Drifting ligger ikke for meg, men jeg har prøvd både det og litt touring, jeg kan råde deg til å se nærmere på/lete etter:
        - Serpent S400
        - XRAY T2 007/008/009
        - Tamiya TRF 415/416
        - Team Associated TC5 FT/R/F
        Yokomo og tamiya har flere modeller, men de kjenner jeg ikke så godt til, det samme gjelder team magic og Losi.
        Blir du lei av drifting så setter du på foam eller gummi dekk, det er ikke like greit med et drifte chassis.
        MBX-6
        Slash 4x4 rtr
        - Midtskogen Raceway-

        Comment


        • #5
          Må se meg litt rundt tror jeg, Det som er saken at jeg har ikke mulighet/tilgangt til et "sterilt" ommråde å kjøre på.
          Bilen er for tiden ment å brukes til drift og litt flat fjøl.

          Det jeg er mest bekymret for er om drivverk/chassi er egnet/tåler børsteløst. så litt på denne
          We sell RC Rock Crawlers, Drift, Touring, Truck, Car kits, Parts, ESC, Motors, Servos, Tires, Bearings, Bodies, Damper & RC Accessories. We ship worldwide!
          Last edited by Elgjeger; 13 February 2009, 23:26.

          Comment


          • #6
            Det systemet er helt ok til drifting. Ikke bekymre deg for mye for drivverket når du skal drifte, det er lite friksjon mot underlaget .
            Skal du kjøre på parkeringsplasser så er det kardang du er ute etter.
            - Yokomo
            - Tamiya (TA-05?)
            - Associated TC4
            - Losi sin drifter med lukket reim
            MBX-6
            Slash 4x4 rtr
            - Midtskogen Raceway-

            Comment

            (RS) Radiostyrt.no Statistics

            Collapse

            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
            Welcome to our newest member, Erik-M.
            Working...
            X