Announcement

Collapse
No announcement yet.

Team Losi driftebil

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Team Losi driftebil

Har lest tråden om forskjellige biler,motorer, dekk osv... Er litt nysgjerrig på Team losi xxx som er nevnt i den tråden, men kan ikke finne den til salgs noe sted. Har derimot funnet denne: http://www.amainhobbies.com/product_...ducts_id/20477

Er det noen som har erfaring med denne bilen? Hvordan er radioutstyret som følger med, deletilgang osv...?
    Bare fly foreløpig...

Hvis det er en 2,4ghz radio er radioen kjempebra.

Jeg tror at Drift-R er en ganske grei bil. Jeg har aldri sett den i real life, men har hørt at den skal være god. Men jeg har et Drift-R karosseri (Lexus IS300)
    Det er kjempepent! også er bilen 200mm, så du kan ha nitro on-road karosserier på uten og kjøre offset.
    Erik `94- TB EVO3,TRF501X,F103R,M03X2,8x8 crawler,SP12G,PRO2
    Hyper ST PRO MMM, Slash 2wd VXL, 2stk Slash 4x4 VXL, Jammin SCRT10/MMM
    TRF415, Pajero, TLT, E-Maxx, Micro-T, Mad Truck, E10+++

Comment

Det er en am radio. Men den er fra JR som jo er et kjent merke, så da er det vel ikke bare møkka... 2 modellminner og noen programmeringsmuligheter.
      Bare fly foreløpig...

Comment

Losi solgte xxx-s i mange år som en fullblods touringbil. Ettersom årene gikk ble den ansett som litt for tung til å være konkurransedyktig i toppsjiktet for touring, og dermed tok jrx-s over den rollen. Xxx-s var fortsatt en god og populær bil, så de fortsatte å selge den en stund. Etter den hadde vært på markedet i ca 6-7 år, ble den så pakket inn i litt mer fancy kaross med ledlys, eksospotte osv, og solgt som Drift-R. Det er altså akkurat samme bilen, alle deler er identiske og utbyttbare, eneste forskjell mellom standard xxx-s og drift-r ligger i kaross og utsmykning.

Vi har vel lenge sagt at man bør heller kjøpe en xxx-s brukt på eBay enn drift-r pakka ny, da den lenge har vært ganske overpriset (over $450). I tillegg får vi i Norge egentlig ikke brukt radioutstyret som følger med drift-r pakka, siden det kjører på en frekvens som er reservert/ulovlig i Europa. $300 er jo en mye mer ok pris, om du i tillegg får solgt radioen kan du jo vurdere et 2.4 Ghz system for de pengene, og da har du et flott oppsett. Vil si drift-r er et godt chassis, men ville nok byttet til børsteløst motorsystem og 2.4 Ghz radio etterhvert. Sånn sett er det helt klart eBay som er tingen, siden du som regel kan kjøpe bilen uten motor/radio.

Her er to søk fra eBay som tilsammen viser ca 8-9 stk. xxx-s til salgs, og jeg vil vel si at samtlige av dem er et bedre kjøp enn å handle en ny i butikk:
        Søk 1 + Søk 2 (noen skriver xxxs og andre xxx-s, så søk på begge deler)
        - Største utfordringen med slike auksjoner er å få folk til å sende internasjonalt, så det hjelper stort om du har familie i usa eller en konto hos jetcarrier (gir deg en amerikansk adresse). Fant også et par butikker med bilen på lager: xxx-s rtr brushless og xxx-s graphite roller.

Du skal også vite at xxx-s/drift-r er gått ut av produksjon, så etterhvert blir det nok verre med deletilgang også. Ikke at det er noe problem egentlig, topma her på forumet har vel demonstrert det ved å drifte sin xxx-s i 3 år i uten å bytte en eneste del...
        Rimelig oppdatert liste over hopups.
        Min prosjekttråd

Comment

Takk for svar Er nok en liten ulempe med den radioen ja.. Og jeg syns børstemotor begynner å bli litt umoderne, så børsteløst hadde vært tingen. Har sitti og surfa litt og fant denne: http://www.amainhobbies.com/product_...ducts_id/29691

Er dette samme bilen som Sprint2 bortsett fra børsteløst? Hvordan egner dette systemet seg til drifting?

$310 RTR er jo ikke ille
          Last edited by Nitrouss; 7 May 2009, 15:16.
          Bare fly foreløpig...

Comment

Hei vist du er int i xxx-s chassi så har jeg et jeg kan selge men er uten motor og reg (får med servo , dekk og felger) send meg pm
            |94 mod|Losi xxx-s |Team Losi 8ight LRP 28.| Micro Raminator|

Comment

Originally posted by TDrifter View Post
              Hei vist du er int i xxx-s chassi så har jeg et jeg kan selge men er uten motor og reg (får med servo , dekk og felger) send meg pm

Kjøper helst nytt, men skal ha det i bakhodet. Takk for tilbudet .

Ønsker fortsatt erfaringer ang sprint 2 flux hvis noen har noen...
              Bare fly foreløpig...

Comment

Les om Sprint 2 her: http://forum.radiostyrt.no/vb/tags.php?tag=sprint+2

og ellers quoter jeg meg selv fra en annen tråd her: (Trykk pila bak nicket for å gå til tråden)
                Originally posted by ccondrup View Post
                Priser osv her: http://forum.radiostyrt.no/vb/showth...577#post284577
                - Som du ser kan du få komplett Sprint Flux for 2500 fra Tower, ikke mye å lure på kontra alternativene fra norsk sjappe.

Eneste forskjell på Drift og vanlig utgave er dekkene. Det er irrelevant hvilken av modellene du kjøper for begge disse dekktypene er ganske håpløse til elektrodrift, så du bør bytte dem med HPI T-drift eller hjemmemekka ABS-dekk uansett.

Sjekk også tags:
                1. Tag: Handletips
                2. Tag: Sprint 2
                3. Tag: Sprint 2 drift
                Min prosjekttråd

Comment

Takk takk
                  Bare fly foreløpig...

Comment

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                  Welcome to our newest member, Mortenporten.
                  Working...
                  X