Announcement

Collapse
No announcement yet.

Driftereglement

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Bolshit View Post
    Du har gjort en kjempe jobb. Jeg mener reglene er slik de burde være. Håper folk møter opp om dere ikke er fornøyd med noe av det.
    Takk for det
    Capt. Slow
    Medlem i GTL Rc-klubb www.rcklubben.no
    Team GoSlow

    Comment


    • #17
      Oppgradert versjon

      Her følger en oppgradert versjon, det er ikke gjort noen lovjusteringer, men bare lagt til topptekst og logo på framsiden.

      Driftereglement.pdf
      Capt. Slow
      Medlem i GTL Rc-klubb www.rcklubben.no
      Team GoSlow

      Comment


      • #18
        Flott, den klarte jeg å lese.

        Kunne vært en idee å delt opp bil reglene fra arrangemangs regler.

        "2. Ingen chassis konvertert fra offroad er lovlig (f eks offroad chassis med sedan
        karosseri)"


        Da må dere spesifisere hva som definerer en offroader. Lettere å spece maks/min wheelbase osv.

        f.eks så er DF-03RA opprinnelig ett buggy chassie. Men hva om noen bygger om en annen produsent sin buggy? den er da like mye onroader om den har samme wheelbase osv samt bruker samme kaross.

        usannsynlig scenario kansje men greiere med vanntett reglemang om det skulle dukke opp en situasjon.

        Det blir jo enda værre om noen bygger bil selv og har brukt offroader deler. Bilen har aldri vært ment som offroader og ingen kan påstå at den er det heller, for den er det bygg herren sier den er. Han er produsenten.
        Så da kan man nekte en som har samme delene på sin ombygde buggy men ikke han som har bygd chassie osv selv.

        "3. Chassis må ikke være siste års modell."


        Den regelen sier i grunn ingen ting. Bare å droppe syns jeg. lol trodde først det sto måtte være siste års modell min reaksjon: "men.. i H___ åja.. puhh..."

        "10.Alle standardstørrelse styreservo designet for å passe i 1/10-skala touring chassis er
        lov. Dette gjelder også ”lavprofil” servoer, FET servoer og børsteløse servoer."

        Ser ikke helt vitsen med å nekte folk å bruke store eller mindre servoer.

        ">=6000 mAh" er det samme som Maks: 6000mAh? skriv maks i såfall. ikke at jeg ser noe poeng med maks limit men.


        En maks/min akselavstand og bredde kunne vel vært greit.

        "9. Alle LiPo batteripakker spesifikt designet og markedsført for RC er lovlige, med max
        7,4Volt og 2 celler (”2S”), dersom den passer i standardplasseringen for batteri i
        chassis. Bruk vanlige sikkerhetsprosedyrer når LiPo batteripakker skal brukes."


        legge til noe om Hardcase?

        "dersom den passer i standardplasseringen for batteri i
        chassis."



        bør sløyfes. gir handicap til folk uten hjemmelagd chassie f.eks.
        evt så nekter man folk å bygge om bilene sine.

        håper jeg bidro på en possitiv måte.
        ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

        Comment


        • #19
          Hei MatsNorway

          Takk for tilbakemelding og synspunkter, jeg skal ta med meg innlegget ditt på møtet imorgen, og så skal jeg legge det frem der.

          For klargjøring:
          Punkt om chassis: Hvis du leser punkt 1 og 2 på side 27, ville det vært mer klargjørende hvis punkt 2 hadde inneholdt noe omtrent som "laget og markedsført som offroadchassis"? Bare en tanke for min del.

          Det tekniske i innlegget ditt skal jeg få noen som er litt mer teknisk oppegående enn meg til å se på
          Capt. Slow
          Medlem i GTL Rc-klubb www.rcklubben.no
          Team GoSlow

          Comment


          • #20
            Hvordan gikk det?
            ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

            Comment


            • #21
              Hei Mats.

              Regelverket er under korrektur etter årsmøtet, men det kommer så fort som mulig bare jeg får lagt inn og godkjent ordlyden av Sheriff. Hvis jeg husker riktig, så ble endel av innspillene dine tatt med i revisjonen som kommer ut i nærmeste fremtid.

              Slow
              Capt. Slow
              Medlem i GTL Rc-klubb www.rcklubben.no
              Team GoSlow

              Comment


              • #22
                Alle dine innspill ble vel med i revisjonen, kommer også referat av møtet på RCDCN snart, men skolen kommer litt i veien i skrivinga noen ganger.. Er noe som skal skrives der også

                Retteråsen
                Sheriff Retteråsen - Rc Drift Club Norway - Sponsor:Absolutthobby Yokomo
                2010: 3.pl NM | 2011: 1.pl Norgescup 2.pl NM 3.pl D1RC VM |12.pl Yokomo Drift Worlds | 2012: 5.pl Open European Championship | 2013: 12.pl Yokomo Drift Worlds

                Comment


                • #23
                  Såpass! btw om noen skal drifte på rcland i nærmeste fremtid, gi lyd.
                  ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

                  Comment


                  • #24
                    Ikke meninga å mase, men venter litt på reglementet og gjerne en terminliste for 2011.
                    Kraftig redusert samling
                    Drifter:
                    Tamiya TA04-R m/Tekin RS Pro & LRP X12 6,5T Spectrum DX3S

                    Comment


                    • #25
                      Det er fint du maser, jeg skal sette i sammen dette så fort jeg bare kan, men skolen maser også litt omdagen desverre!
                      Reglemang skal jeg prøve å godkjenne i kveld, mangler bare å lese gjennom så publiserer jeg det på RCDCN.no og sier ifra her naturligvis!

                      Retteråsen
                      Sheriff Retteråsen - Rc Drift Club Norway - Sponsor:Absolutthobby Yokomo
                      2010: 3.pl NM | 2011: 1.pl Norgescup 2.pl NM 3.pl D1RC VM |12.pl Yokomo Drift Worlds | 2012: 5.pl Open European Championship | 2013: 12.pl Yokomo Drift Worlds

                      Comment


                      • #26
                        Takker...
                        Kraftig redusert samling
                        Drifter:
                        Tamiya TA04-R m/Tekin RS Pro & LRP X12 6,5T Spectrum DX3S

                        Comment


                        • #27
                          Jeg har IKKE kommet langt i lesingen av reglemang, selvom det er fort gjort!
                          Men jeg har kommet godt på vei med terminliste. Ser ut som det blir konkurranse hver 3 uke ca.. Like mange ute løp som inne løp også... Så skal jeg sende ut litt mailer om å ha konkurranse på de forskjellige banene...
                          Som sagt mer info kommer

                          Retteråsen
                          Sheriff Retteråsen - Rc Drift Club Norway - Sponsor:Absolutthobby Yokomo
                          2010: 3.pl NM | 2011: 1.pl Norgescup 2.pl NM 3.pl D1RC VM |12.pl Yokomo Drift Worlds | 2012: 5.pl Open European Championship | 2013: 12.pl Yokomo Drift Worlds

                          Comment


                          • #28
                            Regelverk er ute!

                            Jepps, sjekk ut RCDCN.no reglemanget er lagt ut. Hvis dere finner skrivefeil eller andre ting i reglemanget ta kontakt med meg eller regelsjef i RCDCN. Dere finner kontakt skjema i kontakt oss siden på nettsiden.

                            Håper det blir en flott 2011 sesong med nytt reglemang!

                            Retteråsen
                            Sheriff Retteråsen - Rc Drift Club Norway - Sponsor:Absolutthobby Yokomo
                            2010: 3.pl NM | 2011: 1.pl Norgescup 2.pl NM 3.pl D1RC VM |12.pl Yokomo Drift Worlds | 2012: 5.pl Open European Championship | 2013: 12.pl Yokomo Drift Worlds

                            Comment


                            • #29
                              Dette er bra, Sheriff, da kan sesongen snart starte
                              Capt. Slow
                              Medlem i GTL Rc-klubb www.rcklubben.no
                              Team GoSlow

                              Comment


                              • #30
                                Ser ikke noe reglemang jeg. hot link?
                                ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X