Announcement

Collapse
No announcement yet.

Info/før/ettersnakk 3 NM runde Drifting Sørlihavna/RCland 10.06.12

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Info/før/ettersnakk 3 NM runde Drifting Sørlihavna/RCland 10.06.12


    I sammarbeid med:
    www.drammenrcklubb.com
    www.lmbk.no
    www.rcland.no

    Arrangeres 3 Runde RC Drifting.


    Hei.
    Det nærmer seg 3 NM runde med stormskritt, og jeg regner med de fleste er ferdig med karrosseri og biler

    Oppmøte Søndag på Sørlihavna.


    Rcland holder åpent for driftetrening lørdag.

    Minner om følgende tilleggsregler for dette løpet.

    Vekter i bil utenom ren balansering H.V side/foran bak tillates ikke. Ute eller inne. Mere info om dette på førermøte.
    HVIS Løpet blir innendørs på RC Land er minimum høyde Chassis 5 mm (karrosseri kan være lavere)

    Hilsen Løpsledelsen.

    Erik Risvik
    Morten Huva
    Eddy Midtskogen
    Bjørn Arild Retteråsen
    Olav Fjeld



    Sted: Sørlihvana.
    Nordliveien 201.
    1475 Finnstadjordet

    Backup hvis dårlig vær RC-Land.

    Minner om at dette er uoffisielle NM Runder.

    Åpner kl 09.00 Morgentrening.
    Insjekk/teknisk senest kl 10.30 Bil skal da stå klar med merkede HPi T-Drift og fulladet batteri.
    Førermøte kl 11.00
    Start singeldrift umiddelbart etter førermøte.
    Karrosserikonkuranse under oppsett av twindrift.
    Twindrift starter umiddelbart etter karrosserikonkuranse. Ha batteri klart.
    Premieutdeling.

    LMBK holder åpen kiosk hele dagen så her trenger du ikke nistepakke
    De serverer:
    Grill/wienerpølser/frites.
    Kaffe/vafler.
    Sjokolade og toast.
    Brus.
    Husk penger da det ikke er kotleser på anlegget.

    Kjøretider for drifting er hos LMBK er satt til de første 15 minuttene p.r time alle dager som anlegget er åpent.
    Førere som kan vise til mail med påmeldings bekreftelse til løpet, kan fritt trene siste uken føre løpet.
    De som ønsker å benytte anlegget før 03.06 må tegne medlemskap i LMBK.
    Åpningstider/medlemskap se www.lmbk.no


    Påmelding åpnet.!!


    Fyll ut følgende og send på mail til:
    info@drammenrcklubb.com
    Merk mailen med: Påmelding 3 Runde NM 10.06.12
    Navn:
    Adresse:
    Telefon:
    E.Post:
    Alder:
    Biltype:
    Radiofrekvens: 1,2,3 eller 2.4ghz
    Evt Team:
    Evt Klubb:
    Startkontigent kr 200,- betales ved innsjekk for de som er påmeldt på Mail.
    Påmelding på Løpsdagen ved oppmøte kr 250,-


    Påmeldte førere:
    1. Erik Risvik VDF/VDS GS Performance DRC
    2. Stian Bakke Kolstad Green Drift. GMBK
    3. Kim Andre Bjørklund DRB Green Drift Solør RC
    4. Kjetil Larsen VDF DRC
    5. Arne Inge Hagen TC-FD DRC
    6. Tony Andre Tangen TRF416 TC-FD Drift lab DRC
    7. Petter Midtskogen JXR D Works DRC
    8. Ole Johan Fuglerud X-ray DRC
    9. Dag Erik Kristoffersen TC-FD/DIB Green Drift Brummundal RC
    10. Tinh Le VDF Team Dragon DRC
    11. Tobias Nygren TC-FD CrasyDrift DRC
    12. Kjetil Teigen VDF DRC
    13. Dennis Teigen DRC
    14. Magnus Pleym DRB Angle Grinders Drift Team.Artic RC
    15. Martin Fjeld TC-FD Crazy Drift DRC
    16. Ole Kaspersen VDF DRC/Tofte RC
    17. Syver Hagelund TC-FD Green Drift. Brummundal RC
    18. Aron Kaspersen VDF DRC/Tofte RC
    19. Anders Kopperud VDF Drift Lab
    20. Pål Kristoffersen Enroute Dworks DRC
    21. Hans Gunnar Kjemperud Xray T3 DRC
    22. Bjarte Leikvoll TC-fd Shaky Drift Stavanger RC!!
    23. Michael C.M Nielsen TC-FD/DRB CRAZYDRIFT DRC
    24. Petter Hamlot Nilsen RK-7 Angle Griders. Artic RC
    25. Fredrik Lea Sakura Drift Monkey JR DRC
    26. Emil Sebastian Knapperholen. Sakura DriftMonkey JR. DRC
    27. Henrik Lie Hovde VDF Team Dragon DRC
    28. Brede Stenbakken D-Max Green Drift. Solør RC
    29. Jan Myhre VDF DRC
    30. Torbjørn Moe VDF DRC






    .




    Mere info kommer.
    Last edited by Ford BDA; 10 June 2012, 02:31. Reason: Førere
    Løpsleder Norwegian RC Drift Challenge.
    www.drammenrcklubb.com www.facebook.com/drammenrcklubb
    Ulempen med å kjøre Yokomo er at man ALDRI kan skylde på bilen

  • #2
    Kjøreregler RC Drifting 2012

    1 Singeldrift:
    Kvalifisering. Kjøres på rundbane, eller markert etappe.
    Singeldrift kjøres med en utøver på banen av gangen.
    Det skal kjøres totalt 4 runs p.r. utøver. Hvorav en test runde, og 3 poengtellende runder.
    Start skal skje på følgende måte:
    Man skal stille seg opp føre startstrek, eller startkjegler.
    Enkelte baner har akselerasjons sone hvor man setter opp høyest mulig fart føre man passerer en driftstart markering. Dette opplyses i så fall under førermøte.

    Dommeren skal spørre utøver om han/hun er klar. Fører skal bekrefte. Dommer sier kjør, eller gir start tegn. Man skal ikke starte sin run uten signal fra dommer. Dette kan gi poengtrekk.

    Føreren kjører så sin test run. Føreren skal passere målstrek/kjegler helt føre man avslutter sin run. Stopp føre målstrek vil regnes som annullert run.
    Fører kjører tilbake til start og gjentar start/mål prosedyre med tellende runde 1.2.3 som dømmes med poeng.
    Den høyeste score av 3 run`s er blir tellende resultat.
    Hvis 2 eller flere førere har lik poeng score blir høyeste score fra runde 2 eller 3 også tellende.
    (hvis fortsatt lik score mellom førere tas 1 ekstra run for de førerne det gjelder. Beste fører får høyeste ranking.)

    Poengene beregnes utfra følgende kriterier. Fart /Vinkel/risiko/stil og flyt.
    Idealspor opplyses på førermøte.

    En run i idealspor med uavbrutt drift og flyt uten korrigeringer vil gi 70 poeng.
    Jo høyere vinkler jo bedre. Men føreren skal under driftingen korrigere vinklene minst mulig så bilen holder en god flyt. Ved runding av apex anbefales at man går helt fra utsiden, og inn på apex for så gå ut mot kanten igjen slik at man får en så lang drift så mulig, og ikke bare «vender» rundt.
    Økt risiko gir også ekstra poeng. For eksempel. Føreren går så nære apex eller ytterkanter av banen så mulig der det måtte passe for idealsporet. Eller at det holdes ett høyt tempo kombinert med dette.

    Man kan yttligere opptjene følgende 30 poeng for.
    inntil 5p for høye vinkler.
    Inntil 5p for høy fart
    inntil 5p for risiko(nære apex eller ytterkanter)

    Det er også markert poengsankere på banen. (klippingpoints)
    Man oppnår 5p p.r. klipping Point. Det er maksimalt 3 tellende klipping Points på en bane.

    Poengtrekk.
    Uryddig Drifting.
    Ujamt tempo.
    Stadige korrigeringer.
    Utenfor idealspor.
    Fishtailing/wobbling
    Nesten stopp.
    Store poengtrekk.:
    Snurring. Over 180 grader.
    Full stopp.
    Rygging.
    Offroad. (To hjul tillates på Curbe/banemarkering, Tre regnes som offroad)
    Krasj. (subbing av vegg lov hvis bilen ikke endrer fart, vinkel eller kurve)

    Hvis man får en stopp, snurr eller crash skal man kjøre runden ferdig under kvalifiseringen. Da man kan få inntil 20p for tidvis bra drifting. 1-5p for kjøring. 15p for klipping Points. Ved mange snurrer crash får man 0 poeng. Dette gjøres for og få ett riktig oppsett til Twindrifting hvis flere førere har feilet i alle sine 3 runder i kvalifiseringen.

    Twindrift.
    Her skal to biler kjøre mot hverandre. (settes opp ut ifra score i singeldrift)
    Det skal kjøres 2 heat.
    Den ene skal lede heatet, og den andre skal følge på. Etter 1 heat bytter rollene hvor følgebil begynner å lede.
    Det er alltid den som har høyest ranking i Singeldrift som begynner å lede.

    Kjøre/start prosedyre.
    Det skal kjøres totalt 3 runs. Hvorav en test runde, Høyest ranking starter først i testrun, og i første heat , så bytter rollene i andre heat. Her kjøres det ikke testrun.
    Start skal skje på følgende måte:
    Man skal stille seg opp føre startstrek, eller startkjegler, følge bil skal stå bak eller ved siden av lederbil, eller legge seg inn bak lederbil rett etter start. Følge bil skal aldri stå foran, eller i en posisjon hvor den kan forstyrre lederbil ved start.
    Enkelte baner har akselerasjons sone hvor man setter opp høyest mulig fart føre man passerer en driftstart markering. Dette opplyses i så fall under førermøte.
    Forbikjøring i akselerasjonssone eller første sving er forbudt, med mindre lederbil kjører ut/krasjer.


    Dommeren skal spørre utøvere om de er klare. Begge førere skal bekrefte. Dommer sier kjør, eller gir start tegn. Man skal ikke starte uten signal fra dommer. Dette kan gi poengtrekk.
    Førerene kjører så sin testrun. Førerene skal passere målstrek/kjegler helt føre man avslutter sin run. Stopp føre målstrek vil regnes som annullert run.

    Førere kjører tilbake til start og gjentar start/mål prosedyre med poengtellende runde 1 , og etter målgang umiddelbart gjør seg klare til runde nr 2 med rollebytte mellom lede og følgebil.
    Hvis førere har lik poeng score etter 2 heat. Blir det omkjøring, men da uten testrun.
    Hvis fortsatt lik score mellom førere kjøres heatene om igjen til det kåres en vinner.


    Det er 10 poeng som fordeles mellom førere p.r heat.

    Lederbil sin oppgave.
    Leder bil skal følge idealspor og holde en best mulig stil og vinkler som fra singeldriften. Dvs den skal følge banens klippingpoints selv om de ikke gir poeng i twindriftingen. Den skal også følge løpsleder/dommers oppfordringer om sporvalg fra singeldriften.
    Leder bil skal også sette opp høyest mulig tempo for å forsøke og riste av seg følgebil.
    Hvis den klarer å øke forspranget til følgebil med optimal drifting, og sporvalg. Ttildeles minimum 1 poeng til til lederbil.

    Følgebil sin oppgave.
    Følgebil skal følge lederbil, og legge press på leder bil ved å opprettholde eller minske avstanden til lederbil gjennom løypa. Dette skal gjøres med minst like fin stil som lederbil.
    Hvis følgebil minsker eller opprettholder dette tildeles 1 poeng.

    Forbikjøring.
    Kun tillatt hvis lederbil kommer ut av idealspor, eller gjør alvorlige feil kan følgebil kjøre forbi.
    Eller hvis leder bil holder ett urimelig lavt tempo (stor nivå forskjell)
    Forbikjøring skal kun skje ved en clean pass. Dvs man skal holde bilen i drift gjennom hele forbikjøringen, og man skal ikke forstyrre lederbil slik at den må bremse eller styre unna.
    Brudd på dette fører til poengtrekk.

    Ved en stor feil fra en av førere kan dommeren velge og umiddelbart stoppe runden. Og motstanderen vinner runden.
    Eks:
    Snurring. Over 180 grader.
    Full stopp.
    Rygging.
    Offroad. (To hjul tillates på Curbe, Tre regnes som offroad)
    Hard Krasj med stor vinkelendring.

    Krasj med mindre endring av vinkel,kurve,retning , eller 2 hjul på utsiden av curbe trekker ned til 1poeng .
    (subbing av vegg eller motstanders bil lov hvis bilen ikke endrer fart, vinkel eller kurve)




    Biltekniske regler 2012.

    Bil/Chassis: 1:10 scala 4wd Drifting eller Touring chassis (on road biler).
    M-chassis er ikke tillat selv om de nå kommer som 4wd.
    Buggy/ crawler Tillates ikke.
    Biler med motor foran fremre girkasse tillates.
    Montering av oppgraderings utstyr tillates, men ikke elektronisk hjelpe utstyr som Drifte gyro.
    Man kan fritt velge girutvekslinger mellom foran og bak, samt på motor.
    Dvs CS (Counter steer tillates)
    Høyde og vekt blir fritt i 2012. Men minimum 5 mm klaring på chassis platen anbefales. (enkelte baner har minimums krav til dette. Ved slike tilfeller skal løpsleder/dommer opplyse om dette ved innsjekk)

    Karosseri:
    Karosseriet skal være gjenkjennelige fra gatebiler og motorsport som er passende til motorshow/sport og drifting.
    Gatebil lignende pickups tillates.
    Aerodynamiske/urealistiske touring karosserier tillates ikke.
    Det samme gjelder karosserier i Buggyform og Hot Rods hvor hjulene er blottet.
    Har du ett karosseri du er usikker på om godkjennes, så ta med ett ekstra du er trygg på, eller henvend deg til arrangør/løpsleder i forkant av konkurransen.

    Karosseriet kan modifiseres etter eget ønske. F.eks. ombygg til kabriolet, bredding av skjermer etc., men får ikke overstige 220mm inkl utstikk av speiler, spoilere osv. Modifisering av karosseriet må ikke utføres slik at det øker risikoen for å påføre andres biler skade ved sammenstøt.
    Alt tilleggsutstyr som potter og spoilere skal festes på en forsvarlig måte.
    Utstyr som faller av under kvalik/løp som oppfattes som forstyrrende eller forsinkende for arrangementet kan føre til trekk av poeng.
    Karosseriet skal til en vær tid holdes så rent pent så mulig.
    (Biler med rat/oppussings utseende) tillates hvis de har ett gjennomført tema.
    Karosseriet skal være lakkert.
    Vinduer tillates lakkert sort eller bruk av sort ruteteip som følger med enkelte karosserier, men ikke i andre farger da det vi gi et urealistisk inntrykk. (det anbefales at de holdes klare, eller sotes med smoke spray)
    Det oppfordres(men dette er ikke ett krav) til bruk av minimum 4 lysdioder. 2 foran og 2 bak.
    Det er ingen øvre grense på antall lys.

    Karosseriet skal festes på en måte så dommer/teknisk kontrollant kan ta det av for kontroll. Hvis man har lysledninger etc som vanskeliggjør dette så skal føreren av bilen være til stede under hele kontrollen.

    Dekk/Felg:
    KUN Merkede Hpi T-drift med 26 millimeter bredde. ( valgfritt blanke eller mønster)

    Det tillates ikke bruk av klister eller slipp middel med mindre dommere/løpsleder oppfordrer til dette på førermøte p.g.a urimelige forhold for drifting.

    Dekkene skal ikke på noen måte modifiseres annet enn det som regnes som normal slitasje. Men det tillates å snu dekkene hvis man ønsker p.g.a slitasje.
    Det er til en vær tid førerens ansvar å se til at dekkmerkingen ikke slites bort.

    Til offisielle treninger og frikjøring før løp kan det benyttes plast driftedekk av TILSVARENDE egenskaper som Hpi T-drift. Driftedekk som gir unormalt høy fart på banen er Forbudt.( Brudd på dekkregler kan gi umiddelbar diskvalifikasjon)

    Alle typer felger tillates så lenge de ser realistiske ut og ikke har ting som stikker ut til fare for andres biler, dette gjelder også akslinger og hjul muttere.
    Eks touring dishweels tillates ikke.
    Hjulene skal ikke stikke mere enn 1 mm på utsiden av karosseriet fra toppen av dekket. Hvis felgen er breiere enn dekket tillates ytligere 1mm felgkant. Hjulene kan stikke lengre ut i bunnen ved bruk av mye camber.

    Motor fritt 2012
    2012 blir nok siste året det er fritt motor reglement i Norske løp. Så hvis du skal kjøpe ny motor i løpet av 2012 så kjøp en BRCA godkjent 10.5t sensor motor, så slipper du bytte senere. ESC blir fritt, men de litt mere påkostede med boost funksjon er nok å anbefale hvis du skal kjøre på store utebaner.
    Alle som skal kjøre internasjonalt i 2012 må ha BRCA godkjente motorer maks 10,5 t Børsteløs sensor.
    Radioutstyr:
    Man kan fritt velge radioutstyr. Det anbefales 2.4ghz
    Hvis man har FM radio MÅ man ha med seg minst 3 forskjellige krystaller. Disse skal være godt merket, og meldes til løpsleder/dommer under innsjekk.

    Batteri:
    2 celler Lipo, eller maks 6 celler nimh
    Lipo batterier skal være hardcase.
    Batteriet skal sitte forsvarlig montert under kjøring og teknisk kontroll.
    Ladning på alle innendørs arrangement skal forekomme i Lipo poser.


    Kamera i bil tillates hvis det monteres innvendig i bilen og er fjernbetjent eller har autostartfunksjon. Dette skal ikke under noen omstendighet forsinke arrangementet.

    Andre arrangører/klubber kan fritt ta i bruk dette reglementet hvis de ønsker. Dette for å samle alle i denne sporten under samme forutsetninger.

    Minner om at dette er uoffisielle NM Runder.
    Løpsleder Norwegian RC Drift Challenge.
    www.drammenrcklubb.com www.facebook.com/drammenrcklubb
    Ulempen med å kjøre Yokomo er at man ALDRI kan skylde på bilen

    Comment


    • #3
      Første post oppdateres. med info/deltagere.
      Løpsleder Norwegian RC Drift Challenge.
      www.drammenrcklubb.com www.facebook.com/drammenrcklubb
      Ulempen med å kjøre Yokomo er at man ALDRI kan skylde på bilen

      Comment


      • #4
        er det VDF2 jeg ser der??
        CrazyDrift




        Comment


        • #5
          Er nok det Martin, han hadde jo mailet et traktor lass med butikker for å skaffe seg denna rælhaugen Hehe. Blir veldig spennende og se hvordan den ser ut, og funker! Har troa tross det er Tamiya!

          Retteråsen
          Sheriff Retteråsen - Rc Drift Club Norway - Sponsor:Absolutthobby Yokomo
          2010: 3.pl NM | 2011: 1.pl Norgescup 2.pl NM 3.pl D1RC VM |12.pl Yokomo Drift Worlds | 2012: 5.pl Open European Championship | 2013: 12.pl Yokomo Drift Worlds

          Comment


          • #6
            Dette er som med hunder karer. Det hjelper ikke med flott hund hvis den ikke matcher eieren. For mitt vedkommende så må den være like nervøs og skranglete som eieren
            Løpsleder Norwegian RC Drift Challenge.
            www.drammenrcklubb.com www.facebook.com/drammenrcklubb
            Ulempen med å kjøre Yokomo er at man ALDRI kan skylde på bilen

            Comment


            • #7
              Er nok det Martin, han hadde jo mailet et traktor lass med butikker for å skaffe seg denna rælhaugen Hehe. Blir veldig spennende og se hvordan den ser ut, og funker! Har troa tross det er Tamiya!

              Retteråsen
              Hahaha!!!!!
              CrazyDrift




              Comment


              • #8
                Det er ikke tilfeldigvis noen som har overnattingsplass til meg og en til? Send meg gjerne en PM dersom noen kan være behjelpelig med dette

                plejmo
                Drifting er ganske likt sex, du må ha den perfekte vinkel og inngangsfart, samt bytte gummi ofte
                Tamiya TA03F Pro, Yokomo DRB hyper drive ssg high traction.
                Smått&Rått Harstad

                Comment


                • #9
                  Savner noen navn på lista her folkens
                  Løpsleder Norwegian RC Drift Challenge.
                  www.drammenrcklubb.com www.facebook.com/drammenrcklubb
                  Ulempen med å kjøre Yokomo er at man ALDRI kan skylde på bilen

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by plejmo View Post
                    Det er ikke tilfeldigvis noen som har overnattingsplass til meg og en til? Send meg gjerne en PM dersom noen kan være behjelpelig med dette

                    plejmo
                    Lørenskog Modellbilklubb har 3 senger i brakke på baneanlegget + plass til 1 reiseseng i samme brakke. Bare å ta med sovepose.
                    Vanligvis er det "førstemann til mølla" som får plass. Hvem som skal holde orden på dette bør vel være løpsleder for løpet, eller meddel her på tråden. Langveisfarende bør kanskje prioriteres ....

                    Mvh
                    Lmbk
                    Trygve Bull Freng/58
                    www.lmbk.no
                    XRAY NT1, XRAY X12, XRAY T4, ARC R10-W.

                    Comment


                    • #11
                      Kjempe bra Trygve!

                      Retteråsen
                      Sheriff Retteråsen - Rc Drift Club Norway - Sponsor:Absolutthobby Yokomo
                      2010: 3.pl NM | 2011: 1.pl Norgescup 2.pl NM 3.pl D1RC VM |12.pl Yokomo Drift Worlds | 2012: 5.pl Open European Championship | 2013: 12.pl Yokomo Drift Worlds

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Trygve Bull Freng View Post
                        Lørenskog Modellbilklubb har 3 senger i brakke på baneanlegget + plass til 1 reiseseng i samme brakke. Bare å ta med sovepose.
                        Vanligvis er det "førstemann til mølla" som får plass. Hvem som skal holde orden på dette bør vel være løpsleder for løpet, eller meddel her på tråden. Langveisfarende bør kanskje prioriteres ....

                        Mvh
                        Lmbk
                        Dette er jo kjempebra.
                        Og ja her Må gutta som kommer fra Harstad prioriteres. De var først ute, og har lengst reisevei.
                        Jeg er midt i reisestria til EM i Nederland. Jeg er til bake onsdag neste uke. Tar kontakt da om det praktiske rundt dette Trygve.
                        Mvh Erik
                        Løpsleder Norwegian RC Drift Challenge.
                        www.drammenrcklubb.com www.facebook.com/drammenrcklubb
                        Ulempen med å kjøre Yokomo er at man ALDRI kan skylde på bilen

                        Comment


                        • #13
                          Hei.
                          Har du lyst til å se Norges beste konkurranse driftere, men ikke deltar selv. Fra kl 09.30 til ca 17.00
                          da har du mulighet til å komme ekstra nært bilene på Sørlihavna.
                          her blir det garantert mye grom RC drifting
                          Vi trenger noen frivillige bilplukkere hvis noen skulle klare å rote seg ut i grassfellen.
                          send meg Pm eller skriv inn her hvis du er interessert.

                          P.S det er gratis entre for publikum
                          Løpsleder Norwegian RC Drift Challenge.
                          www.drammenrcklubb.com www.facebook.com/drammenrcklubb
                          Ulempen med å kjøre Yokomo er at man ALDRI kan skylde på bilen

                          Comment


                          • #14
                            Supert! Vi er 2 stk som kommer fra Harstad, ser jeg har glemt å melde på Petter, men skal få gjort det i løpet av morgendagen

                            Vi kommer den 8 og blir til den 12, er det mulig å benytte seg av brakka alle de dagene? Hvordan er det med låsing og sånt? Vi har jo med oss en del utstyr.

                            Kjempeflott at vi kan få sove der, setter veldig pris på det!

                            Magnus
                            Drifting er ganske likt sex, du må ha den perfekte vinkel og inngangsfart, samt bytte gummi ofte
                            Tamiya TA03F Pro, Yokomo DRB hyper drive ssg high traction.
                            Smått&Rått Harstad

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by plejmo View Post
                              Supert! Vi er 2 stk som kommer fra Harstad, ser jeg har glemt å melde på Petter, men skal få gjort det i løpet av morgendagen

                              Vi kommer den 8 og blir til den 12, er det mulig å benytte seg av brakka alle de dagene? Hvordan er det med låsing og sånt? Vi har jo med oss en del utstyr.

                              Kjempeflott at vi kan få sove der, setter veldig pris på det!

                              Magnus
                              Brakka kan benyttes så lenge dere ønsker. Når det gjelder lås, er det kun låsemulighet innenifra.

                              Trygve/LMBK
                              Trygve Bull Freng/58
                              www.lmbk.no
                              XRAY NT1, XRAY X12, XRAY T4, ARC R10-W.

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X