Announcement

Collapse
No announcement yet.

StigAre's Xray T3'2011 Drifter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • StigAre's Xray T3'2011 Drifter

    Da blei det bil på meg å da, kjøpte en PENT brukt bil og veldig fornøyd med det

    Men det er jo helt klart utbedringer med denne som med alt annet, første punkt blir å sperre begge differ...
    Også lurer jeg på en ting, den er veldig unerstyrt, fronten sklir veldig lett ut, og er til tider vanskelig å kjøre..

    Er dette fordi diffene er åpne eller er det noe annet som virker inn på dette ?
    Hva kan gjøres for å motvirke understyring ?

    Fulgte med en E30 karosseri og LP hjul...
    Har et Nissan 350z karosseri og andre hjul som skal på, og det blir sikkert flere karosserier etterhvert, gøy med litt variasjon

    Stig Are Kristiansen
    ... it's only broken because I tried to fix it.



  • #2
    Feit bil..trur ikkje du blir plaga med understyring når du sperra diffen..ville kanskje sperra kun bakdiffen i første omgang.
    Cato Risholm, fullt hobbyrom...

    Comment


    • #3
      Ja riktig, skal jo uansett sperre, så får se om det hjelper da
      Har lurt litt på denna, den er jo til foran, men folk sier at foran/bak går omhverandre.

      Kan jeg bruke denne diffen både foran og bak ?


      Jeg prøvde å sette i en splint i bakdiffen, i det lille hullet på utgående hjulaksel, det skulle lissom låse var det noen som sa, men da ble den bare "tregere" i diffen, ikke hundre prosent låst, men kanskje 60-70% eller.no
      Stig Are Kristiansen
      ... it's only broken because I tried to fix it.


      Comment


      • #4
        den kan du nok bruke både framme og bak,men ville starta med bak..
        Cato Risholm, fullt hobbyrom...

        Comment


        • #5
          Var det jeg trodde
          Takk for gode råd, bare å få gravd opp no cash
          Stig Are Kristiansen
          ... it's only broken because I tried to fix it.


          Comment


          • #6
            Lurer litt på dette med fjærer...
            Folk sier at bilene skal være myke i fjæringa ved bruk i drifting, stemmer det ?
            Jeg har hvite og rosa fjærer og stabstag foran/bak på min, og den er jo kjempe stiv...

            Burde jeg gjøre noe med oppsettet mitt ?
            Stig Are Kristiansen
            ... it's only broken because I tried to fix it.


            Comment


            • #7
              tror det stemmer Stig are : "Kjør med tynn olje og myke fjærer" står det her : http://forum.radiostyrt.no/vb/showth...g-annet-nyttig!
              Masse fæncy verv hos www.vestfoldrcsenter.no - https://www.facebook.com/Vestfoldrcsenter
              nestleder/løpsleder/sponsoransvarlig/ansvarlig for lokalet osv osv....

              Comment


              • #8
                i tillegg hvis du sliter med understyring er det mulig å dra inn noen grader camber foran, da skjer det store forandringer med bare å juster 1 grad
                Har blitt noen biler gitt: Yokomo DIB, Tamyia TA05 MS, Traxxas Slash 4x4, Aixal SCX10 Dodge, Aixal SCX10 Hi-Lux, Ansmann Venom,
                Tamiya m03 og Axial EXO

                Comment


                • #9
                  Takk for tipset, prøve å justere inn en grad negativ camber og teste da
                  Stig Are Kristiansen
                  ... it's only broken because I tried to fix it.


                  Comment

                  (RS) Radiostyrt.no Statistics

                  Collapse

                  Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                  Welcome to our newest member, Erik-M.
                  Working...
                  X