Announcement

Collapse
No announcement yet.

HPI Sprint 2 (Camaro) Nybegynner

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • HPI Sprint 2 (Camaro) Nybegynner

    Hei,

    Jeg er ganske ny innen elektro og har akkurat kjøpt min første drifte bil (den har ikke ankommet enda, men er kjøpt) jeg er en spontan handler som veldig mange andre og kjøpte meg som nevt en Sprint 2 Camaro.

    Det jeg lurer mest på nå er vel hvorfor jeg ikke bare kjøpt flux versionen med engang bare sånn for ha gjort det. Har to HPI trophy 3.5 (nitro) og en HPI bullet flux st og håpet kanskje jeg kunne bruke samme batterier her som i bulleten. har 3x2S og 2x3S (vet jeg bare kan bruke opp til 2S på Sprinten) Men hvordan funker det med kontaktene jeg ser at Sprinten har en annen kontakt enn det mine batterier med Deans har og at flux versionen av samme bil faktisk har deans. Dette så jeg ikke før etter at jeg kjøpte den andre bilen. Kan jeg bare lodde om kontaktene eller passer ikke batteriene mine til bilen?

    Er det stor forskjell på børste og børsteløse motorer?
    i såfall kjøper jeg bare den som Caster "pakka" som står i flux versionen.

    Hva annet må jeg ha som nybegynner ? jeg ønsker også og kunne kjøre touring med denne bilen for og se hva jeg liker best. kjøper kanskje en til om det er noe som faller i smak hos meg hvis det er mye greier for og gjøre bilen om til touring så drift osv. Etter hva jeg har lest så er det primert dekk som er hoved forskjellen mellom drift og tour?

    Slite deler, hva trenger jeg der, vil gjerne ha alt i orden sånn at jeg slipper og bestille og vente en uke på og kjøre når uhellet er ute.
    Som på buggyen min har jeg oppgradert alt av hubs osv til option parts for at det skal holde lenger og har seff noen ekstra tilfelle det skulle skje noe.

    DET var mye spm på engang, jeg gjør som dere anbefaler meg. Håper dette kan bli noe jeg liker da være i Norge gjør at jeg får brukt de andre bilene mine svært lite føler jeg.

  • #2
    Hei,

    kan vel svare på noe av det du spør om.

    Batterikontakter og/eller kontakt på bilen kan du lodde om og tilbake som du vil. Så lenge du bruker bra kontakter. De beste er Deans og Traxxas sine. Evt. bananplugger men de må du være forsiktig med når du kobler ledning og batteri sammen ettersom det er lett å ta feil av + og -.

    Så lenge batteriet passer og er 2 cellers Li-Po så kan du bruke de i Sprinten.

    Det er stor forskjell på børste og børsteløse motorer. Børsteløse er overlegne på alle måter. Ingen vedlikehold og ikke minst mer punch og det trenger du når du skal drifte. Men alt fungerer, du kan jo se hvordan det blir først og så får du finne børsteløs motor og reguator etterhvert.

    Når det gjelder ombygging fra touring til drift og tilbake så er bare å søke litt her på forumet men kan nevnte 2 ting.

    1. Dekk er det viktigste og det som utgjør mest forskjell
    2. For å drifte lettere så låser man diffen og dette gjøres ofte med superlim i Sprint 2 bilene og dermed får du aldri gjort det om. Så du bør enten læ være å låse diffen med superlim eller så må du kjøpe en ekstra diff som du kan ha når du skal kjøre touring.

    Hvis du virkelig vil ha touring og har en bane og klubb i området så ville jeg investert i en skikkelig bra touring bil. Dette kan kjøpes brukt og mange selger diverse biler på forumet her. For å nevne noen merker: Xray, Serpent, Hot Bodies og Tamiya.
    OnRoad: Kyosho V-ONE R4 - Xray T3 2011
    Offroad: Baja 5Bv2 - Slash 4x4 Ultimate TQi - Savage Flux HP - Team Associated SC8e - HPI Vorza
    Mini: Team Losi SCT - MiniZ MR02 Aston Martin - Thunder Tiger ZK2

    Comment


    • #3
      Takk for svar godt og høre at jeg kan bruke mine "gamle" 2S batterier da jeg har 3 stk. med deans.

      Lurte litt ang diffen ettersom jeg har forstått så gjør diffen slik at hjula ruller i forskjellig hastighet på hver side i svinger osv.
      er det sånn at i drifte bilen jeg nå har kjøpt at den da har låst diff? eller ingen diff? ELLER er det en vanlig diff som jeg bør låse?

      Ikke greit alt det her altså hehe, bestilt litt diverse dekk osv i dag fra R2 så jeg har litt og slite ut, det er jo ikke rare farten på drifting så er vel ikke stort mer enn belte og dekk som slites ut ville jeg tro (?)

      Comment


      • #4
        Heisann.

        Bilen du har kjøpt er med diferensial foran og bak.Diffen bak bruker de fleste å sperre når jærnet skal brukes til drifting.
        Dette kan du gjøre med å åpne diffen og stappe litt papir mellom drevene.Foran bør du bare fylle den med litt tykk grease.

        Hvis du unngår å kjøre på plasser med små-stein,så varer reimene dine i titalls timer.

        Forøvrig så er det ett greit chassis du har skaffet deg.Litt mer "maskin" så blir den flott å drifte med.

        Lykke til.!
        AmigoDrift&OffshoreRacing. N-666 Sigma 51 "V1 / V2 / V3. Sigma Stratos 53" DF 53". DF 90 mk2. Spike 52". Blazer Wiplash gv. Blazer Backlash. Powered by Zenoah,Cmb and Qd.
        Baja 5-B. Traxxas Jato 3,3 trx. Align T-Rex 700 nitropro.
        http://www.arcticrc.no/

        Comment


        • #5
          Jeg ville låst diffen bak med lim med en gang. Stapper du diffen full av papir tror jeg det ødelegger diffen etterhvert alikevel. Borr et lite hull i diffhuset og drypp limdråper ned i hullet mens du innimellom vrir hjulene motsatt av hverandre. Veksl mellom det og nye dråper med lim til det låser seg helt. Det er mange som låser diffen foran også, men jeg anbefaler å prøve uten å gjøre det først å se om du liker det. Så kan du heller stappe papir i diffen foran å teste noen ganger å se hva du liker best. Liker du det så er jo bare å ta fram limedåsa igjen da
          sigpic MiNi-​Z i Vestfossen (Facebook --> Eiker Rc Klubb)

          Comment


          • #6
            Da fikk du svar ang. diff. Som du ser så bør du anskaffe deg en diff til så du kan bytte til når du skal kjøre touring.

            Du har lyst på børsteløs oppsett både til drifting og til touring. Mer fart og punch og ingen vedlikehold gir mer moro
            OnRoad: Kyosho V-ONE R4 - Xray T3 2011
            Offroad: Baja 5Bv2 - Slash 4x4 Ultimate TQi - Savage Flux HP - Team Associated SC8e - HPI Vorza
            Mini: Team Losi SCT - MiniZ MR02 Aston Martin - Thunder Tiger ZK2

            Comment


            • #7
              Bra svar, bilen er i hus, har ikke fått fikset mye på den enda annet enn og bytte ut servoen. Kan se for meg at jeg får det mye morro med bilen, men kan stemme at jeg trenger litt mer sprut i form av en ny motor

              skal prøve den sånn som diffen er nå og kjøpe en til som jeg låser for og teste forskjellen, blir artig!

              Comment

              (RS) Radiostyrt.no Statistics

              Collapse

              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
              Welcome to our newest member, Erik-M.
              Working...
              X