Announcement

Collapse
No announcement yet.

TT-01r E-type kit, hva trengs?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • TT-01r E-type kit, hva trengs?

    Hei!
    Vurderer å kjøpe denne, http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll...m=140786198435 , men hva trenger jeg for å få kjørt den? Tenker da på det mest generelle bare for å teste om dette er noe for meg. Ingen oppgraderinger foreløbig

    Har også forstått det sann at jeg bør gå for en R utgave når jeg kjøper en TT-01? Stemmer dette selv for "morro" drifting? Dette er en TT-01r E-type.

    Prisen blir totalt på 182$ med bil og frakt, ok pris?

    Setter stor pris på svar, og jeg må bare beklage om dette spørsmålet er stilt før. Har søkt og søkt i noen dager nå, og har ikke funne noe av nyere dato

    Mvh

  • #2
    Du må antagelig ut med minst 1500,- ekskl. frakt/mva i tillegg til det bilen koster før du er klar til å kjøre:

    • 2-3-kanals radiosender og mottaker
    • styreservo
    • fartskontroller (ESC)
    • lader + batteri(er)
    • body/skall + maling/spray
    • driftedekk
    • verktøy


    Ser ikke for meg at den medfølgende 28T-motoren er veldig god til drifting, men kan selvfølgelig ta feil. Når du uansett må kjøpe fartskontroller (ESC) bør du vurdere ny (børsteløs) motor i samme slengen, så får du mer kjøretid per batteri og slipper innkjøring og en del vedlikehold. På den andre siden vil du slite mer på resten av bilen om du velger en kraftigere motor...

    Selv superblinga TT01-utgaver blir som gamle badebaljer sammenlignet med mer moderne biler, men jeg tror likevel den kan være en grei førstebil om du ikke helt vet om dette er noe for deg, og ønsker å herje i litt mindre sterile omgivelser (parkeringsplasser, etc) uten å gå konkurs. Det er bare snakk om en drøy tusenlapp for bilen, alt det andre kan du ta med til neste bil om du først blir bitt av basillen

    Ser ellers at Phil's Hobbyshop har samme modellen til $171 inkl estimert porto: http://www.philshobbyshop.com/catalo...-e_chassis_kit

    Comment


    • #3
      Var litt mer enn forventett Radiosender og mottaker, lader og batteri er vell ting som selges i den lokale hobbybuttiken, og resten finner jeg nokk på ebay.
      ESC- har den sammenheng med hvilken motor jeg har? Har forstått det slik at den bare kutter om bilen kommer utenfor rekkevidde. Tviler på at det blir kjøpt motor, ikke med det første hvertfall. Er på leting etter leilighet så er på ett stramt budsjett for tiden

      Tt-01 er vell en helt kurant bil til en billig penge slik jeg har forstått? Eneste problemet er at den kanskje er begynt å bli gammel, da type e modellen kom i 2008 slik jeg forstår. Som sakt så er alt dette bare for å prøve, og må dermed holde meg litt i skinnet med forbruket

      Supert svar og at du fant den linken btw!

      Lite bonus spm:
      TT-01d type e


      og den du linket, som er en R type e. Hva er det beste valget for en amatør som meg? Personlig har jeg komt fram til R-modellen, men vil helst ikkje gå på en smell.

      Comment

      (RS) Radiostyrt.no Statistics

      Collapse

      Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
      Welcome to our newest member, Erik-M.
      Working...
      X