Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bytte fra Ni mh til lipo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bytte fra Ni mh til lipo

    Har en tt 01d som jeg har bytta noen deler på, pluss motor men nå vil jeg bytte til lipo batterier da alt annet jeg har av fly og båter bruker dette. Er det bare å bytte batterier eller er det noe jeg m ta hensyn til?
    Tamiya tt-01d oppgradert!- Stryker F27C - Thundertiger mta4 Slegdehammer- div dustehelikopter - TFL Apparattion

  • #2
    kjem an på ka esc du har i bilen,bør enten ha en med lipo-cut eller sette inn en ekstern lipo cut,so du ikkje tar kvelden på batteria.Ellers skulle det være grei skuring..
    Cato Risholm, fullt hobbyrom...

    Comment


    • #3
      Det burde fungere greit så lenge du ikke går for høyt i volt (2s er greit som 7,2v nimh erstatning til du vet hva escen tåler), men for å utdype carish sitt svar for noen som er nye for lipo batterier så tåler de ikke å bli utladet, de må alltid ha litt strøm i seg. Dette løser du ved å ha en ESC som har innebygget sensor for å slå seg av hvis den merker at volt begynner å bli lav, også kalt lipo cut-off/low voltage detection, vanligvis rundt 3,4v per celle. En billig alarm eller ekstern cut-off som nevnt er også selvfølgelig et alternativ.

      Ellers må du være forsiktig og ikke kjøre lenge, lade opp, og så evaluere hvor mye du brukte ved at du har en datalader og få en følelse av hvor lenge du kan kjøre bilen før du burde stoppe og lade opp igjen. Men det krever litt disiplin å holde styr på.

      Comment


      • #4
        Jeg har EZRUN V2 5.5T så skulle vel det gå greit da eller? noe annet jeg bør tenke på ved overgang til lipo?
        Tamiya tt-01d oppgradert!- Stryker F27C - Thundertiger mta4 Slegdehammer- div dustehelikopter - TFL Apparattion

        Comment


        • #5
          då skulle det være tut å køyr.. må sette på lipo cut på esc då,den e vel gjerne av om du har køyrt den med nimh?
          Cato Risholm, fullt hobbyrom...

          Comment


          • #6
            har du noen anbefaling til computerlader og evt batteri da? takler en lader både 7.2v og 11.1?
            Tamiya tt-01d oppgradert!- Stryker F27C - Thundertiger mta4 Slegdehammer- div dustehelikopter - TFL Apparattion

            Comment


            • #7
              imax b6 laderen på hobbyking er grei,batteri får du og der.. laderen tar opp til 6s..
              Cato Risholm, fullt hobbyrom...

              Comment

              (RS) Radiostyrt.no Statistics

              Collapse

              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
              Welcome to our newest member, Erik-M.
              Working...
              X