Announcement

Collapse
No announcement yet.

Info/før/ettersnakk 3 Runde Drammen Rc Cup 23.09

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Info/før/ettersnakk 3 Runde Drammen Rc Cup 23.09

    Dørene åpner Søndag kl 09.00
    Klubbløp KUN for Medlemmer i Drammen RC Klubb.
    Hvis du ikke er medlem og vil kjøre så betaler du kr 200 i startavgift. (mere info lenger ned)

    Førere som skal delta oppfordres til å sende inn forhandspåmelding til: info@drammenrcklubb.com
    Merk mailen med Påmelding 3 cupløp.
    Navn:
    Telefonnummer:
    Chassis:
    Team:
    Klubb:

    Dørene åpner for trening/setup kl 09.00
    Påmelding/Innsjekk. Senest kl 10.30 De som ikke har sjekket inn til kl 11.00 får ikke starte med mindre de har fått dispensasjon fra dommer/løpsleder.

    Teknisk/Førermøte kl 11.00

    Kl 12.00 Singeldrift starter.

    Karrosserikonkuranse når singeldrift er ferdig.

    Karrosseriet må brukes i løpet, men man kan trene med valgfritt karosseri.

    Twindrift.

    Resultater.

    Premie til 1,2,3 i løpet.
    Premie til fineste bil.

    Startavgift kr 100,-

    Åpen kiosk hele dagen.
    Servering av pølser, brus og kaffe.

    Fri entre for publikum


    Ta med bil, venner og godt humør. Dette blir en heftig søndag.
    MYE BEDRE ENN PÅ TV

    Hvis du ikke er medlem i denne klubben og har lyst til og delta, så gjør du følgende.
    Send en epost til info@drammenrcklubb.com
    Navn:
    Adresse:
    Fødselsdato:
    E.post:
    Telefon:
    Du betaler kr 200 i startavgift, og blir også automatisk støttemedlem i Norges største RC klubb resten av året

    1 Henrik Hovde VDF Team Dragon DRC
    2 Tinh Le VDF 2 Team Dragon DRC
    3 Erik Risvik VDF 2 DRC
    4 Petter Nilsen VDF The Drift Shockers
    5 Arne Inge Haugen VDF Shaky Drift DRC
    6 Tony Tangen VDF Drift Lab DRC
    7 Tobias Røed Larsen VDF 2 Team Dragon DRC
    8 Jan Erik Elshaug TC-FD DRC
    9 Lasse Sørensen DRB The drift Shockers
    10 Bjarte Shaky Leikvoll.
    11 Kjetil Teigen VDF DRC
    12 Lasse Dreierstad Xray T3 DRC
    13 Kristian Henden VDF DRC
    14 Martin Fjeld TC-FD Crazy Drift DRC
    15 An Le VDF2 TEAM DRAGON DRC
    16 Kjetil Andersen TC-FD TMD DRC
    17 Alexsander W. Jensen VDF2 Team x-ray DRC
    18 Jon Anders Hjertvik VDF2 SickDrift
    19 Michael Nilsen BRB/ Enroute CrazyDrift DRC
    20 Anders Kopperud Enroute Driftekompaniet DRC
    21 Nicolai Warrenfors VDF DRC
    22 Roy Liaklev Sprint DRC
    23 Tom Ivar Svendsen Xray
    24 Ole Johan Fuglerud X-Ray Drift Works DRC
    25 Leif R Eriksen TC-FD DRC
    26 Pål Kristoffersen Enroute Drift Works DRC
    27 Jarle Østby Lundby TC-FD Maniac Drift Team
    28 Helge Dalen Sprint Plan D DRC
    Last edited by Ford BDA; 23 September 2012, 01:27.
    Løpsleder Norwegian RC Drift Challenge.
    www.drammenrcklubb.com www.facebook.com/drammenrcklubb
    Ulempen med å kjøre Yokomo er at man ALDRI kan skylde på bilen

  • #2
    Kjøreregler RC Drifting 2012

    1 Singeldrift:
    Kvalifisering. Kjøres på rundbane, eller markert etappe.
    Singeldrift kjøres med en utøver på banen av gangen.
    Det skal kjøres totalt 4 runs p.r. utøver. Hvorav en test runde, og 3 poengtellende runder.
    Start skal skje på følgende måte:
    Man skal stille seg opp føre startstrek, eller startkjegler.
    Enkelte baner har akselerasjons sone hvor man setter opp høyest mulig fart føre man passerer en driftstart markering. Dette opplyses i så fall under førermøte.

    Dommeren skal spørre utøver om han/hun er klar. Fører skal bekrefte. Dommer sier kjør, eller gir start tegn. Man skal ikke starte sin run uten signal fra dommer. Dette kan gi poengtrekk.

    Føreren kjører så sin test run. Føreren skal passere målstrek/kjegler helt føre man avslutter sin run. Stopp føre målstrek vil regnes som annullert run.
    Fører kjører tilbake til start og gjentar start/mål prosedyre med tellende runde 1.2.3 som dømmes med poeng.
    Den høyeste score av 3 run`s er blir tellende resultat.
    Hvis 2 eller flere førere har lik poeng score blir høyeste score fra runde 2 eller 3 også tellende.
    (hvis fortsatt lik score mellom førere tas 1 ekstra run for de førerne det gjelder. Beste fører får høyeste ranking.)

    Poengene beregnes utfra følgende kriterier. Fart /Vinkel/risiko/stil og flyt.
    Idealspor opplyses på førermøte.

    En run i idealspor med uavbrutt drift og flyt uten korrigeringer vil gi 70 poeng.
    Jo høyere vinkler jo bedre. Men føreren skal under driftingen korrigere vinklene minst mulig så bilen holder en god flyt. Ved runding av apex anbefales at man går helt fra utsiden, og inn på apex for så gå ut mot kanten igjen slik at man får en så lang drift så mulig, og ikke bare «vender» rundt.
    Økt risiko gir også ekstra poeng. For eksempel. Føreren går så nære apex eller ytterkanter av banen så mulig der det måtte passe for idealsporet. Eller at det holdes ett høyt tempo kombinert med dette.

    Man kan yttligere opptjene følgende 30 poeng for.
    inntil 5p for høye vinkler.
    Inntil 5p for høy fart
    inntil 5p for risiko(nære apex eller ytterkanter)

    Det er også markert poengsankere på banen. (klippingpoints)
    Man oppnår 5p p.r. klipping Point. Det er maksimalt 3 tellende klipping Points på en bane.

    Poengtrekk.
    Uryddig Drifting.
    Ujamt tempo.
    Stadige korrigeringer.
    Utenfor idealspor.
    Fishtailing/wobbling
    Nesten stopp.
    Store poengtrekk.:
    Snurring. Over 180 grader.
    Full stopp.
    Rygging.
    Offroad. (To hjul tillates på Curbe/banemarkering, Tre regnes som offroad)
    Krasj. (subbing av vegg lov hvis bilen ikke endrer fart, vinkel eller kurve)

    Hvis man får en stopp, snurr eller crash skal man kjøre runden ferdig under kvalifiseringen. Da man kan få inntil 20p for tidvis bra drifting. 1-5p for kjøring. 15p for klipping Points. Ved mange snurrer crash får man 0 poeng. Dette gjøres for og få ett riktig oppsett til Twindrifting hvis flere førere har feilet i alle sine 3 runder i kvalifiseringen.

    Twindrift.
    Her skal to biler kjøre mot hverandre. (settes opp ut ifra score i singeldrift)
    Det skal kjøres 2 heat.
    Den ene skal lede heatet, og den andre skal følge på. Etter 1 heat bytter rollene hvor følgebil begynner å lede.
    Det er alltid den som har høyest ranking i Singeldrift som begynner å lede.

    Kjøre/start prosedyre.
    Det skal kjøres totalt 3 runs. Hvorav en test runde, Høyest ranking starter først i testrun, og i første heat , så bytter rollene i andre heat. Her kjøres det ikke testrun.
    Start skal skje på følgende måte:
    Man skal stille seg opp føre startstrek, eller startkjegler, følge bil skal stå bak eller ved siden av lederbil, eller legge seg inn bak lederbil rett etter start. Følge bil skal aldri stå foran, eller i en posisjon hvor den kan forstyrre lederbil ved start.
    Enkelte baner har akselerasjons sone hvor man setter opp høyest mulig fart føre man passerer en driftstart markering. Dette opplyses i så fall under førermøte.
    Forbikjøring i akselerasjonssone eller første sving er forbudt, med mindre lederbil kjører ut/krasjer.


    Dommeren skal spørre utøvere om de er klare. Begge førere skal bekrefte. Dommer sier kjør, eller gir start tegn. Man skal ikke starte uten signal fra dommer. Dette kan gi poengtrekk.
    Førerene kjører så sin testrun. Førerene skal passere målstrek/kjegler helt føre man avslutter sin run. Stopp føre målstrek vil regnes som annullert run.

    Førere kjører tilbake til start og gjentar start/mål prosedyre med poengtellende runde 1 , og etter målgang umiddelbart gjør seg klare til runde nr 2 med rollebytte mellom lede og følgebil.
    Hvis førere har lik poeng score etter 2 heat. Blir det omkjøring, men da uten testrun.
    Hvis fortsatt lik score mellom førere kjøres heatene om igjen til det kåres en vinner.


    Det er 10 poeng som fordeles mellom førere p.r heat.

    Lederbil sin oppgave.
    Leder bil skal følge idealspor og holde en best mulig stil og vinkler som fra singeldriften. Dvs den skal følge banens klippingpoints selv om de ikke gir poeng i twindriftingen. Den skal også følge løpsleder/dommers oppfordringer om sporvalg fra singeldriften.
    Leder bil skal også sette opp høyest mulig tempo for å forsøke og riste av seg følgebil.
    Hvis den klarer å øke forspranget til følgebil med optimal drifting, og sporvalg. Ttildeles minimum 1 poeng til til lederbil.

    Følgebil sin oppgave.
    Følgebil skal følge lederbil, og legge press på leder bil ved å opprettholde eller minske avstanden til lederbil gjennom løypa. Dette skal gjøres med minst like fin stil som lederbil.
    Hvis følgebil minsker eller opprettholder dette tildeles 1 poeng.

    Forbikjøring.
    Kun tillatt hvis lederbil kommer ut av idealspor, eller gjør alvorlige feil kan følgebil kjøre forbi.
    Eller hvis leder bil holder ett urimelig lavt tempo (stor nivå forskjell)
    Forbikjøring skal kun skje ved en clean pass. Dvs man skal holde bilen i drift gjennom hele forbikjøringen, og man skal ikke forstyrre lederbil slik at den må bremse eller styre unna.
    Brudd på dette fører til poengtrekk.

    Ved en stor feil fra en av førere kan dommeren velge og umiddelbart stoppe runden. Og motstanderen vinner runden.
    Eks:
    Snurring. Over 180 grader.
    Full stopp.
    Rygging.
    Offroad. (To hjul tillates på Curbe, Tre regnes som offroad)
    Hard Krasj med stor vinkelendring.

    Krasj med mindre endring av vinkel,kurve,retning , eller 2 hjul på utsiden av curbe trekker ned til 1poeng .
    (subbing av vegg eller motstanders bil lov hvis bilen ikke endrer fart, vinkel eller kurve)




    Biltekniske regler 2012.

    Bil/Chassis: 1:10 scala 4wd Drifting eller Touring chassis (on road biler).
    M-chassis er ikke tillat selv om de nå kommer som 4wd.
    Buggy/ crawler Tillates ikke.
    Biler med motor foran fremre girkasse tillates.
    Montering av oppgraderings utstyr tillates, men ikke elektronisk hjelpe utstyr som Drifte gyro.
    Man kan fritt velge girutvekslinger mellom foran og bak, samt på motor.
    Dvs CS (Counter steer tillates)
    Høyde og vekt blir fritt i 2012. Men minimum 5 mm klaring på chassis platen anbefales. (enkelte baner har minimums krav til dette. Ved slike tilfeller skal løpsleder/dommer opplyse om dette ved innsjekk)

    Karosseri:
    Karosseriet skal være gjenkjennelige fra gatebiler og motorsport som er passende til motorshow/sport og drifting.
    Gatebil lignende pickups tillates.
    Aerodynamiske/urealistiske touring karosserier tillates ikke.
    Det samme gjelder karosserier i Buggyform og Hot Rods hvor hjulene er blottet.
    Har du ett karosseri du er usikker på om godkjennes, så ta med ett ekstra du er trygg på, eller henvend deg til arrangør/løpsleder i forkant av konkurransen.

    Karosseriet kan modifiseres etter eget ønske. F.eks. ombygg til kabriolet, bredding av skjermer etc., men får ikke overstige 220mm inkl utstikk av speiler, spoilere osv. Modifisering av karosseriet må ikke utføres slik at det øker risikoen for å påføre andres biler skade ved sammenstøt.
    Alt tilleggsutstyr som potter og spoilere skal festes på en forsvarlig måte.
    Utstyr som faller av under kvalik/løp som oppfattes som forstyrrende eller forsinkende for arrangementet kan føre til trekk av poeng.
    Karosseriet skal til en vær tid holdes så rent pent så mulig.
    (Biler med rat/oppussings utseende) tillates hvis de har ett gjennomført tema.
    Karosseriet skal være lakkert.
    Vinduer tillates lakkert sort eller bruk av sort ruteteip som følger med enkelte karosserier, men ikke i andre farger da det vi gi et urealistisk inntrykk. (det anbefales at de holdes klare, eller sotes med smoke spray)
    Det oppfordres(men dette er ikke ett krav) til bruk av minimum 4 lysdioder. 2 foran og 2 bak.
    Det er ingen øvre grense på antall lys.

    Karosseriet skal festes på en måte så dommer/teknisk kontrollant kan ta det av for kontroll. Hvis man har lysledninger etc som vanskeliggjør dette så skal føreren av bilen være til stede under hele kontrollen.

    Dekk/Felg:
    KUN Merkede Hpi T-drift med 26 millimeter bredde. ( valgfritt blanke eller mønster)

    Det tillates ikke bruk av klister eller slipp middel med mindre dommere/løpsleder oppfordrer til dette på førermøte p.g.a urimelige forhold for drifting.

    Dekkene skal ikke på noen måte modifiseres annet enn det som regnes som normal slitasje. Men det tillates å snu dekkene hvis man ønsker p.g.a slitasje.
    Det er til en vær tid førerens ansvar å se til at dekkmerkingen ikke slites bort.

    Til offisielle treninger og frikjøring før løp kan det benyttes plast driftedekk av TILSVARENDE egenskaper som Hpi T-drift. Driftedekk som gir unormalt høy fart på banen er Forbudt.( Brudd på dekkregler kan gi umiddelbar diskvalifikasjon)

    Alle typer felger tillates så lenge de ser realistiske ut og ikke har ting som stikker ut til fare for andres biler, dette gjelder også akslinger og hjul muttere.
    Eks touring dishweels tillates ikke.
    Hjulene skal ikke stikke mere enn 1 mm på utsiden av karosseriet fra toppen av dekket. Hvis felgen er breiere enn dekket tillates ytligere 1mm felgkant. Hjulene kan stikke lengre ut i bunnen ved bruk av mye camber.

    Motor fritt 2012
    Alle som skal kjøre internasjonalt i 2012 må ha BRCA godkjente motorer maks 10,5 t Børsteløs sensor.
    Radioutstyr:
    Man kan fritt velge radioutstyr. Det anbefales 2.4ghz
    Hvis man har FM radio MÅ man ha med seg minst 3 forskjellige krystaller. Disse skal være godt merket, og meldes til løpsleder/dommer under innsjekk.

    Batteri:
    2 celler Lipo, eller maks 6 celler nimh
    Lipo batterier skal være hardcase.
    Batteriet skal sitte forsvarlig montert under kjøring og teknisk kontroll.
    Ladning på alle innendørs arrangement skal forekomme i Lipo poser.


    Kamera i bil tillates hvis det monteres innvendig i bilen og er fjernbetjent eller har autostartfunksjon. Dette skal ikke under noen omstendighet forsinke arrangementet.

    Andre arrangører/klubber kan fritt ta i bruk dette reglementet hvis de ønsker. Dette for å samle alle i denne sporten under samme forutsetninger.
    Last edited by Ford BDA; 17 September 2012, 02:22.
    Løpsleder Norwegian RC Drift Challenge.
    www.drammenrcklubb.com www.facebook.com/drammenrcklubb
    Ulempen med å kjøre Yokomo er at man ALDRI kan skylde på bilen

    Comment


    • #3
      ser det er flere som har meldt seg på uten å oppgi tilhørighet til Dammen Rc klubb. Disse blir belastet støttemedlems avgift ved start hvis de ikke har med medlemskort.
      Løpsleder Norwegian RC Drift Challenge.
      www.drammenrcklubb.com www.facebook.com/drammenrcklubb
      Ulempen med å kjøre Yokomo er at man ALDRI kan skylde på bilen

      Comment


      • #4
        Stillingen etter 2 Runder.
        Resultater Drammen Drifting Cup 2012


        Skrevet av Torbjørn Moe | 10. februar 2012
        Navn Runde 1 Runde 2 Runde 3 Runde 4 Runde 5 Total
        Martin Fjeld 20 18 38
        Petter Midtskogen 18 20 38
        Erik Risvik 9 16 25
        Ole Johan Fuglerud 8 10 18
        An Le 3 14 17
        Hans Gunnar Kjemperud 16 0 16
        Tinh Le 4 11 15
        Aron Kaspersen 14 0 14
        Michael Nilsen 7 7 14
        David Pedersen 12 0 12
        Tony Tangen 0 12 12
        Pål Kristoffersen 11 0 11
        Fredrik Larsen 10 0 10
        Steffen Flåten 2 8 10
        Kjetil Teigen 1 9 10
        Marius Bermingrud 6 0 6
        Kjetil Larsen 5 0 5
        Tobias Nygren 0 5 5
        David Nilsen 0 4 4
        Håkon Iversland 0 3 3
        Fredrik Lea 0 3 3
        Alexander Jensen 0 1 1
        Torbjørn Moe 0 0 0
        Ola Eriksen 0 0 0
        Dennis Teigen 0 0 0
        Eddy Midtskogen 0 0 0
        Ole Martin Wetterstad 0 0 0
        Glenn Tore Dammen 0 0 0
        Christian Ludvigsen 0 0 0
        Ole Kaspersen 0 0 0
        Kjetil Andersen 0 0 0
        Andre Andersen 0 0 0
        Sander Andersen 0 0 0
        Fredrik Andersen 0 0 0
        Anders Thoresesn 0 0 0
        Løpsleder Norwegian RC Drift Challenge.
        www.drammenrcklubb.com www.facebook.com/drammenrcklubb
        Ulempen med å kjøre Yokomo er at man ALDRI kan skylde på bilen

        Comment


        • #5
          Ser ut som det er 3 plass det skal kjempes om her :O
          Løpsleder Norwegian RC Drift Challenge.
          www.drammenrcklubb.com www.facebook.com/drammenrcklubb
          Ulempen med å kjøre Yokomo er at man ALDRI kan skylde på bilen

          Comment

          (RS) Radiostyrt.no Statistics

          Collapse

          Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
          Welcome to our newest member, Erik-M.
          Working...
          X