Announcement

Collapse
No announcement yet.

driftebil

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• driftebil

hei.
    jeg er på utkikk etter en førstegangs driftebil, er det noen som har no forslag til hva som er greit å starte med? er da ikke på utkikk etter "billigbil" men noe med noen lunde bra kvalitet. kan godt kjøpe brukt om noen har.

har kjørt fly, heli og båt noen år å har fått driftebil på hjernen, så må vel prøve seg på det

Er ingen ekspert men har inntrykk av at HPI Sprint 2 Drift skal være en grei nybegynner bil:

Noen går også for Sprint 2 Flux da den kommer med børsteløst, men trenger da driftedekk og kanskje noen justeringer i dempere etc:

Comment

Sjekk ut 3Racing Sakura D3 CS Drift!
      De har et ekstremt godt tilbud på rcland

Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
      Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

Comment

hei..takker for svar..dette skal jeg sjekke ut ja

Comment

er det noen som har erfaring med hsp??

Comment

helipal.com har billige hsp biler
            ellers villa jeg ha sett inne på finn.no masse brukte biler til salgs
            Last edited by gob; 31 October 2012, 17:58.

Comment

det blle en 3racing sakura. kjøpt brukt.

tenkte bare å høre om hsp er noe bra. det var så masse hsp som kom opp når jeg søkte på ebay

Comment

Grattis med ny bil da, men må bare si at man får hva man betaler for. Hvis du vil ha noe som er godt testet og som jeg ihvertfall kan garantere at funker og som veldig mange har vært fornøyd med så kan jeg anbefale 2 biler som er veldig godt brukt i drammen rc klubb. Tamiya TA05 VDF versjon 1 er den ene bilen ... og Enroute JXR er den andre (enroute kommer med cs, dvs at bakhjulene går fortere enn fremhjulene noe som er.. hmm.. ja.. for viderekommende... av viderekommende) VDF må du skru sammen selv, noe som er et pluss, og kommer med 50-50 (dvs ikke cs) enroute kommer med cs og ferdig skrudd sammen.. Enroute får du på www.rcland.no ..... og vdf`n overseas eller så hørte jeg no rykter om at www.samirc.no kanskje skulle ta inn mulig rcland skulle begynne med det også.
                sigpic MiNi-​Z i Vestfossen (Facebook --> Eiker Rc Klubb)

Comment

Takker for det.
                  ja jeg ser på en del biler å mange ser rett å slett "billige" ut. så som alltid, kvalitet koster.
                  ser det er mange tamya TA05 ut å går ja, og HPi er vel popp.

selv så skal jeg kjøre å trene masse med den jeg har skaffet meg, kan tenkes at det ikke er så lett i starten
                  men ser å sikler litt på yokomo sine biler men de koster jo sinnsykt mye igjen da. så tror ikke det blir med det første.

ser på youtube så har dere i drammen har veldig fin bane, hvordan er det å bruke en gymmsal å trene på? har jo ikke noe slags form for tilgang nesten ikke her jeg bor til å få til no bane. men skal undersøke med tiden.
                  nesten ingen som driver med drifting her men skal prøve å spre budskapet å få til et miljø.
                  åsså var det en video der det var noen som hadde røyk i bilen, så jo vannvitti heftig ut. noen som vet hvor man får kjøpt slikt??

Comment

Det lønner seg å velge noe som har en så og si god deletilgang. ihvertfall på slitedeler. HPI er populært ja og sprint er en veldig populær begynner bil. Jeg har en selv og den er helt fantastisk. Men den mangler det lille ekstra hvis man virkelig vil kjøre, og etterhvert så kommer man garantert til å ville ha det lille ekstra. Drift versjonen og flux versjonen er helt like chassimessig mens drift versjonen er med børstemotor og driftehjul. Sprint bilen mangler også noen innstillingsmuligheter som toe in/out osv.
                    yokomo er grisefete biler. De har for det meste aksel biler men klinte til med drb som beltebil og den er rå den kommer med cs da, som igjen er vanskelig å kjøre med og som heller er å anbefale når du føler alt blir for "lett". Yokomo DIB er en nyere versjon ( batteriet ligger med biled og ikke på tvers) Har hørt og sett masse godt om det chassiet, så det blir mitt neste ihvertfall

VDF,VDF2, MST, JXR, DRB, DIB er beltebiler som burde sjekkes ut hvis du vil opp et hakk

Banen er helt annerledes nå enn sånn den ser ut på youtube og den bygges faktisk om på en stordugnad akkurat nå faktisk Det er driftløp nå til Søndag så håper den blir ferdig til da

Tren hvor som helst bare du passer på vann, snø, grus og sand Blås den rein etter kjøring hvis du har mulighet for det. Gymsal er nok så bra så og hvis du har et parkeringshus i nærheten så er det å anbefale Spre budskapet så er det nok flere som er med Rc drift er og blir bare større og større og jeg tror grunnen til at det ikke er større enn det er nå er fordi det er så utrolig mange som nok ville ha drevet med det som bare ikke vet at det faktisk finnes noe som heter rc drift

Er kult med røyk og spesielt på video Men jeg tror nok at det bare er morsomt den første uka og så trenger man det ikke mere. Uansett så er det ikke helt banevennlig i mange av metodene da det legger igjen et støvlag. Og ihvertfall for alle som kjører inne så er det ikke spesielt gunstig men kult er det
                    Noen kladder bakdekkene i pulver eller kritt. og andre bruker mikro røykmaskin som er ment for radiostyrt fly

Hvis du vil ha informasjon og oppdateringer . eller kanskje bare litt inspirasjon så bare søk på Drammen rc klubb på facebook og meld deg inn så får du masse rcsnadder samla på et sted. Og ikke bare det , men hvis du har lyst så er du hjertelig velkommen til drammen for å drifte på ordentlig bane Det kommer nå til å være 1 stk driftebane(asfalt) 1stk Teppebane hovedsaklig for m-chassis (touring) men her kan også drifterne kose seg. (den blir vel noe tilsvarende banen på www.rcland.no) kiosk der man kan kjøpe deler, biler, mat, brus/kaffe osv osv. Det er også tilrettelagt for personer i rullestol. Det er åpent mandag 17-21, Onsdag 17-21, Fredag 17-21, Søndag 12-18.

Saml no folk og kom!
                    sigpic MiNi-​Z i Vestfossen (Facebook --> Eiker Rc Klubb)

Comment

ja jeg var selv ute etter en flux, men det var en som overtalte meg till å kjøpe sakura istede. noe jeg er fornøyd me så langt, har ikke prøvd bilen enda men det blir vel

jeg er vel av den typen som ikke kan nøye meg med en bil, så vil vel prøve å skaffe noe rått å dyrt tenker jeg hehehe.

har flere samfundshus og grendahus som går an å leie, men koster jo litt med tanke på at det er kansje bare meg som har driftebil i bygda.
                      jeg har grisetru på at drifting kommer til å bli større enn modellfly avd. var og er en gang i fremtiden.

takker for mye for invitasjonen, blir kansje ikke i år men skal høre meg litt rundt å få i gang en gjeng så får vi se om det kansje ikke blir en tur til neste å. er jo tross alt et langt stykke å kjøre. bor 10 mil sørøst for trondheim.

Comment

driftebil

Kor du bor?

Comment

bor på kyrksæterøra

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                          Welcome to our newest member, Mortenporten.
                          Working...
                          X