Announcement

Collapse
No announcement yet.

enRoute Berg JXR003

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • enRoute Berg JXR003

    Hei folkens. Da har jeg fått kjøpt meg en driftebil. Valget falt på enRoute JXR. Håper dette er en grei bil. Har bare lest om positive tilbakemeldinger på denne. Er en noob når det kommer til drifting, men etter å ha testet litt så fikk jeg lyst til å kjøpe meg en bil.
    RCland hadde en kampanje på denne bilen samt en motor/ESC pakke, så jeg hoppet på denne.

    Et par poser shots







    Har enda endel å gå på for full styring, da hjulene tar i demperne. Må få tak i noen felger med større offsett så får jeg fullt utslag.

    Tom
    Hpi Baja 5B SS - HPI Baja 5T
    Axial Xr-10 Secret Agent 3.5
    enRoute Berg JXR003
    Losi 5ive - BZM Super 50

  • #2
    Måtte skifte felger med litt mere offsett, da de tok i demperne ved full lock. 6mm blir akkurat i minste laget, så et par shims måtte til for å oppnå full lock.





    Hpi Baja 5B SS - HPI Baja 5T
    Axial Xr-10 Secret Agent 3.5
    enRoute Berg JXR003
    Losi 5ive - BZM Super 50

    Comment


    • #3
      Hvis du er helt noob på rc drift så burde du bytte drev på bilen. Den kommer originalt med cs og oneway diff foran. så bytt til 50-50 og åpen diff foran så blir det nok en helt ny verden En bedre verden, med det første iallefall
      sigpic MiNi-​Z i Vestfossen (Facebook --> Eiker Rc Klubb)

      Comment


      • #4
        enRoute Berg JXR003

        Ja.. Kjøpte med drev for 50/50 da jeg kjøpe bilen, og det ble montert i går kveld. Er nok litt mere krevende med CS selv om det begynte å komme seg litt under siste kjøring.. Greit å lære seg å kjøre først før man begynner med CS

        Men jeg må vel også skifte fremre pulley for å få vekk one way diffen forran??
        Last edited by tomso; 2 November 2012, 15:00.
        Hpi Baja 5B SS - HPI Baja 5T
        Axial Xr-10 Secret Agent 3.5
        enRoute Berg JXR003
        Losi 5ive - BZM Super 50

        Comment


        • #5
          Da har det blitt endel kjøring med 50/50 oppsett, og det var jo no helt annet... så nå er CS montert tilbake Er sugen på å få det til med CS også..
          Hpi Baja 5B SS - HPI Baja 5T
          Axial Xr-10 Secret Agent 3.5
          enRoute Berg JXR003
          Losi 5ive - BZM Super 50

          Comment


          • #6
            Da fikk vi kjørt litt igjen i dag.. Etter litt trening med 50/50 kom CS tilbake igjen.. og nå var det ikke fullt så vanskelig.. Må legge til at jeg kun har driftet på filt, så jeg regner med at asfalt er mye mere vanskelig..
            Regner med at det blir en tur til Drammen etterhvert.
            Noen som har noen forslag for asfalt oppsett ??
            Hpi Baja 5B SS - HPI Baja 5T
            Axial Xr-10 Secret Agent 3.5
            enRoute Berg JXR003
            Losi 5ive - BZM Super 50

            Comment


            • #7
              syns du cs var lettere enn 50-50?? Er to vidt forskjellige måter å kjøre på Det sklir vel litt mere enn det gjør på filt så følelsen og reaksjoen blir noe helt annet. Det er vanskelig å kjøre cs på banen i drammen så anbefaler å ha med mulighet for å skifte til 50-50.

              Oppsettet er rett og slett bare smak og behag.
              jeg liker oppsett til 50-50 med lite camber men litt mere bak enn foran. jeg liker stive dempere overall men litt mykere bak. det er en base som jeg har eksprementert meg frem til ihvertfall og som jeg føler passer bra til min kjørestil både alene og i twin
              sigpic MiNi-​Z i Vestfossen (Facebook --> Eiker Rc Klubb)

              Comment


              • #8
                glemte å si at.. bytt one way diffen med en åpen kulediff eller oljediff (og klin på litt tjukk olje) sammen med 50-50... DA skal du merke forskjell anbefaler det når du kommer til drammen ihvertfall. Dekkene vi kjører med i drammen er HPI T-drift dekk så du burde også skaffe deg et sett med med det når du kommer og hvis du vil kjøre på teppebane så har vi både teppebane i tillegg til asfaltbanen. teppebanen er hovedsaklig ment for touringgutta men den er god for drift også
                sigpic MiNi-​Z i Vestfossen (Facebook --> Eiker Rc Klubb)

                Comment


                • #9
                  Takker for infoen.. Ja jeg regner vel med at asfalt er noe helt annet å drifte på.. Har kun driftet hos Moss Rc på filtbanen, som også er relativt liten i forhold til banen i Drammen. Er veldig sugen på å ta en tur å teste ut iallefall..
                  Hpi Baja 5B SS - HPI Baja 5T
                  Axial Xr-10 Secret Agent 3.5
                  enRoute Berg JXR003
                  Losi 5ive - BZM Super 50

                  Comment

                  (RS) Radiostyrt.no Statistics

                  Collapse

                  Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                  Welcome to our newest member, Erik-M.
                  Working...
                  X