Announcement

Collapse
No announcement yet.

Motor valg til drift

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Motor valg til drift

    Hei,har valgt og bygge hpi min til en drifter da,åsen motor burte jeg bruke for og ratte sidelengs..? drifta litt med xrayen min og der står det en hpi motor med 5900 kv,har vurdert og kjøpe meg en 9 turns motor med 4300 kv men kommer jeg til og merke stor forskjell på 5900 kv vs 4300? kaskje en 9 turn blir litt i minste lage,det er vel litt deilig med turtall om man trenger det? er hpi sprint 2 flux chassie noe og satse på innen drifting,brukte denne bile til touring men ble så lei av og kjøpe driv belter bak att jeg kjøpte en xray t3.sleit belter noen ganger 2 ganger daglig og den var ubruklig og drifte ute på bannen her jeg bor.eller kan det være noe galt med bilen siden den sliter så mye? bilen er ikke så altfår mange månder gammel.jeg vurdere og drifte litt i drammen i vinter om di har plass til en nybegynner


    takker for svar

  • #2
    Er ingen ekspert på drifting men min generelle oppfatning er av 10.5t børsteløst er et populært valg med en passende balanse av krefter til drifting.

    Comment


    • #3
      folk fra Norden sier 10 turn eller 8.5 folk fra statene sier: 17turn eller 23t...stort spørsmålstegn her altså.....d er stor forskjell på 8 og 24 turn moto..finnes det forklaring på hvorfor de bruker annerledes turns?
      http://petitrc.com/

      Comment


      • #4
        Eneste referanse jeg har sett på 17+ turn er gjerne crawlerfolk som snakker fra erfaring rundt børstemotorer og antar hva som er bra. Nå antar jeg også bare hva som er bra, men har sett langt flere referanser til børsteløst mellom 10.5 og 13.5 fra usa til japan fra folk som faktisk drifter. Sikkert ikke lenge til noen som faktisk har peiling får gitt deg et svar

        Comment


        • #5
          blir ikke lett og velge på hva jeg skal ha.litt kjedelig og velge en motor også kan man ikke kjører løp pga for lav turn eller for høy turn.litt vanskelig og forholde seg til.

          Comment


          • #6
            Jeg ble anbefalt 10,5 turn til min bil, og det funker veldig bra det
            Hpi Baja 5B SS - HPI Baja 5T
            Axial Xr-10 Secret Agent 3.5
            enRoute Berg JXR003
            Losi 5ive - BZM Super 50

            Comment


            • #7
              kjører 9turns på min, men igjen så kommer det ann på åsn du kjører bilen og gass kontrollen din hos meg så er jeg på jakt etter en god fartsregulator
              Sakura D3, Fg Sportsline 1:5 bil
              -TeamOctaneRacing-
              Andreas Hopland 24år fra Kristiansand

              Comment


              • #8
                Billig børsteløs ville jeg valgt 6,5t til 9,5t. Har du litt mere penger og kan koste på deg en programerbar combo med boost, så ville jeg lakt meg på 10,5t som de aller fleste konkuransedrifterene i Europa kjører.
                Funker fint på alle banestørrelser innen Drifting.
                Last edited by Ford BDA; 8 November 2012, 21:20.
                Løpsleder Norwegian RC Drift Challenge.
                www.drammenrcklubb.com www.facebook.com/drammenrcklubb
                Ulempen med å kjøre Yokomo er at man ALDRI kan skylde på bilen

                Comment

                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                Collapse

                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                Welcome to our newest member, Erik-M.
                Working...
                X