Announcement

Collapse
No announcement yet.

Info/før/ettersnakk 5 runde Drammen Rc Drift Cup 02.12.12

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Info/før/ettersnakk 5 runde Drammen Rc Drift Cup 02.12.12

    Info/før/ettersnakk 5 Runde Drammen RC Drift Cup. 02.12.13

    Den 24.10.12 kom alles rcfrelste's værst tenkelige beskjed. Drammen RC klubb måtte stenge grunnet ombygging i lokalene.
    P.g.a betongstøv og rivningsarbeider måtte kiosken også rives. Det måtte bygges skillevegg i lokalet så førerpodiet måtte også rives som også medførte at banen måtte rives.
    Grunnet skilleveggen mistet vi også tilgang til banen fra bakkeplan for våre handycap'ede venner.
    Katastrofen var ett faktum. Drammen Rc klubb sto foran sid største utfordring siden oppstarten.

    Men medlemmene ville ikke la seg stoppe, det ble kalt inn til tidenes største dugnad.
    RCkasser, batteribiler og radioer ble byttet ut med Verktøykasser,batteridriller og hammere.
    Etter iherdig innsats fra medlemmene ble det bygget delevegg.
    2!! Nye kjørepodier på samlet lengde tilsvarende handlegata på Kielferga.
    2 handycapramper.
    50!! mekkeplasser.
    2 nye baner (en teppebane og en asfalt bane), men klubben møtte nye utfordringer, neste Rc klubb drift event skulle være allerede den 04.11. Etter litt over en uke med mye jobb og sjauing sa kalenderen Fredag 02.11. Ting var ikke i nærheten av klart til løp. Vi sto foran ett vanskelig men sørgelig valg. Vi manglet kiosk, lokalet var møkkete, banen var ikke klar. Vi kunne vel ikke arrangere løp der om snaue 1 1/2 døgn. Dugnadsgjennget var slitne, motivasjonen var på veg ned. Men rett føre vi ga opp begynte noen å mumle, vi kan fortsatt klare det.
    Klubben gjorde ett siste forsøk, og jammen fikk vi noen til å ta ut det siste på lørdag. Kl 09.00 åpnet den nye banen til cupløp.
    Må bare igjen på veine av Styret i Drammen RC klubb få takke alle som har hjelpet til å lage Norges Feteste innendørs driftearena enda fetere


    Så nå er vi klare for å invitere deg som sjåfør eller publikum til 5 runde sesongfinale i Drammen RC Drift Cup 2012.





    Dørene åpner for trening/setup kl 09.00
    Påmelding kl10.30 teknisk gruppe 1
    Førermøte Kl10.45
    Kvalik/singeldrift starter kl 11.00

    15 Minutter pause når singeldrift er ferdig.

    Karosserikonkuranse.
    Karrosseriet må brukes i løpet, men man kan trene med valgfritt karosseri.

    Twindrift.

    Resultater.

    Premier til de 5 beste sammenlagt i cupen
    Premie til fineste bil.

    Startavgift kr 100,- For medlemmer.
    Startavgift ikkemedlem kr 200,-

    Åpen kiosk hele dagen.
    Fri entre for publikum

    Servering av pølser og brus og vaffler fra våres kiosk.
    Gratis julegrøt til alle som kommer


    PÅMELDING ÅPNET !!

    Hvis du er medlem i denne klubben og har lyst til og delta, så gjør du følgende.
    Send en mail til info@drammenrcklubb.com merk EMNE feltet med : Påmelding 5. RC Drift Cup Runde.
    Navn:
    Adresse:
    Post Nr: Fødselsdato:
    E.post:
    Telefon: Chassis :
    Evt. Team :
    Radio Frekvens 2.4 Ghz eller FM:
    Klubb:
    Hvis du ikke er medlem av Drammen RC Klubb gjør du følgende.



    Hvis du IKKE er medlem i denne klubben gjør du følgene:
    Send mail til info@drammenrcklubb.com merk EMNE feltet med : Ikke Medlem Finale 5. RC Drift Cup Runde.

    Navn:
    Adresse:
    Post Nr: Fødselsdato:
    E.post:
    Telefon:
    Chassis :
    Evt. Team :
    Radio Frekvens 2.4 Ghz eller FM :
    Klubb
    Ps. koster 200 i startavgift, du blir da automatisk støttemedlem i Drammen Rc Klubb

    Teknisk gruppe 2
    01 Petter Midtskogen Enruote Dworks DRC
    02 Erik Risvik VDF GS PERFORMANCE DRC
    03 Martin Fjeld TC-FD Crazy Drift DRC.
    04 Ole Johan Fuglerud EnRuoute DWorks DRC
    05 Pål Kristoffersen EnRoute DWorks DRC
    06 Tinh Le VDF 2 Team Dragon DRC
    07 Krìstìan Henden VDF Plan D DRC
    08 An Le Vdf2 Team Dragon DRC

    Teknisk gruppe3
    09 Hans Gunnar Kjemperud Xray Shaky Drifters DRC
    10 Arnfinn Sundin EnRoute DWorks DRC
    11 Michael Nilsen DRB CrazyDrift DRC
    12 Aron Kaspersen VDF Team Maniac DRC
    13 Kjetil Teigen VDF2 Team Dragon DRC
    14 Tony Tangen TC-FD DriftLAB DRC
    15 Nicolai Warrenfors VDF Team Dragon DRC
    16 Håkon Iversland VDF DRC

    Teknisk gruppe 4
    17 Rune Nielssen Xray T4 Shaky Drifters DRC
    18 Leif Eriksen Xray Team Dragon DRC
    19 Ole Martin Wetterstad VDF Team Dragon DRC
    20 Ole Kaspersen VDF Team Maniac DRC
    21 Helge Dalen VDF Plan D DRC
    22 Arne Inge Hagen EnRoute Shaky Drifters DRC
    23 Jan Erik Elshaug TC-FD DRC
    24 Kjetil Andresen EnRoute Monster Drift DRC

    teknisk gruppe 5
    25 Leif Stian Andersen VDF DRC
    26 Roy Liaklev Sprint DRC
    27 Tommy Dahle TT-01
    28 Olav Dahle Sprint
    29 Kim Nilsen Sprint DRC
    30 Eddy Midtskogen ?? Dworks DRC
    31 Sander Andersen Sakura S Team Dragon. DRC
    32 Bjørn Andersen Enruote ikkemedlem
    33 Kristoffer Eriksrud TT01 DRC
    34 Tobias Røed Larsen VDF Team Dragon DRC
    Last edited by Ford BDA; 1 December 2012, 23:49.
    Løpsleder Norwegian RC Drift Challenge.
    www.drammenrcklubb.com www.facebook.com/drammenrcklubb
    Ulempen med å kjøre Yokomo er at man ALDRI kan skylde på bilen

  • #2
    Resultater Drammen Drifting Cup 2012




    Skrevet av Torbjørn Moe | 10. februar 2012
    Navn Runde 1 Runde 2 Runde 3 Runde 4 Runde 5 Total
    Petter Midtskogen 18 20 20 18 76
    Erik Risvik 9 16 18 16 59
    Martin Fjeld 20 18 8 9 55
    Ole Johan Fuglerud 8 10 5 20 43
    Pål Kristoffersen 11 10 12 33
    Tinh Le 4 11 14 29
    Kristian Henden 16 11 27
    An Le 3 14 9 26
    Hans Gunnar Kjemperud 16 10 26
    Arnfinn Sundin 11 14 25
    Michael Nilsen 7 7 6 20
    Aron Kaspersen 14 4 18
    Kjetil Teigen 1 9 3 5 18
    Tony Tangen 12 4 16
    Kjetil Larsen 5 8 13
    David Pedersen 12 12
    Nicolay Warrenfors 12 12
    Tobias Nygren 5 6 11
    Fredrik Larsen 10 10
    Steffen Flåten 2 8 10
    Dennis Teigen 7 7
    Lasse Sørensen 7 7
    Marius Bermingrud 6 6
    David Nilsen 4 4
    Håkon Iversland 3 3
    Fredrik Lea 3 3
    Rune Nielssen 3 3
    Ole Kaspersen 2 2
    Leif R Eriksen 2 2
    Alexander Jensen 1 1
    Ole Martin Wetterstad 1 1
    Bjarte Leikvold 1 1
    Jonas Matisen
    Torbjørn Moe
    Ola Eriksen
    Eddy Midtskogen
    Glenn Tore Dammen
    Christian Ludvigsen
    Kjetil Andersen
    Andre Andersen
    Sander Andersen
    Fredrik Andersen
    Anders Thoresesn
    Last edited by Ford BDA; 29 November 2012, 14:40.
    Løpsleder Norwegian RC Drift Challenge.
    www.drammenrcklubb.com www.facebook.com/drammenrcklubb
    Ulempen med å kjøre Yokomo er at man ALDRI kan skylde på bilen

    Comment


    • #3
      Kjøreregler RC Drifting 2012

      1 Singeldrift:
      Kvalifisering. Kjøres på rundbane, eller markert etappe.
      Singeldrift kjøres med en utøver på banen av gangen.
      Det skal kjøres totalt 4 runs p.r. utøver. Hvorav en test runde, og 3 poengtellende runder.
      Start skal skje på følgende måte:
      Man skal stille seg opp føre startstrek, eller startkjegler.
      Enkelte baner har akselerasjons sone hvor man setter opp høyest mulig fart føre man passerer en driftstart markering. Dette opplyses i så fall under førermøte.

      Dommeren skal spørre utøver om han/hun er klar. Fører skal bekrefte. Dommer sier kjør, eller gir start tegn. Man skal ikke starte sin run uten signal fra dommer. Dette kan gi poengtrekk.

      Føreren kjører så sin test run. Føreren skal passere målstrek/kjegler helt føre man avslutter sin run. Stopp føre målstrek vil regnes som annullert run.
      Fører kjører tilbake til start og gjentar start/mål prosedyre med tellende runde 1.2.3 som dømmes med poeng.
      Den høyeste score av 3 run`s er blir tellende resultat.
      Hvis 2 eller flere førere har lik poeng score blir høyeste score fra runde 2 eller 3 også tellende.
      (hvis fortsatt lik score mellom førere tas 1 ekstra run for de førerne det gjelder. Beste fører får høyeste ranking.)

      Poengene beregnes utfra følgende kriterier. Fart /Vinkel/risiko/stil og flyt.
      Idealspor opplyses på førermøte.

      En run i idealspor med uavbrutt drift og flyt uten korrigeringer vil gi 70 poeng.
      Jo høyere vinkler jo bedre. Men føreren skal under driftingen korrigere vinklene minst mulig så bilen holder en god flyt. Ved runding av apex anbefales at man går helt fra utsiden, og inn på apex for så gå ut mot kanten igjen slik at man får en så lang drift så mulig, og ikke bare «vender» rundt.
      Økt risiko gir også ekstra poeng. For eksempel. Føreren går så nære apex eller ytterkanter av banen så mulig der det måtte passe for idealsporet. Eller at det holdes ett høyt tempo kombinert med dette.

      Man kan yttligere opptjene følgende 30 poeng for.
      inntil 5p for høye vinkler.
      Inntil 5p for høy fart
      inntil 5p for risiko(nære apex eller ytterkanter)

      Det er også markert poengsankere på banen. (klippingpoints)
      Man oppnår 5p p.r. klipping Point. Det er maksimalt 3 tellende klipping Points på en bane.

      Poengtrekk.
      Uryddig Drifting.
      Ujamt tempo.
      Stadige korrigeringer.
      Utenfor idealspor.
      Fishtailing/wobbling
      Nesten stopp.
      Store poengtrekk.:
      Snurring. Over 180 grader.
      Full stopp.
      Rygging.
      Offroad. (To hjul tillates på Curbe/banemarkering, Tre regnes som offroad)
      Krasj. (subbing av vegg lov hvis bilen ikke endrer fart, vinkel eller kurve)

      Hvis man får en stopp, snurr eller crash skal man kjøre runden ferdig under kvalifiseringen. Da man kan få inntil 20p for tidvis bra drifting. 1-5p for kjøring. 15p for klipping Points. Ved mange snurrer crash får man 0 poeng. Dette gjøres for og få ett riktig oppsett til Twindrifting hvis flere førere har feilet i alle sine 3 runder i kvalifiseringen.

      Twindrift.
      Her skal to biler kjøre mot hverandre. (settes opp ut ifra score i singeldrift)
      Det skal kjøres 2 heat.
      Den ene skal lede heatet, og den andre skal følge på. Etter 1 heat bytter rollene hvor følgebil begynner å lede.
      Det er alltid den som har høyest ranking i Singeldrift som begynner å lede.

      Kjøre/start prosedyre.
      Det skal kjøres totalt 3 runs. Hvorav en test runde, Høyest ranking starter først i testrun, og i første heat , så bytter rollene i andre heat. Her kjøres det ikke testrun.
      Start skal skje på følgende måte:
      Man skal stille seg opp føre startstrek, eller startkjegler, følge bil skal stå bak eller ved siden av lederbil, eller legge seg inn bak lederbil rett etter start. Følge bil skal aldri stå foran, eller i en posisjon hvor den kan forstyrre lederbil ved start.
      Enkelte baner har akselerasjons sone hvor man setter opp høyest mulig fart føre man passerer en driftstart markering. Dette opplyses i så fall under førermøte.
      Forbikjøring i akselerasjonssone eller første sving er forbudt, med mindre lederbil kjører ut/krasjer.


      Dommeren skal spørre utøvere om de er klare. Begge førere skal bekrefte. Dommer sier kjør, eller gir start tegn. Man skal ikke starte uten signal fra dommer. Dette kan gi poengtrekk.
      Førerene kjører så sin testrun. Førerene skal passere målstrek/kjegler helt føre man avslutter sin run. Stopp føre målstrek vil regnes som annullert run.

      Førere kjører tilbake til start og gjentar start/mål prosedyre med poengtellende runde 1 , og etter målgang umiddelbart gjør seg klare til runde nr 2 med rollebytte mellom lede og følgebil.
      Hvis førere har lik poeng score etter 2 heat. Blir det omkjøring, men da uten testrun.
      Hvis fortsatt lik score mellom førere kjøres heatene om igjen til det kåres en vinner.


      Det er 10 poeng som fordeles mellom førere p.r heat.

      Lederbil sin oppgave.
      Leder bil skal følge idealspor og holde en best mulig stil og vinkler som fra singeldriften. Dvs den skal følge banens klippingpoints selv om de ikke gir poeng i twindriftingen. Den skal også følge løpsleder/dommers oppfordringer om sporvalg fra singeldriften.
      Leder bil skal også sette opp høyest mulig tempo for å forsøke og riste av seg følgebil.
      Hvis den klarer å øke forspranget til følgebil med optimal drifting, og sporvalg. Ttildeles minimum 1 poeng til til lederbil.

      Følgebil sin oppgave.
      Følgebil skal følge lederbil, og legge press på leder bil ved å opprettholde eller minske avstanden til lederbil gjennom løypa. Dette skal gjøres med minst like fin stil som lederbil.
      Hvis følgebil minsker eller opprettholder dette tildeles 1 poeng.

      Forbikjøring.
      Kun tillatt hvis lederbil kommer ut av idealspor, eller gjør alvorlige feil kan følgebil kjøre forbi.
      Eller hvis leder bil holder ett urimelig lavt tempo (stor nivå forskjell)
      Forbikjøring skal kun skje ved en clean pass. Dvs man skal holde bilen i drift gjennom hele forbikjøringen, og man skal ikke forstyrre lederbil slik at den må bremse eller styre unna.
      Brudd på dette fører til poengtrekk.

      Ved en stor feil fra en av førere kan dommeren velge og umiddelbart stoppe runden. Og motstanderen vinner runden.
      Eks:
      Snurring. Over 180 grader.
      Full stopp.
      Rygging.
      Offroad. (To hjul tillates på Curbe, Tre regnes som offroad)
      Hard Krasj med stor vinkelendring.

      Krasj med mindre endring av vinkel,kurve,retning , eller 2 hjul på utsiden av curbe trekker ned til 1poeng .
      (subbing av vegg eller motstanders bil lov hvis bilen ikke endrer fart, vinkel eller kurve)




      Biltekniske regler 2012.

      Bil/Chassis: 1:10 scala 4wd Drifting eller Touring chassis (on road biler).
      M-chassis er ikke tillat selv om de nå kommer som 4wd.
      Buggy/ crawler Tillates ikke.
      Biler med motor foran fremre girkasse tillates.
      Montering av oppgraderings utstyr tillates, men ikke elektronisk hjelpe utstyr som Drifte gyro.
      Man kan fritt velge girutvekslinger mellom foran og bak, samt på motor.
      Dvs CS (Counter steer tillates)
      Høyde og vekt blir fritt i 2012. Men minimum 5 mm klaring på chassis platen anbefales. (enkelte baner har minimums krav til dette. Ved slike tilfeller skal løpsleder/dommer opplyse om dette ved innsjekk)

      Karosseri:
      Karosseriet skal være gjenkjennelige fra gatebiler og motorsport som er passende til motorshow/sport og drifting.
      Gatebil lignende pickups tillates.
      Aerodynamiske/urealistiske touring karosserier tillates ikke.
      Det samme gjelder karosserier i Buggyform og Hot Rods hvor hjulene er blottet.
      Har du ett karosseri du er usikker på om godkjennes, så ta med ett ekstra du er trygg på, eller henvend deg til arrangør/løpsleder i forkant av konkurransen.

      Karosseriet kan modifiseres etter eget ønske. F.eks. ombygg til kabriolet, bredding av skjermer etc., men får ikke overstige 220mm inkl utstikk av speiler, spoilere osv. Modifisering av karosseriet må ikke utføres slik at det øker risikoen for å påføre andres biler skade ved sammenstøt.
      Alt tilleggsutstyr som potter og spoilere skal festes på en forsvarlig måte.
      Utstyr som faller av under kvalik/løp som oppfattes som forstyrrende eller forsinkende for arrangementet kan føre til trekk av poeng.
      Karosseriet skal til en vær tid holdes så rent pent så mulig.
      (Biler med rat/oppussings utseende) tillates hvis de har ett gjennomført tema.
      Karosseriet skal være lakkert.
      Vinduer tillates lakkert sort eller bruk av sort ruteteip som følger med enkelte karosserier, men ikke i andre farger da det vi gi et urealistisk inntrykk. (det anbefales at de holdes klare, eller sotes med smoke spray)
      Det oppfordres(men dette er ikke ett krav) til bruk av minimum 4 lysdioder. 2 foran og 2 bak.
      Det er ingen øvre grense på antall lys.

      Karosseriet skal festes på en måte så dommer/teknisk kontrollant kan ta det av for kontroll. Hvis man har lysledninger etc som vanskeliggjør dette så skal føreren av bilen være til stede under hele kontrollen.

      Dekk/Felg:
      KUN Merkede Hpi T-drift med 26 millimeter bredde. ( valgfritt blanke eller mønster)

      Det tillates ikke bruk av klister eller slipp middel med mindre dommere/løpsleder oppfordrer til dette på førermøte p.g.a urimelige forhold for drifting.

      Dekkene skal ikke på noen måte modifiseres annet enn det som regnes som normal slitasje. Men det tillates å snu dekkene hvis man ønsker p.g.a slitasje.
      Det er til en vær tid førerens ansvar å se til at dekkmerkingen ikke slites bort.

      Til offisielle treninger og frikjøring før løp kan det benyttes plast driftedekk av TILSVARENDE egenskaper som Hpi T-drift. Driftedekk som gir unormalt høy fart på banen er Forbudt.( Brudd på dekkregler kan gi umiddelbar diskvalifikasjon)

      Alle typer felger tillates så lenge de ser realistiske ut og ikke har ting som stikker ut til fare for andres biler, dette gjelder også akslinger og hjul muttere.
      Eks touring dishweels tillates ikke.
      Hjulene skal ikke stikke mere enn 1 mm på utsiden av karosseriet fra toppen av dekket. Hvis felgen er breiere enn dekket tillates ytligere 1mm felgkant. Hjulene kan stikke lengre ut i bunnen ved bruk av mye camber.

      Motor fritt 2012
      Alle som skal kjøre internasjonalt i 2012 må ha BRCA godkjente motorer maks 10,5 t Børsteløs sensor.
      Radioutstyr:
      Man kan fritt velge radioutstyr. Det anbefales 2.4ghz
      Hvis man har FM radio MÅ man ha med seg minst 3 forskjellige krystaller. Disse skal være godt merket, og meldes til løpsleder/dommer under innsjekk.

      Batteri:
      2 celler Lipo, eller maks 6 celler nimh
      Lipo batterier skal være hardcase.
      Batteriet skal sitte forsvarlig montert under kjøring og teknisk kontroll.

      Ladning på alle innendørs arrangement skal forekomme i Lipo poser.


      Kamera i bil tillates hvis det monteres innvendig i bilen og er fjernbetjent eller har autostartfunksjon. Dette skal ikke under noen omstendighet forsinke arrangementet.

      Andre arrangører/klubber kan fritt ta i bruk dette reglementet hvis de ønsker. Dette for å samle alle i denne sporten under samme forutsetninger.
      Løpsleder Norwegian RC Drift Challenge.
      www.drammenrcklubb.com www.facebook.com/drammenrcklubb
      Ulempen med å kjøre Yokomo er at man ALDRI kan skylde på bilen

      Comment

      (RS) Radiostyrt.no Statistics

      Collapse

      Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
      Welcome to our newest member, Erik-M.
      Working...
      X