Announcement

Collapse
No announcement yet.

Regelverk SR 2012

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Regelverk SR 2012

    Da er endelig et oppdatert regelverk lagt ut på forbundssidene

    Følgende regelverk skal benyttes, og det er derfor disse dokumentene(EFRA) også ligger sammen med SR for Norge

    *NLR - Nasjonalt løpsreglemang
    *SR - RSM Generell - Spesiall reglemang radiostyrt generell del
    *EFRA regler for hver klasse
    *SR 2012 Appendiks A ( unntak ifra EFRA tilpasset Norge)

    disse er gyldige fra og med idag
    -Stein Ove Nordahl 1976-Skogn, -
    -Leder www.I
    HRC.no
    ]

  • #2
    Under pkt. 18,4 står det :
    Under heat/finaler i drivstoffdrevne klasser, har fører lov til å forlate kjøreplattformen. Dette skal gjøres
    på en måte som ikke forstyrrer de andre konkurrentene.
    Under heat/finaler i elektrodrevne klasser, skal føreren stå på sin tildelte plass på kjøreplattformen
    fremt til det annonseres at heatet/finalen er over.

    Verdt å merke seg for de som arrangerer 1/8 OR For det er ikke mening at man skal stå oppe på
    kjøreplattformen og vente i kanskje 40 min. hvis du er uheldig å kjører i stykker bilen etter 5 min i en A-finale.
    Team Associated RC8,2, OS speed/ RC18B / Futaba 4PK/ Rapicon fuel
    www.TMBK.net www.hobby24.no

    Comment


    • #3
      I nitro så har vi da aldrig hatt den syre regelen heller
      MP9, OS, RADIOPOST, AKAK-paint Minicar RC Team TeamTerribles

      Comment


      • #4
        Det er vel ikke dette som forstyrrer mest. Men tullinger som hopper opp og ned, sparker å slår i vegger og rekkverk som er det verste. Det forstyrrer veldig for enkelte. Smelling på plattformen høres helt ned til mekkeområdet. Greit å bli engasjert, men her bør kanskje dommere være strengere ang. oppførsel på kjøreplattform.
        At noen kommer med utbrudd som" faaaaen, jævla idiot" må man nok tåle. Hender at jeg selv sier "helv....fa...." når ferskinger tupper i ræva, eller ikke fløtter seg for raskere bil. Men det er nok kun de som står inntil som hører det. Pleier å stå inntil Rune K. Og han driter i det, he he...kjefter litt han også. Vi prata litt om det på Innherred og var enige om at det er helst seg selv det går utover til slutt.

        Mens vi er inne på uro. Noe jeg synes forstyrrer er når det blir ropt opp av speaker under kval at den og den er ferdig. Når man selv har en sen start så er det andre førere som kjører en ekstra runde på banen, enten fordi man vil eller ikke hørte speaker rope at man er ferdig. De ødelegger med å være i veien for de som ikke er passert målgang. Jada, jeg gjør det samme selv. Og det er helt umulig å vite hvem som er ferdig og hvem som fremdeles kjører. Vanskelig å høre av og til.
        Løsningen kan være å ikke si en dritt om hvem som er ferdig før ALLE er passert målgang. Da kan man rett og slett bare si at heatet er over og alle kjører til mål . Full kons helt til heatet er ferdig altså.....
        TEAM ELEFUN

        Comment


        • #5
          Sistnevnte som Extra sier er en god ide.. For det hender jo av og til at noen
          har oppfattet at de er ferdige, men så var dem ikke det like vel...
          Osv...
          Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
          - NiceShot.no

          Comment


          • #6
            Har det blitt en innskjerping på antall deltagere i NC? i Appendiks A pkt 14.1 står det minimum 10 deltagere.
            Før var det da minimum 5 deltagere. Er dette noe som ble tatt opp på MSK?
            Sommer: Mugen MTX-5 Vinter: SpeedMerchant Rev 7 og BMI Copperhead 12 FE

            Comment

            (RS) Radiostyrt.no Statistics

            Collapse

            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
            Welcome to our newest member, Erik-M.
            Working...
            X