Announcement

Collapse
No announcement yet.

Team Norway

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Team Norway

    Hei alle sammen

    tenkte jeg skulle komme med noen dumme spørsmål igjen

    Ser at NMF Team Norway hadde samling Fredag 26. - søndag 28 oktober men ser ikke at Rc delen var der (eller var de?) hvorfor var de ikke det?

    Hvem består Team Norway av trenere og sjåfører?

    Stemmer det at folk må søke for å være med team norway Rc. Dette er det jeg har hørt men kan jo være rykter
    ( burde ikke folk bli anbefalt eller få plass på grunnlag av resultater? )

    Når kommer det en Onroad del av Team Norway Rc?

    Hva får Team Norway RC offroad i støtte av NMF ( får dere penger og/eller dekket alt av konkuranser )

    Har dere mange samlinger i året?

    Kan hende det bare er jeg som lurer på dette, men ønsker gjerne svar fra noen i forbundet eller noen i Team Norway
    Trenger ikke sende meg en Pm i innboksen da jeg synes dere kan svare her


    MVH Espen Fjeldvær









    Espen "Trolly Dolly" Fjeldvær 83 Modell www.lmbk.no
    BILER:Tamiya 419 - TRG 114N F1 - ASS 12er
    Muchmore - Protoform - Sorex - Sanwa - Futaba - Reedy - Hiro-Seiko - Dubi Design
    -
    Thunder Power - Ride - Hobbywing - MR3 - Redrc



  • #2
    Istedenfor å svare deg på mange av spørsmålene så kan du finne svarene her.

    TEAM ELEFUN

    Comment


    • #3
      Teamets organisasjon:
      Trener: Magne Kobbevik
      Manager og trener: Jostein Helland
      Utøvere: Øyvind Rasch-Olsen (f.89) - 1:8 Off Road
      Andreas Daving (f.90) – 1:10 Off Road
      Lars Erik Mo (f.93) – 1:8 Off Road
      Marius Johansen (f.97) – 1:10 og 1:8 Off Road
      Joakim Nicolaisen (f.97) – 1:10 On og Off Road
      Rune Karlsen (f.73) – 1:8 Off Road
      Ole Steen Karlsen gikk ut fra Teamet i februar

      Står om det på nmf sine sider, men du må være en super ekspert for å finne noe hehe
      Christer Antonsen, Borg MRK
      1:5 RS 5, 1:10 El Xray T3 2012, Ae B44.1
      1:8 Buggy Hyper 9, 1:8 Truggy Hyper ST Pro

      Comment


      • #4
        Hei alle sammen

        tenkte jeg skulle komme med noen dumme spørsmål igjen

        Ser at NMF Team Norway hadde samling Fredag 26. - søndag 28 oktober men ser ikke at Rc delen var der (eller var de?) hvorfor var de ikke det? Lurer fortsatt på svar

        Hvem består Team Norway av trenere og sjåfører?
        Besvart tusen takk

        Stemmer det at folk må søke for å være med team norway Rc. Dette er det jeg har hørt men kan jo være rykter
        ( burde ikke folk bli anbefalt eller få plass på grunnlag av resultater? )
        Hvorfor må folk søke?

        Når kommer det en Onroad del av Team Norway Rc?
        Ingen som har vist intresse for dette?

        Velger trener og hjelpetrener ut hvem som skal være med på laget eller skal Jostein Helland være med på dette?

        Hva får Team Norway RC offroad i støtte av NMF ( får dere penger og/eller dekket alt av konkuranser )
        Sånn som jeg leser det betaler NMF for alle utgifter på "samlinger og løp til Team Norway?

        Har dere mange samlinger i året?
        Er samlingene deres løp i europa og norge?

        Trodde samlinger var trening til løpene i europa og norge jeg. (Sikkert jeg som misforstår igjen)


        Kan hende det bare er jeg som lurer på dette, men ønsker gjerne svar fra noen i forbundet eller noen i Team Norway
        Trenger ikke sende meg en Pm i innboksen da jeg synes dere kan svare her


        Hørte også at dere stengte Mustit Banen etter at de endret layout sånn at Team norway skulle få trene litt ekstra før NM Stemmer dette? tråkker sikkert mange på tærene nå.

        MVH Espen Fjeldvær

        takker Extra for svar. nå vet jeg hvor jeg skal følge med på Team Norway heretter.
        Espen "Trolly Dolly" Fjeldvær 83 Modell www.lmbk.no
        BILER:Tamiya 419 - TRG 114N F1 - ASS 12er
        Muchmore - Protoform - Sorex - Sanwa - Futaba - Reedy - Hiro-Seiko - Dubi Design
        -
        Thunder Power - Ride - Hobbywing - MR3 - Redrc


        Comment


        • #5
          Hei,
          på team norway samlingen fikk rc 3 de plass i lagkonkurannsen, så de må ha vært der.
          Noen var forhindret i å møte pga EOS.

          Det er det jeg vet, eller kan ikke jeg svare på alle dine spm.

          En annen ting vet jeg oxo, å det er at jeg er ikke pappa trener lengre.....
          Ellers tar jeg av meg hatten for et fantastisk opplegg Team Norway er. Profesjonelt er det.
          Synes det er normalt at man må søke om plass.



          Mvh
          torarneN
          Tor Arne Nicolaisen GMBK

          Lei av å knuse motstandere!

          Comment


          • #6
            Team Norway

            Vi var på team samlingen i Skien ja, men kunne bare stille med 3 personer grunnet EOS løp i Polen.
            Øyvind Rasch-Olsen http://tnrc.ipublish.no/
            Team Durango DEX410R/DEX210/DESC410 / Vampire Racing
            Mugen Seiki MBX-7 / RB / Beta / Savöx http://www.mustit.no

            Comment


            • #7
              Gratulerer med 3 plass i Skien da :0)
              Har jo fått svar på mange spørsmål bare noen få igjen regner vel at de kommer ssnart

              Tor Arne du kan godt få være mekken min
              Espen "Trolly Dolly" Fjeldvær 83 Modell www.lmbk.no
              BILER:Tamiya 419 - TRG 114N F1 - ASS 12er
              Muchmore - Protoform - Sorex - Sanwa - Futaba - Reedy - Hiro-Seiko - Dubi Design
              -
              Thunder Power - Ride - Hobbywing - MR3 - Redrc


              Comment


              • #8
                Ser noe er forsøkt svart på, skal forsøke ut fra hva jeg vet svare på noe mer:

                Når kommer det en Onroad del av Team Norway Rc?
                Dette vet jeg det ble jobbet med å få i gang tidligere, men manglet rett og slett søkere og noen som ville ta treneroppgaven den gangen.

                Hva får Team Norway RC offroad i støtte av NMF ( får dere penger og/eller dekket alt av konkuranser )
                Dette finnes i regnskapsrapporten som bla blir lagt frem på årsmøter. Eksakt hvor mye støtte TNRC får pr år vet jeg ikke, men disse pengene kommer fra NMFs toppidrettsatsning og går ikke på bekostning av seksjonens midler. Tildelingene gjøres årlig av sportsavdelingen på bakgrunn av det arbeid som legges ned. Dvs gjøres det ikke tilfredsstillende arbeid, tildeles ikke pengene teamet og de går til andre team. Medlemmene får ikke dekket alt av konkurranser/reiser - her må andre svare hvordan pengene faktisk blir brukt, men rapport fra teamet følger seksjonens årsrapport som også gjenspeiler teamets arbeid/planer.

                Har dere mange samlinger i året?

                Fremkommer i teamets rapport sammen med seksjonens årsrapport.

                Merk: Rapportene er ikke hemmelige, de ligger sammen med sakspapirene til årsmøtet.
                Edit: Mente rapportene lå på NMF sine sider, da jeg så dem der for litt tid tilbake - men mulig de nå er tatt bort, i og med årsmøte/MSK nå er vel overstått.

                Edit2: Mustit Banen, jeg vet ikke hva som ble gjort - men vet det tidligere har vært planlagt/budsjettert med mulighet for å leie bane(r) ved samlinger. Mulig dette som ble gjort av TNRC? - igjen andre har detaljkunnskap jeg ikke sitter på.

                Edit3: Den som leter finner http://www.motorsportforbundet.no/po.../1/4826056.PDF Her kan du lese mye om hva som er gjort og se mer detaljer om økonomien.

                Edit4: Hvorfor folk må søke? Det gir alle en mulighet til å vise interesse for å delta på teamet. Gjennom en søknadsprosess så vil de sportslige ansvarlige kunne vurdere hver enkelt. Vet det også er gitt beskjed til personer dersom det har vært ønske om at de skal søke. Jeg mener en søknad er bedre enn at det blir en personlig utvelgelse som igjen ville få spekulasjoner i gang om "hvorfor han og ikke han?".

                Hilsen
                Bent Magnussen
                x-seksjonsleder
                Last edited by hanen; 12 November 2012, 17:24.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by hanen View Post

                  Når kommer det en Onroad del av Team Norway Rc?
                  Dette vet jeg det ble jobbet med å få i gang tidligere, men manglet rett og slett søkere og noen som ville ta treneroppgaven den gangen.

                  Hilsen
                  Bent Magnussen
                  x-seksjonsleder
                  Vel dette stemmer vel ikke helt..... er vel mere at de krav som ble stillt ovenfor NMF og "landslaget" var at man skulle ha samme vilkår som Offroad dvs at de som var der skulle få dekket det som det kostet!!!! som å sende "gamle gubber" rundt om i verden og på listeflylløp i England! og ja jeg har enda de mailer som ble utveklslet ang dette!!!!

                  Og at dette da skulle tildeles etter prestasjoner, og det er noe OR ikke har noe å vise til i forhold til onroad!!!!

                  Og som sagt har jeg enda de mailene som ble utvekslet og spes den ene som ble sendt "feil" innad i NMF/TNRC


                  Og dette med støtte til TNRC, ble det heller ikke svart på på i regnskapet til NMF se vedlagt bilde at regnskap for 2010!!! dette ble lovet at NMF å redgjøre for og noe så vidt jeg vet er det ikke gjort enda
                  Attached Files
                  Last edited by TOP-Driver; 12 November 2012, 18:49.

                  Comment


                  • #10
                    Hei John

                    Jeg svarte med bakgrunn i det jeg kjenner til fra den tiden jeg var seksjonsleder og som seksjonen i samarbeid mes sportsavdelingen jobbet for å få til. Hva eventuelt noen ba om i 2010 som ikke er fulgt opp i ettertid og hvordan det er arbeidet siden den gangen, har jeg null peiling på.

                    Comment


                    • #11
                      Team Norway har søkt flere ganger siste år etter trener til on-road.

                      John, hva mener du med gamle gubber?? Er vi det??
                      Tor Arne Nicolaisen GMBK

                      Lei av å knuse motstandere!

                      Comment


                      • #12
                        Hei alle sammen

                        tenkte jeg skulle komme med noen dumme spørsmål igjen

                        Ser at NMF Team Norway hadde samling Fredag 26. - søndag 28 oktober men ser ikke at Rc delen var der (eller var de?) hvorfor var de ikke det? her kan dere lese om samlingen http://www.motorsportforbundet.no/portal/page/portal/motorsport/nyhet?element_id=14510589&displaypage=TRUE

                        Hvem består Team Norway av trenere og sjåfører?
                        Besvart tusen takk

                        Stemmer det at folk må søke for å være med team norway Rc. Dette er det jeg har hørt men kan jo være rykter
                        ( burde ikke folk bli anbefalt eller få plass på grunnlag av resultater? )
                        virker jo riktig det folk sier

                        Når kommer det en Onroad del av Team Norway Rc? tydligvis ingen som vil dette


                        Velger trener og hjelpetrener ut hvem som skal være med på laget eller skal Jostein Helland eller andre personer være med på dette?

                        Hva får Team Norway RC offroad i støtte av NMF ( får dere penger og/eller dekket alt av konkuranser )
                        Sånn som jeg leser det betaler NMF for alle utgifter på "samlinger og løp til Team Norway?
                        Om dette ikke stemmer hva må førere dekke selv?


                        Har dere mange samlinger i året?
                        samlingene er da løp og ikke treninger om jeg leser dette riktig?

                        Trodde samlinger var trening til løpene i europa og norge jeg.


                        Kan hende det bare er jeg som lurer på dette, men ønsker gjerne svar fra noen i forbundet eller noen i Team Norway
                        Trenger ikke sende meg en Pm i innboksen da jeg synes dere kan svare her


                        Hørte også at dere stengte Mustit Banen etter at de endret layout sånn at Team norway skulle få trene litt ekstra før NM Stemmer dette? tråkker sikkert mange på tærene nå. så har team norway leid mustit hallen i forkant av NM ?

                        MVH Espen Fjeldvær

                        Masse bra svar her, skulle tro folk var litt engasjerte i RC )
                        Espen "Trolly Dolly" Fjeldvær 83 Modell www.lmbk.no
                        BILER:Tamiya 419 - TRG 114N F1 - ASS 12er
                        Muchmore - Protoform - Sorex - Sanwa - Futaba - Reedy - Hiro-Seiko - Dubi Design
                        -
                        Thunder Power - Ride - Hobbywing - MR3 - Redrc


                        Comment


                        • #13
                          Espen,
                          er det trener jobben eller deltager i tn som frister?

                          Tor Arne Nicolaisen GMBK

                          Lei av å knuse motstandere!

                          Comment


                          • #14
                            Deltager i TN skal vel jeg spare alle for å bli hehe:

                            Når det gjelder trenere så er det jo mange som kunne passe der. er jo mange som har masse å bidra med etter min mening.
                            Om jeg kunne bidratt med noe i TN vet jeg ikke Tor Arne, men jeg kan selvølgelig være med å starte noe om man kunne fått til en onroad del og fått med bra folk.

                            som sagt så vet jeg ikke hva NMF eller TN har snakket om tidligere når det gjelder onroad.

                            Ser at TN rc Offroad har 6 sjåfører. Er det et max antall på antall førere?
                            Og om hvor mye av kostnadene sjåfører må betale selg når det gjelder løp å samlinger?

                            man har 4 klasser i onroad 1.5, 1.8, 1.10 og 1.12 måtte vel satse på alle disse klassene da eller?
                            Espen "Trolly Dolly" Fjeldvær 83 Modell www.lmbk.no
                            BILER:Tamiya 419 - TRG 114N F1 - ASS 12er
                            Muchmore - Protoform - Sorex - Sanwa - Futaba - Reedy - Hiro-Seiko - Dubi Design
                            -
                            Thunder Power - Ride - Hobbywing - MR3 - Redrc


                            Comment


                            • #15
                              Stemmer at tnrc fikk en dag for seg selv i hallen til Mustit. Dette fordi Magne Kobbevik (tnrc trener) er medeier hos Mustit.
                              Midlene blir brukt til å dekke reise og opphold for utlandske løp og sammlinger. Mat/drikke og startkontigent må utøver dekke selv.
                              Max antall førere er jeg usikker på.

                              Resultat messig i offroad er vi ikke helt på toppen enda. Dette er noe vi såklart jobber med, og guttene trener hardere enn noen gang! Meningen med tnrc er å dyrke frem unge som kan kjempe i toppen! Og vi trenger noen år på oss for å få nok kunnskap og erfaring om hvordan ting skal gjøres. Vi mener at vi er på riktig vei, for resultatene blir bare bedre. Supert om det hadde blitt en onroad del også! Vi vet jo at noen av onroad guttene kjemper i toppen, og som sikkert står på gode kunnskaper/erfaringer som vi i offroad også kunne hatt utbytte av... så kom igjen!
                              Team Kyosho
                              Kyosho MP9/ZX5/RB5*Orion*AKA*Kopropo*Savox*
                              www.tnrc.ipublish.no www.minicar.no

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X