Announcement

Collapse
No announcement yet.

MossRC arrangerer Ribberace

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MossRC arrangerer Ribberace

    Heisann

    I vår terminliste har vi lagt opp til to løp i romjula 27. og 30. desember. En gylden mulighet til å komme unna julemaset en stund. Disse løpene er pr i dag åpne for litt endringer på hvordan de skal gjennomføres.

    I den forbindelse så har det kommet et forslag om å kjøre enduranceløp med M-chassis/lag den ene dagen og en "vanlig" løpsdag for alle klasser den andre dagen.

    Vi er interessert i å høre hva dere tenker om et 4 timer endurance-løp M-chassis for eksempel den 27. desember.

    Noen tanker om et slikt M-chassis løp, basert på et par linker jeg kom over:
    -Kun sølvkanne (vi håper å ha "handouts" i klubben innen da.)
    -Maks 60mm hjul (Alle hjul må være like i radius foran og bak? Hva med felger? Kun originale M-chassis eller kit felger? Ikke et problem?)
    -Alle M-chassis karosserier tillatt
    -Kun en bil kan brukes gjennom løpet, rep er selvfølgelig lov (Chassis må merkes på en eller annen måte, karosseri er vel lett å se...)
    -Kun batterier som er i Stick-pack form (ingen mod på bil for å tillate kantete batterier, 3 batterier, alle merkes)
    -2 eller 3 førere? Kun to batterier på rappen pr fører? 30 minutter hver inntil siste time der laget kan "toppe seg" mot slutten? Lag bør hjelpe hverandre på banen ift god sportsånd, ingen flyt av førere mellom lag. Førerskifte kun ved batteriskifte eller reparasjon.
    Lag stiller selv banemannskap.

    Andre ting? Andre forslag? La oss høre om det, så låser vi en plan for romjula ved utgangen av neste helg.


    Vennlig hilsen oss i
    MossRC

  • #2
    Jeg stemmer for vanlig løp 27. og eventuelt enduro den 30
    Team Elefun - Serpent | SkyRC | Futaba | GensACE | Protoform | Sorex | Contact
    “When you are not practicing, remember, someone somewhere is practicing, and when you meet him he will win”

    Comment


    • #3
      Re: MossRC arrangerer Ribberace

      Ganske enig med stussen

      Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
      Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

      Comment


      • #4
        MossRC arrangerer Ribberace

        Ser ut som om det er litt interesse for litt rcmorro i jula også.. Blir konge.
        Oskar Rodriguez 1977 - MossRC
        XRAY T4/ORCA/ORCA 5,5T/Savox/Futaba 4PKS

        Comment


        • #5
          enig med Stusdal. Blir det "vanlig race" 27 kommer jeg med 12'er...
          Yokomo R12 - Yokomo BD7 - Fantom Racing - KoPropo - Hobbywing - GM - Protoform
          www.minicar-racing.no

          Comment


          • #6
            Har dere bestemt dere om det blir 2 eller 3 førere per lag under 4-timer'n?

            Comment


            • #7
              Heisann

              Ja vi har bestemt oss. Vi har gått ut med 2 førere og står ved det for denne gang. Og pris per lag blir 300 kroner.

              Et par vurderinger i den forbindelse er som følger:
              - Løpet er bare 4 timer (vi testet et 4 timers solo touring løp for to år siden, det var virkelig slitsomt...)
              - Sjangse for at vi får flere biler på banen med færre førere per lag er større.
              - Banen er ikke så stor at det skulle være noe problem dersom alle lag er ute og skrur og en fører står alene igjen på plattformen. Det er ikke lenger avstand ut på banen enn at føreren selv kan sette bilen sin om hans lagkamerat tilfeldigvis skulle være på toalettet eller i kiosken for ei pølse på akkurat det tidspunktet. Jeg ser for meg at det er en del av et slikt løp å fordele jobbingen uansett, slik at det er mest mulig gunstig for laget.
              - Vi tar det på erfaringskvota. Utgangspunktet er å møtes og ha det gøy i en litt annen løp-setting, og dersom dette er noe vi gjør igjen så er det ingenting i veien for å endre formatet. Kanskje 6 timer? Og da med 3 førere? Kjøpe bil og bygge fra start?

              Jeg skal ikke late som, jeg har ikke deltatt eller overvært RC endurance-løp selv før, og har bare hentet informasjon fra nettet og tilbakemeldinger fra dere, samt snakket med andre førere og styret, og kommet frem til denne løsningen. Derfor forventer vi at vi lærer noe av en slik dag og av hverandre om hvordan et slik løp bør avvikles. Så kom fortsatt med inputs, vi legger det i kunnskapsbagen og drar det frem ifm neste endurance-løp.

              mvh
              Gunnar

              Comment


              • #8
                MossRC arrangerer Ribberace

                Løpsstart i morra er satt til 11:00. Banen åpner 09:00..

                Oskar
                Oskar Rodriguez 1977 - MossRC
                XRAY T4/ORCA/ORCA 5,5T/Savox/Futaba 4PKS

                Comment

                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                Collapse

                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                Welcome to our newest member, Erik-M.
                Working...
                X