Announcement

Collapse
No announcement yet.

MossRC Ribberace er satt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MossRC Ribberace er satt

    Da har vi bestemt oss for hva vi gjør hos Moss RC Bilklubb i romjula.

    27 desember blir det vanlig løp à la klubbløp/NC med fire klasser i Modified, Stock, Track og M-chassis.

    30 desember kjører vi 4-timers enduranceløp for lag med M-chassis.

    Se http://www.radiostyrt.no/showthread....erer-Ribberace for tanker om enduranceløpet.
    Jeg tenker 2 førere for å øke antall lag, og det er litt i tråd med 4 timer varighet også. Blir det 6 timer så bør vi ha 3 førere pr lag, men vi ligger an til 4 timer denne gangen.


    Følg med på www.mossrc.no for registrering og informasjon så håper vi å se flest mulig i romjula.

    Vil forøvrig benytte anledningen til å takke alle som var med og gjorde Vianettcupen runde 2 til en fartsfyllt og morsom dag.

    Hilsen
    Moss RC Bilklubb

  • #2
    hei Gunnar
    Det blir veldig hektisk / nesten umulig og være 2 på laget , man skal lade batterier og kanskje reparere litt samtidig som man skal være bil lemper , dette blir vanskelig , anbefaler 3 pr lag .
    + 40 med M-Chassis
    Roy Bråten

    Comment


    • #3
      Heisann

      Ja vi har bestemt oss. Vi har gått ut med 2 førere og står ved det for denne gang. Og pris per lag blir 300 kroner.

      Et par vurderinger i den forbindelse er som følger:
      - Løpet er bare 4 timer (vi testet et 4 timers solo touring løp for to år siden, det var virkelig slitsomt...)
      - Sjangse for at vi får flere biler på banen med færre førere per lag er større.
      - Banen er ikke så stor at det skulle være noe problem dersom alle lag er ute og skrur og en fører står alene igjen på plattformen. Det er ikke lenger avstand ut på banen enn at føreren selv kan sette bilen sin om hans lagkamerat tilfeldigvis skulle være på toalettet eller i kiosken for ei pølse på akkurat det tidspunktet. Jeg ser for meg at det er en del av et slikt løp å fordele jobbingen uansett, slik at det er mest mulig gunstig for laget.
      - Vi tar det på erfaringskvota. Utgangspunktet er å møtes og ha det gøy i en litt annen løp-setting, og dersom dette er noe vi gjør igjen så er det ingenting i veien for å endre formatet. Kanskje 6 timer? Og da med 3 førere? Kjøpe bil og bygge fra start?

      Jeg skal ikke late som, jeg har ikke deltatt eller overvært RC endurance-løp selv før, og har bare hentet informasjon fra nettet og tilbakemeldinger fra dere, samt snakket med andre førere og styret, og kommet frem til denne løsningen. Derfor forventer vi at vi lærer noe av en slik dag og av hverandre om hvordan et slik løp bør avvikles. Så kom fortsatt med inputs, vi legger det i kunnskapsbagen og drar det frem ifm neste endurance-løp.

      mvh
      Gunnar

      Comment

      (RS) Radiostyrt.no Statistics

      Collapse

      Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
      Welcome to our newest member, Erik-M.
      Working...
      X