Announcement

Collapse
No announcement yet.

Terminliste 2014

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Terminliste 2014

    Terminliste 2014 er publisert.
    Trykk på "Terminliste" i menylinje topp, så går du direkte til NMF sine sider.
    Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
    - NiceShot.no

  • #2
    Ser ut til at datoene for 1/8 offroad buggy ikke er helt riktig. Regner med at vi starter lørdag og finaler søndag.
    De datoene som står på den lista på NMF sine sider så står det fredag og lørdag.
    Team Mustit 2013
    Mugen MBX7 # RB # Piranha fuel # BETA tires#
    Tommy Nysted, Oslo

    Comment


    • #3
      Originally posted by General1 View Post
      Ser ut til at datoene for 1/8 offroad buggy ikke er helt riktig. Regner med at vi starter lørdag og finaler søndag.
      De datoene som står på den lista på NMF sine sider så står det fredag og lørdag.
      Det er helt korrekt, denne listen er hentet fra EFRA som har "feil" dager, det er selvfølgelig ment Lørdag - Søndag

      Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
      Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

      Comment


      • #4
        Jeg er litt nysgjerrig på hva som er tanken bak å legge et Norges Cup løp i Sverige? Er klar over at det ikke er så mange klubber som søker om løp, men klarer ikke komme opp med noen argumenter selv for hvordan dette stimulerer til vekst her hjemme.
        Team Elefun - Serpent | SkyRC | Futaba | GensACE | Protoform | Sorex | Contact
        “When you are not practicing, remember, someone somewhere is practicing, and when you meet him he will win”

        Comment


        • #5
          Originally posted by Stusdal View Post
          Jeg er litt nysgjerrig på hva som er tanken bak å legge et Norges Cup løp i Sverige? Er klar over at det ikke er så mange klubber som søker om løp, men klarer ikke komme opp med noen argumenter selv for hvordan dette stimulerer til vekst her hjemme.
          Ser man på fjorårets sesong i klassene 1:8 track og 1:10 track var det laber aktivitet, og til NM var det vel 18 eller 19 startende. Ved å prøve et samarbeid med Sverige ønsker vi som et prøveprosjekt å arrangere et løp hver hvor vi legger vår NC i Sverige og motsatt. Viser det seg at dette ikke fungerer så har vi ihvertfall prøvd. Tanken er også at man senker terskelen for å kjøre internasjonalt også.

          Hvorfor man har gjort dette i elektro touring også? Sverige har slitt med et lavt deltakerantall, Norge ble så spurt om vi kunne prøve dette i Elektro også. Noe det ble sagt ja til, for å forenkle terminlisten, samt at man håper at det skaper et engasjement. Det er som regel mer gøy å kjøre et løp med 50 deltakere++ enn å kjøre med 10? Er det ikke?

          Løpet som ble plassert i Sverige er på en bane som har mulighet og kapasitet til å romme mange folk, kvaliteten på banen er veldig god og det er nylagt asfalt. Det er også en av de svenske banene som ligger nærmest Norge som det skal kjøres SverigeCup på. Derfor ble akkurat denne banen valgt.

          Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
          Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

          Comment


          • #6
            Er det ikke svenske baner nærmere norske grensen? Det er ca 3.5t fra ørje til Ørebro.
            Christer Antonsen, Borg MRK
            1:5 RS 5, 1:10 El Xray T3 2012, Ae B44.1
            1:8 Buggy Hyper 9, 1:8 Truggy Hyper ST Pro

            Comment


            • #7
              Originally posted by Thomaseh View Post
              Ser man på fjorårets sesong i klassene 1:8 track og 1:10 track var det laber aktivitet, og til NM var det vel 18 eller 19 startende. Ved å prøve et samarbeid med Sverige ønsker vi som et prøveprosjekt å arrangere et løp hver hvor vi legger vår NC i Sverige og motsatt. Viser det seg at dette ikke fungerer så har vi ihvertfall prøvd. Tanken er også at man senker terskelen for å kjøre internasjonalt også.

              Hvorfor man har gjort dette i elektro touring også? Sverige har slitt med et lavt deltakerantall, Norge ble så spurt om vi kunne prøve dette i Elektro også. Noe det ble sagt ja til, for å forenkle terminlisten, samt at man håper at det skaper et engasjement. Det er som regel mer gøy å kjøre et løp med 50 deltakere++ enn å kjøre med 10? Er det ikke?

              Løpet som ble plassert i Sverige er på en bane som har mulighet og kapasitet til å romme mange folk, kvaliteten på banen er veldig god og det er nylagt asfalt. Det er også en av de svenske banene som ligger nærmest Norge som det skal kjøres SverigeCup på. Derfor ble akkurat denne banen valgt.
              Jeg skal innrømme at jeg umiddelbart hoppet litt i stolen da jeg først hørte den der - selv om jeg stod oppreist for øyeblikket. Men det gikk veldig fort fra WTF til kult og spennende! Vanskelig å vite hvordan det blir, men all kudos til dere som står bak dette for frisk tankegang og handlekraft. Thumbs up!
              "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

              Comment


              • #8
                Originally posted by Christer View Post
                Er det ikke svenske baner nærmere norske grensen? Det er ca 3.5t fra ørje til Ørebro.
                Det er nok meningen at det skal komme noen svensker også og at de ikke skal føle at norbaggarna har fått begge fellesløpene i norje.
                "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

                Comment


                • #9
                  For onroad sin del, hvorfor legges det to løp i mars, og ingen i januar eller april, når det i tillegg er EM i mars? Og hvorfor starter man utendørssesongen så seint, og legger tre løp midt i sommerferien, og ingen i juni? 1/8 buggy starter til motsetning en måned før fueltouring. For vår del kan det bli en utfordring å ha en leirebane klar i god stand så tidlig om snøen ligger like lenge til neste år som den gjorde i år. Jeg vil tro det kanskje er lettere å få folk på løp om man hadde fortelt de utover litt bedre, så ikke en del løp kommer så tett.
                  Team RC Companiet - Minicupen.no
                  VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

                  Comment


                  • #10
                    Innendørs løp er vanskelig å sette opp, da klubbene har x antall datoer hvor hallen er ledig, evnt. hvor det er varmt nok i hallen. Derfor er det satt opp 2 løp i Mars.
                    Om du ser på terminlisten og ser på andre klasser som kjøres osv. Jonas, så vil du se at det dessverre ikke er så veldig mange alternativer på sommeren...

                    Originally posted by >Jonas< View Post
                    For onroad sin del, hvorfor legges det to løp i mars, og ingen i januar eller april, når det i tillegg er EM i mars? Og hvorfor starter man utendørssesongen så seint, og legger tre løp midt i sommerferien, og ingen i juni? 1/8 buggy starter til motsetning en måned før fueltouring. For vår del kan det bli en utfordring å ha en leirebane klar i god stand så tidlig om snøen ligger like lenge til neste år som den gjorde i år. Jeg vil tro det kanskje er lettere å få folk på løp om man hadde fortelt de utover litt bedre, så ikke en del løp kommer så tett.

                    Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
                    Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

                    Comment


                    • #11
                      Varme er det vel i de fleste av disse hallene hvor løp er aktuelt å arrangere hele året? Så vidt jeg vet har ingen vært i kontakt med GTL om det siste innendørsløpet, og av det jeg kan finne av tilgjengelig informasjon ser det ikke ut til å være noe problem med opptatte haller heller. Ser heller ikke hvorfor det ikke skal være alternativer til løpsoppsett i sommer. I f.eks. 1/8OR så er det NC4, Nordisk og NM i fellesferien, med EM +40 helga før og EM helga etter, og i periodene før og etter lenge mellom løpene. I 1/10 onroad er det bare to løp før første helga i juli (samt B-EM som ingen fra Norge skal kjøre?). Det må vel være bedre med tre løp i løpet av mai og juni enn i fellesferien med påfølgende tett program? Vil man ha flest mulig på hvert enkelt løp kan jeg ikke se at dette er den ideelle måten å gjøre det på. Er det f.eks. viktigere å ta hensyn (er det noe man må?) til EFRA GP og B-EM ingen deltar på enn å få flere på løp i Norge?

                      Hvorfor står ingen av innendørsløpene til høsten på lista? Skulle ikke de komme med på denne lista? Hva med nordisk innendørs? Sånn, nå kan du puste ut. Ingen flere spørsmål i denne omgang.
                      Team RC Companiet - Minicupen.no
                      VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

                      Comment


                      • #12
                        Jeg kan ikke svare for offroad-delen, men jeg kan svare på dine onroad spørsmål

                        GTL har blitt forespurt om når de ønsket, de har svart at det kom til å være bikkjekaldt i hallen og at man foretrakk siste helgen i Mars.
                        NM i Spydeberg ble satt i Juni 2013.
                        Neste års sesong innendørs er ikke satt opp på den offentlige terminlisten, men datoene er satt internt og vi avventer svar fra arrangører som kan påta seg disse løpene.

                        I Juni har du følgende "Helligdager" å tenke på:
                        Pinse og sankthans, du ender dermed opp med 1 helg å arrangere løp i, altså siste helgen i Juni, men her har man valgt å kjøre løpet helgen etter, og man ønsker ikke 2 løp på rad.

                        I Mai er det satt opp 2 Elektro løp inkludert Nordisk, og 1 fuel-løp. Det er også her mange helligdager å ta fatt om, som 17. Mai og Kristi Himmelfartsdag.

                        Juli er dermed en åpen måned, hvor det ikke blir arrangert EM/VM, og man har prøvd å ta hensyn til fellesferie osv.
                        Jeg personlig er ikke fan av å kjøre Norgesmesterskap i slutten av August/September, men det er såpass fullpakket at det er vanskelig å få på plass andre datoer.

                        Av EFRA-løp vi er nødt til å ta hensyn til er det EM/VM, nordisk skal vi ta hensyn til om det er Track og Buggy.

                        Håper dette besvarer dine spørsmål på best mulig måte, å alle får en forståelse for hvor "enkelt" det er å sette en terminliste.

                        Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
                        Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

                        Comment


                        • #13
                          Hvis GTL har mulighet til å flytte NC5 til april så har dere min fulle støtte 2 helger + en laaang helg med løp i mars blir for mye for meg.
                          Yokomo R12 - Yokomo BD7 - Fantom Racing - KoPropo - Hobbywing - GM - Protoform
                          www.minicar-racing.no

                          Comment


                          • #14
                            Synes NC5 alt er for "seint" på året. Og i April er det fullt fokus på utesesongen her i gården hvert fall

                            Originally posted by Ivar Aasen
                            Til lags åt alle kan ingen gjera;
                            det er no gamalt og vil so vera.
                            Eg tykkjer stødt, at det høver best
                            å hjelpa den, som det trenger mest.

                            Og kor du bryggjar og kor du bakar,
                            d’er alltid ein, som det ikkje smakar;
                            og når den eine då gjerer rop,
                            så ropar sidan den heile hop.

                            D’er mange nog, som vil domar vera
                            og læ åt alt, som dei andre gjera.
                            Og lyte finna dei rundt i kring,
                            og sjølve gjera dei ingen ting.
                            Team Elefun - Serpent | SkyRC | Futaba | GensACE | Protoform | Sorex | Contact
                            “When you are not practicing, remember, someone somewhere is practicing, and when you meet him he will win”

                            Comment


                            • #15
                              Jeg synes det er dumt at august har 31 dager bare fordi Keiser Augustus skulle være like god som Julius Cæsar med sin juli - men hva med alle oss andre som skal "slite" med dette år ut og år inn, herr Aasen - banke den som bankest kan?
                              "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X