Announcement

Collapse
No announcement yet.

LMBK - NM 200 mm IC Track

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • LMBK - NM 200 mm IC Track

    Lørenskog Modellbilklubb inviterer til NM 200 mm IC Tr 13-14 september 2014.


    Invitasjon: www.lmbk.no

    Påmelding: www.myrcm.ch

    Tilleggsregler: www.motorsportforbundet.no/


    Velkommen igjen til LMBK
    Trygve Bull Freng/58
    www.lmbk.no
    XRAY NT1, XRAY X12, XRAY T4, ARC R10-W.

  • #2
    Hallo RC-Norge !

    Kun 11 påmeldt så langt ... 17 sist i Valdres

    Hvor er dere ?

    Vi lover fantastisk vær med det berømte Sørli-grepet, rekorder står for fall .... (om ikke deltagerantall ...).

    Velkommen

    LMBK
    Trygve Bull Freng/58
    www.lmbk.no
    XRAY NT1, XRAY X12, XRAY T4, ARC R10-W.

    Comment


    • #3
      Hei Gutter!

      Veldig synd at dette løpet blir avlyst, men dette tvinger frem at vi må tenke nytt for at klassen ikke skal forsvinne. Når en klasse ikke lengre kan kjøres alene pga for få førere må man slå sammen flere. Når en klubb må stille med 4 + funksjonærer over to dager (gjerne betalt) sier det seg selv at det ikke går rundt for 11 deltagere.

      Norge/Sverige Cup på Hverven i år hadde 74 påmeldte på en ugunstig dato. Tre klasser. Dette er et løp det svinger av.

      Jeg håper styre og stell kan ta lærdom av dette. Det er fortsatt noen som liker nitro-klassene : )

      Comment


      • #4
        Ufattelig kjipt å se at klasse etter klasse får mindre og mindre deltakere...

        Er det i ferd med å bli slik at man ikke lenger kjører for moroa og det å (evt.)
        vinne over de andre, men i stedet må ha pengepremier og gjøre minst mulig for fellesskapet?

        Så bør man kanskje revurdere bruken av Facebook som platform for hobbyen?
        Sier ikke at RS er løsningen, men jeg tror FB ødelegger langt mer enn det gagner alle hobbyer.
        Alt forsvinner i samme gryta som alt annet, budskap kommer ikke ut til alle osv.

        Også er det kanskje på tide at folk får fingern ut og begynner å rekruttere folk til hobbyen,
        og bidrar litt mer, for fy fasan å lite engasjert folk er.
        Snart er det ingen som gidder noe som helst, og det første som ryker er løpa, og når
        løpa forsvinner så forsvinner etterhvert banene...
        Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
        - NiceShot.no

        Comment


        • #5
          Originally posted by trackdrive View Post
          Hei Gutter!

          Veldig synd at dette løpet blir avlyst, men dette tvinger frem at vi må tenke nytt for at klassen ikke skal forsvinne. Når en klasse ikke lengre kan kjøres alene pga for få førere må man slå sammen flere. Når en klubb må stille med 4 + funksjonærer over to dager (gjerne betalt) sier det seg selv at det ikke går rundt for 11 deltagere.

          Norge/Sverige Cup på Hverven i år hadde 74 påmeldte på en ugunstig dato. Tre klasser. Dette er et løp det svinger av.

          Jeg håper styre og stell kan ta lærdom av dette. Det er fortsatt noen som liker nitro-klassene : )
          Hei Lars !

          13 påmeldte til helgen, kravet er i år 15 i NM ettersom seksjonsleder i år endret kravet fra 10 til 15 ... LMBK hadde overhode ikke hatt noen problemer med å arrangere dette løpet hvis antall deltagere hadde vært innenfor kravet eller 10 ihht tidligere krav. Spiller vel ingen rolle hvor mange deltagere det hadde vært egentlig, funksjonærer må du ha okke som ! Og det betales ikke en fjær til fuksjonærer hos oss (gjør det det generelt da ?) At OMK betaler i bøtter og spann vil ikke si at akkurat DET må være standarden i RC-Norge vel .. uff uff.
          Flott med mange deltagere på NC/SC-løpet deres Lars, særlig for 1/8 Track. Men tragisk dårlig med norske deltagere i 1/10 Track (4) og El.touring. mod (13), DET skyldtes nok ikke ugunstig dato for løpet. Valdres 2 uker etterpå (MIDT I FELLESFERIEN), 25 i MOD og 17 i Track !! Og enda verre enn i Oslo var det jo på løpet i Sverige senere.
          NM Kodal sist helg: 54 påmeldte i el. touring, 33 i mod og 21 i Stock - det er suksess det ! Og klubben klarte å arrangere et utmerket løp for oss førere.
          Når det gjelder den noe labre løpsinteressen for 1/10 track i år, tror jeg dette kan ta seg opp igjen. Vi har, og det vet de fleste, hatt klasser som har vært i tilsvarende situasjon, klassene har alltid variert i størrelse, ref el. touring mod noen år tilbake !! Se hva vi har i dag ! 1/8 Track har nå i flere år ligget nede, og du som virkelig "brenner" for denne klassen (fint det da) ivrer for å styrke den. Gjør det gjerne i samarbeid med Sverige, men trekk ikke med 1/10 track og el. touring inn i dette.
          Og ja, jeg tar derfor lærdom av NC-løpsoppsettet for 2014, og håper innstendig vi får NC I NORGE neste år, i det minste for El. Touring og 1:10 Track.

          MAO
          Trygve Bull Freng/58
          www.lmbk.no
          XRAY NT1, XRAY X12, XRAY T4, ARC R10-W.

          Comment


          • #6
            Originally posted by xilian View Post
            Ufattelig kjipt å se at klasse etter klasse får mindre og mindre deltakere...

            Er det i ferd med å bli slik at man ikke lenger kjører for moroa og det å (evt.)
            vinne over de andre, men i stedet må ha pengepremier og gjøre minst mulig for fellesskapet?

            Så bør man kanskje revurdere bruken av Facebook som platform for hobbyen?
            Sier ikke at RS er løsningen, men jeg tror FB ødelegger langt mer enn det gagner alle hobbyer.
            Alt forsvinner i samme gryta som alt annet, budskap kommer ikke ut til alle osv.

            Også er det kanskje på tide at folk får fingern ut og begynner å rekruttere folk til hobbyen,
            og bidrar litt mer, for fy fasan å lite engasjert folk er.
            Snart er det ingen som gidder noe som helst, og det første som ryker er løpa, og når
            løpa forsvinner så forsvinner etterhvert banene...
            Pengepremier har man vel kun i RB Challenge? Og det er vel bare i fuel man ser at antallet synker. Elektrotouring har jo hatt en bra oppsving de siste årene, både blant førere som deltar nasjonalt og internasjonalt. Flere løp med over 50 touringførere, rundt 35 nordmenn kjørte touring på DHI i år, 9 nordmenn var påmeldt til ETS i Tsjekkia tre timer etter at påmeldinga åpna i går, og flere kommer nok til... I Sør Cup er deltakelsen også høy, selv om ikke så mange av disse kjører NC fast.

            M-chassis som er med og rekrutterer til (elektro) touring/track har rundt 100 stykker på Østlandet som kjører diverse klubbløp, så at det ikke rekrutteres folk er jeg ikke helt enig i. Jeg startet opp Minicupen nettopp for å øke rekrutteringen, og i løpet av den første sesongen var det 38 med, hvorav 10-15 hadde lite/ingen løpserfaring. Når en ny sesong starter opp om en måned så regner jeg med at enda flere nye kommer til enn det som var tilfellet forrige sesong.

            Nå kjenner jeg ikke så godt til resten av landet, men for Østlandet sin del så har det jo også dukket opp flere nye innendørsbaner de siste årene, slik at tilbudet stadig blir bedre. At antallet i fuel minker mens elektro øker vil jeg tro skyldes at elektro kan brukes både inne og ute, er enklere og billigere å komme i gang med, og elektro i dag utklasser fuel på ytelse. Mindre renhold og vedlikehold er det også, og ikke er man avhengig av hjelp fra andre under løp heller.

            At et lukket miljø som Facebook er mindre bra som informasjonsplatform er jeg enig i, her kunne klubbene/medlemmene vært flinkere. Men samtidig ser man at de nye dukker opp i forskjellige grupper der, fremfor å registrere seg her.
            Team RC Companiet - Minicupen.no
            VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

            Comment


            • #7
              Tusen takk til LMBK for et glimrende arrangement!
              Alltid koselig å komme til Sørlihavna, bli møtt med et smil, godt vær og knallgrep

              Diskusjonen om klasser som er (forhåpentligvis) i bunnen av en bølgedal er alltid viktig, og den skal vi ikke glemme. At det ble klubbløp istedenfor NM er selvfølgelig synd, men fullt forståelig, i tillegg til korrekt ihht regelverket.

              Så noen tanker om veien videre:
              Nå kan jeg bare snakke for meg sjøl, og jeg kjører ikke nitro engang, har faktisk aldri eid en nitro heller. Men jeg er mekk! Jeg har vært med "min" fører på alle løpene han har kjørt, og det å være mekk er noe av det artigste jeg gjør på en touringbane utenom å kjøre selv. Slik tror jeg faktisk det er flere som har det, allerede neste sesong vil en av årets mekker være med som fører, og der tror jeg litt av trikset ligger. Det er mange (også innenfor rc) som ikke vet hva fueltouring er. Er førerne flinke til å be med seg en mekk som de også tror at kan ha interesse for fueltouring, så tror jeg det er den enkleste måten å få gitt dem en førstehånds opplevelse om hva dette går ut på. Derfra er veien mye kortere til å begynne med klassen, istedenfor at de sjøl om finne ut hva dette går ut på/hvor man kjøper osv.
              Capt. Slow
              Medlem i GTL Rc-klubb www.rcklubben.no
              Team GoSlow

              Comment


              • #8
                Er ikke på fasebook.....ikke intagram eller kvitter wni.... så når jeg vandrer i byn åsånt så så roper jeg til alle at; jeg har det bra hjemme, vet dere hva vi hadde t middag idag og jeg er lykkelig åsånt. Er bare for å ikke avvike helt.

                Synes faktisk det funker.

                (eller er d ikke sånn ) hvem vant?

                tan
                Tor Arne Nicolaisen GMBK

                Lei av å knuse motstandere!

                Comment


                • #9
                  En liten oppdatering i forhold til innlegget mitt lenger opp.

                  I helga lånte jeg meg en bil i denne klassen, tenkte jeg bare skulle teste litt for å se hvordan det var. Kombinerte det med å starte i et klubbløp, for det tenkte jeg var passe størrelse for meg arrangementmessig. Klubbløpet gikk i Valdres, og vi var til slutt 7 stykker som stilte til start. Å du dæven å artig det var. For å gjøre lang historie kort, neste år må "min" fører finne seg i å konkurrere mot mekken sin. Imårra (mandag) tar jeg turen inn til Sørlihavna for å møte titte på en bil som jeg høyst sannsynlig kommer til å ta med meg hjem igjen, og den blir nok å finne på startlistene neste sesong

                  Og som ikke det var nok, i området her har det nå plutselig blitt en "boom" av folk som er interessert i denne klassen. Ser vi geografisk på området fra Valdres til Elverum, så bør det neste år kunne stille oppimot tosifret antall deltakere pr løp herfra (og da er det lagt inn en "feilmargin" på 3-4 stykker).

                  Jeg gleder meg til sesongen 2015!
                  Capt. Slow
                  Medlem i GTL Rc-klubb www.rcklubben.no
                  Team GoSlow

                  Comment

                  (RS) Radiostyrt.no Statistics

                  Collapse

                  Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                  Welcome to our newest member, Erik-M.
                  Working...
                  X