Announcement

Collapse
No announcement yet.

Invitasjon NM Elektrotouring 2015 på Gjøvik

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Invitasjon NM Elektrotouring 2015 på Gjøvik

    Velkommen til årets helg på Gjøvik!

    Norgesmesterskap.pdf
    Capt. Slow
    Medlem i GTL Rc-klubb www.rcklubben.no
    Team GoSlow

  • #2
    Hei !

    Antall deltagere i NM:
    Minimum 10, og 15 i klasse med kongepokal (rykter om at det er kongepokal i 1:12 ..., hvis dette stemmer da ???)

    Touring Mod.:
    Enhetsdekk Matrix, litt sent med annonsering av dette nå, eller ? Hvem/hvor kan førerne anskaffe disse i forkant ? Dette må annonseres ihvertfall. Mange førere har vel allerede forberedt bil på annet enn Matrix/kjøpt/bestilt inn hjul som kanskje IKKE er Matrix .... Tror de færreste har tenkt på Matrix, men de som har dette har nok funnet ut at, nei, disse holder ikke mål ... ryktes det... Så kan man jo si "likt for alle", javel, men ... Og diskusjonen er vel igang på FB regner jeg med, men der er ikke jeg
    Nå har ikke jeg til hensikt å delta i klassen Touring Mod uansett, men har mange førere i vår klubb som planla/planlegger deltagelse. Så mine tanker nedskrevet her, er på vegne av disse.

    Mvh
    LMBK
    Trygve Bull Freng/58
    www.lmbk.no
    XRAY NT1, XRAY X12, XRAY T4, ARC R10-W.

    Comment


    • #3
      At det har vært diskusjon på Facebook har du helt rett i Trygve. Jeg har ikke noe i mot enhetshjul, og syns det bare er bra jo likere det er for alle. Men å komme med dette under fire uker før NM, lenge etter at fristen for å sende inn TR har gått ut, syns jeg blir i seneste laget. Jeg sitter her med flere sett med hjul, kjøpt inn til blant annet NM, som jeg nå ikke får brukt... Hadde infoen om enhetshjul kommet senest i januar når fristen for innsending av TR gikk ut, hadde folk fått god tid til å prøve hjulene, og kanskje sluppet å kjøpe inn hjul man ikke får brukt denne sesongen. Nå må man bruke en tusenlapp ekstra på hjul som er ukjent for de fleste, og det blir enda dyrere å holde på med dette her. Ikke helt heldig... Uansett, jeg gleder meg veldig til NM, og til å kjøre modified igjen. Tviler ikke på at arrangementet blir veldig bra.
      Team RC Companiet - Minicupen.no
      VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

      Comment


      • #4
        Hei.

        Dette ble som det ble denne gangen, dessverre ble TR veldig forsinket blandt annet fordi vi hadde meget store problemer med å finne en person som kunne/ønsket/ville være dommer. NM var faktisk i fare helt til Rolf Dahl tok ansvar og sa seg villig til å ta på seg denne oppgaven under arrangementet.

        Dekk: Det står i innbydelsen at disse kan kjøpes hos GTL Rcklubb eller hos Mustit.no, dette burde gi de aller fleste mulighet til å kjøpe/teste før NM.
        Ja, det er beklagelig at ikke info ble gitt før, men igjen, se begrunnelse ang TR ovenfor.
        Det er førere (både stock og mod) som har testet dette hos Mustit, og de har ikke merket noen større forskjeller fra Sorex til Matrix ang grep. Forskjellen ligger i at det tar litt lenger tid før Matrix gir det optimale grepet, men samtidig varer dekkene mye lenger. Jeg har sjøl testet Matrix på Gjøvik, og uten å gjøre noe med oppsettet på bilen, så kjørte jeg på ca samme tid som jeg gjorde på Sorexdekkene.
        Capt. Slow
        Medlem i GTL Rc-klubb www.rcklubben.no
        Team GoSlow

        Comment


        • #5
          Vel, når invitasjon og info kommer så sent burde dere fjernet enhetsdekk. Og enhets dekk i tillegg for stock som er klubbløpklasse ? Her er det vel fritt valg ? Og antall runder hjul ?
          Og husk: Premier el. l. til alle førere i nm nasjonale klasser.

          Beklager hvis jeg blir oppfattet litt pirkete.....
          Trygve Bull Freng/58
          www.lmbk.no
          XRAY NT1, XRAY X12, XRAY T4, ARC R10-W.

          Comment


          • #6
            Kravet om enhetsdekk kunne man jo bare fjernet siden infoen kommer så tett på løpet, så hadde det ikke ført til noen ekstra kostnader for deltakerne, og det hadde ikke blitt noen diskusjon. Ellers så kan man jo informere om at det blir enhetsdekk lenge før dommeren kommer på plass, så folk ikke kjøper inn hjul det viser seg at de ikke får brukt. Med en så vesentlig ting så burde kanskje ikke TR blitt godkjent når det kommer så lenge etter fristen...?
            Team RC Companiet - Minicupen.no
            VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

            Comment


            • #7
              Det ser vi, og vi har nå lært på den harde måten.
              Vi er også mennesker, og vi har et forbund som jeg vel også mener at kanskje burde ha tatt i et lite tak her, f eks etterlysning av TR.

              Det er enhetshjul også i touring stock under dette stevnet, men det er selvfølgelig fritt med tanke på antall.

              Når det gjelder enhetshjul og den diskusjonen der, så er det nå totalt 4 stk som har ment noe spesielt om dette (inkl innlegg her på radiostyrt) og gitt uttrykk for ønske mot dette. Sett i forhold til antall påmeldte allerede, så må jeg nok si at jeg oppfatter dette litt som en storm i et vannglass, og noen "mener nok litt ekstra" for å vise seg litt fram. Vi har som sagt brent oss litt her nå, men jeg må innrømme at det er en litt rar følelse å måtte skrive samme svar/henvise til svar flere ganger fordi noen få som skriver innlegg ikke leser det som er svart før (gjelder ikke denne tråden).

              Premier til alle førere (uansett klasse) er tatt med i beregningen, og utdelingen vil nå nye høyder denne helga
              Capt. Slow
              Medlem i GTL Rc-klubb www.rcklubben.no
              Team GoSlow

              Comment


              • #8
                Ingen skam å snu. Jeg telte til 7 på Facebook, i tillegg kommer de som ikke ytrer seg på Facebook... Tatt i betrakning i at noen er bedre på å diskutere person og andre ting fremfor saken, og at andre igjen som ytret seg der allerede visste om dette og hadde fått tak i hjul, så var vel ikke kritikerne i noe stort mindretall blant de som ytret sin mening. Uansett så tviler jeg på at dette er utslagsgivende for om de fleste om de deltar eller ikke. Dette kan jo være noe å diskutere på MSK, så man forhåpentligvis unngår at man påfører deltakere ekstra utgifter og nye momenter like før løp i fremtiden.
                Team RC Companiet - Minicupen.no
                VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

                Comment


                • #9
                  Bare for å oppklare dette, det var INGEN andre enn styret i GTL og Mustit som visste om dette på forhånd, så sjekk fakta bedre før du fremsetter slike påstander.
                  Jeg synes du kverulerer mye over småting for øyeblikket, det må jeg innrømme, og beklager hvis jeg tar personen istedenfor saken.
                  Ser du over den tråden du henviser til, så ok, kanskje det er 7 stykker, men se også hvem som har ytret seg mest kritisk, det er ikke EN fører i Norgestoppen, og det sier vel også sitt.
                  Capt. Slow
                  Medlem i GTL Rc-klubb www.rcklubben.no
                  Team GoSlow

                  Comment


                  • #10
                    Det er folk fra styret i GTL som kommenterte der, og Mustit, så ser ikke hva jeg påsto som var feil? Jeg kom med min mening om hvorfor man burde droppa det nå siden infoen kommer så tett på løpet, men det har ikke vært veldig mange konstruktive tilbakemeldinger på hvorfor dette er gjort og hvorfor dette er positivt i det aktuelle tilfellet.

                    Når man klarer å komme seg på pallen både i enkeltløp og sammenlagt i NC/NM vil jeg vel kalle det norgestoppen, eller..? Og det er flere av de enn de som har ytret seg positivt...
                    Team RC Companiet - Minicupen.no
                    VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

                    Comment


                    • #11
                      Bare for ordens skyld, det var vel egentlig bare jeg som kommenterte der, og ja, jeg sitter i styret i GTL.
                      Du skriver "...og at andre igjen som ytret seg der allerede visste om dette og hadde fått tak i hjul". Hvem prater du om? Meg? Hvis det er meg du prater om, så betyr det i så fall at du mener heller ikke arrangør har lov til å teste hjul før de bestemmer seg?

                      Mustit hadde, før dette i det hele tatt har vært et tema, fått tilbakemelding fra testere både i mod og stock om kvalitet, grep og holdbarhet. Mener du da at disse automatisk burde vært nektet å stille til start i NM?

                      Mustit fikk beskjed sist fredag ang enhetsdekk.

                      Der har du fakta, og jeg må si at jeg finner det merkverdig at du, som hverken har tilhørighet som eier/driver av Mustit eller er styremedlem i GTL, kan påberope deg å sitte med bedre fakta enn oss i denne saken.

                      Jeg har sett igjennom tråden på FB igjen nå, og jeg må nok si at jeg høyst sannsynlig har en ganske annen oppfatning enn deg ang hva som kjennetegner en toppfører, både resultatmessig og oppførselsmessig.

                      Det eneste konstruktive du har bidratt med, er å be GTL om å kutte ut enhetsdekk. Den forespørselen kunne du like gjerne tatt direkte med forbundet, som er det organet som har godkjent at dette kan gjennomføres via TR, og som er de eneste som kan forandre dette.

                      Herved anser jeg meg for ferdig med denne meningsutvekslingen, og kommer ikke til å legge igjen flere svar ang temaet. Skulle det derimot dukke opp spørsmål om uklarheter rundt arrangementet, så vil jeg selvfølgelig svare på dem så fort jeg kan.
                      Capt. Slow
                      Medlem i GTL Rc-klubb www.rcklubben.no
                      Team GoSlow

                      Comment


                      • #12
                        Min mening om det som har vært nå med enhets dekk er egentlig ganske grei selv om TR ble forsinket. Kjør enhetsdekk etter min mening er det ikke et NM verdt uten, og det at dekka er annerledes, (vell, er ganske greie faktisk) så gjør det alt bare mer spennende, skal man vinne NM så må man teste i forkant uansett, og da kan det like greit være noe annet. Jeg håper og tror dette blir et flott arrangement, og gleder meg noe sykt

                        Med vennlig hilsen

                        Nikolai Håheim
                        "If you no longer go for a gap that exists, your no longer a racing driver"

                        Comment


                        • #13
                          Hei alle sammen !

                          Nå tror jeg vi avslutter her. Alle synspunkter er besvart fra arr.klubben, greit at vi alle ikke er enige med ting og tang, så la oss derfor ta det med som nyttig erfaring videre !

                          UANSETT gleder vi oss ALLE til NM på Gjøvik Særlig jeg som faktisk tror jeg kommer til å toppe hele ...

                          SEES
                          Trygve Bull Freng/58
                          www.lmbk.no
                          XRAY NT1, XRAY X12, XRAY T4, ARC R10-W.

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Gjøvikmann View Post
                            Bare for å oppklare dette, det var INGEN andre enn styret i GTL og Mustit som visste om dette på forhånd, så sjekk fakta bedre før du fremsetter slike påstander.
                            Jeg synes du kverulerer mye over småting for øyeblikket, det må jeg innrømme, og beklager hvis jeg tar personen istedenfor saken.
                            Ser du over den tråden du henviser til, så ok, kanskje det er 7 stykker, men se også hvem som har ytret seg mest kritisk, det er ikke EN fører i Norgestoppen, og det sier vel også sitt.
                            da lurer jeg på hva du anser som norgestoppen? 2 stk som har vunnet nc sammenlakt i mod de siste 2 sessongene i tilleg til noen som har pallplasser fra NM har direkte og inndirekte vært motstander av de hjula i den tråden på FB...
                            Det at dem er nesten like gode er hvertfall bare bull...
                            || The Black Pearl ||MuchMore Power ||

                            Comment


                            • #15
                              Hei,
                              var d moro? Resultater?
                              Tor Arne Nicolaisen GMBK

                              Lei av å knuse motstandere!

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X