Announcement

Collapse
No announcement yet.

mini inferno oppgradering problem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • mini inferno oppgradering problem

    har en mini inferno stock. men tenker på å kjøpe en c4 dynamite 8000kv motor med en tazer regg...passer drevet på stock motoren til mini inferno til den nye motoren?
    Jack Andre Morstøl 1992 Modell Ktm exc 125
    Eier av: Kyosho BL mini inferno, Traxxas t-maxx, Traxxas revo med rb323 motor og Kyosho dbx. Ex Biler: E-Maxx, Kyosho giga crusher dual, HPI Savage 25, Inferno 7.5.

  • #2
    ja men du vet att 8000kv er nesten samme som 9200kv:P er ikke mye som skiller dem:P er akkurat lik størrels:P
    Jack Andre Morstøl 1992 Modell Ktm exc 125
    Eier av: Kyosho BL mini inferno, Traxxas t-maxx, Traxxas revo med rb323 motor og Kyosho dbx. Ex Biler: E-Maxx, Kyosho giga crusher dual, HPI Savage 25, Inferno 7.5.

    Comment


    • #3
      4 cell lipo

      Hei, har kjøpt en Dynomax 8000kv og En ultrafly (25A)brushless reg fra Elefun. Det som er det fine med denne regulatoren er at den har support for 4 Celler lipo og dermed økt fart og ikke minst volt (16,7 volt)

      Reggen blir fort varm men setter man på en liten kjølevifte blir dette problemet lett borte, det er ikke mye kjøling som skal til.
      I mini-inferno buggy fikk jeg akkurat squizet inn 2x2 celler lipo batteri på 1800 mah under karossen. Dekka blir ikke akkurat så brede når man gir gass i lufta..
      Attached Files
      Last edited by Krossover; 14 January 2008, 17:29.
      Thomas R Brushless-FAN
      Traxxas E-Maxx Brushless LiFePo4, Kyosho Inferno VE, Multiplex Parkmaster 3D,
      T-Rex 500, Aquacraft Superior

      Comment


      • #4
        Jeg kjøpte en mini inferno St nettopp. og har lurt litt i å oppgradere til BL med tiden. Det jeg lurte på var ka komme kostnadene på med å oppgradere til det. må jo skifte alt av elektronikk på den da
        servo
        mottaker
        radio
        esc
        motor
        og det kan vell være lurt i å skaffe deans kontakter til batteri etc.
        er litt usikker på hva radio/mottaker jeg skal gå for men servo er vell den m-85 fra hitec bra
        Noen som har greie og billige forslag til de andre, esc og motor er ikke det største problemet.

        er ikke meningen å hijacke din post helico , men er litt få tråder med mini inferno i. :smile:

        jeg er rimelig fersk innen RC så litt hjelp hadde vært fint
        Terje Bitnes,1973,Kyosho mini inferno st

        Comment


        • #5
          takker å bukker for tipsene der.
          jeg har trodd at jeg måtte skifte ut radiosenderen også jeg, men ser at den hitecen du anbefalte funker på kyosho sine, iallefall sånn som jeg forsto det.
          trenger motoren og escen din noe ekstra til avkjøling eller?
          ja endel deler har det blitt handla allerede ettersom min sønn på ti kjører også. skal innrømme at jeg har handla endel i HK da de har de samme prisene der på alu. som plastikkdelene koster i norge
          mangler å anskaffe nye differ nå så skal den være klar til å møte den børsteløse verden. hehe
          Terje Bitnes,1973,Kyosho mini inferno st

          Comment


          • #6
            Originally posted by Krossover View Post
            Hei, har kjøpt en Dynomax 8000kv og En ultrafly (25A)brushless reg fra Elefun. Det som er det fine med denne regulatoren er at den har support for 4 Celler lipo og dermed økt fart og ikke minst volt (16,7 volt)

            Reggen blir fort varm men setter man på en liten kjølevifte blir dette problemet lett borte, det er ikke mye kjøling som skal til.
            I mini-inferno buggy fikk jeg akkurat squizet inn 2x2 celler lipo batteri på 1800 mah under karossen. Dekka blir ikke akkurat så brede når man gir gass i lufta..

            Det der så sykt ut.
            Kan da ikke være kjørbart annet en rett frem.

            Diffene bør jo være hærdet stål med slik power.

            Comment


            • #7
              man må være utrolig forsiktig på gassen ja, har planer om å sette i en digital servo for mer rask styring og presisjon, så er det jo gøy å eie andre biler og
              Thomas R Brushless-FAN
              Traxxas E-Maxx Brushless LiFePo4, Kyosho Inferno VE, Multiplex Parkmaster 3D,
              T-Rex 500, Aquacraft Superior

              Comment


              • #8
                Originally posted by see007 View Post
                takker å bukker for tipsene der.
                jeg har trodd at jeg måtte skifte ut radiosenderen også jeg, men ser at den hitecen du anbefalte funker på kyosho sine, iallefall sånn som jeg forsto det.
                trenger motoren og escen din noe ekstra til avkjøling eller?
                ja endel deler har det blitt handla allerede ettersom min sønn på ti kjører også. skal innrømme at jeg har handla endel i HK da de har de samme prisene der på alu. som plastikkdelene koster i norge
                mangler å anskaffe nye differ nå så skal den være klar til å møte den børsteløse verden. hehe
                hehe:razz: den motakeren jeg anbefalte passer perfekt i lag med kyosho sin radiosender til mini inferno, den motakeren passer til alle 2 channel radiosendere bortsett fra nikko kontroller å sånt, og så må det vere likt krystall i motaker og sender.:-o
                nei jeg trengte ikke noe ekstra kjøling:razz:, boret noen hull i frontruten, det er altjeg har gjort, esc en blir nesten ikke varm uansett.
                hehe heldig du styrespindler og tempertårn er kansje lurt å ha i alu hvis du skal ha børsteløs. må si jeg har brukt litt penger på alu deler:neutral: men den er syk gøy og kjøre, så det er verdt det, :razz:
                Rune Røssevold. Bergen. 1993

                Comment


                • #9
                  tenker at 9,6 pakka m tazer reg og 9200 kw er mer enn kvasst nok til guttungen etter hvert jeg
                  hehe.. har satt på alu dempere på bilen hans nå og det var som natt og dag
                  mcd racerunner evo 3 competition, obr 30,5 pro-mod, victory pro pipe

                  Comment


                  • #10
                    kjører 9.6 pakker her også. tror ikke vi trenger noe lipo enda. alu dempere er sikkert bedre ja, klarte å bøye en av demperne første dagene etter kjøpe. men tårnet har klart seg veldig bra til å være plastikk, men er jo ST jeg kjøre og den blir vell litt bedre beskytta enn den buggyen.
                    Har lagt en plan for videre oppgradering nå, så det er ikke så lenge til det er børsteløst i huset, hehe.
                    kjøpte styrespindler 2 pakker faktisk til bilen min, også klarte jeg å bestille begge feil:? så nå har jeg alu spindler til MI og ikke st, får hive de inn på salg snart.
                    Terje Bitnes,1973,Kyosho mini inferno st

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Rune R
                      hei
                      perfekt motor er dynamite c4 9200 kv mer krefter en du trenger, esc dynamite mini tazer fwd.dette får du for 925 hos hobbyland.:mrgreen:kyosho sitt bl sett koster 1600:?.å er ikke noe bedre, vet at motor og esc ikke var noe problem, men dette setter er bare kanon, å billig.
                      servo da ville jeg tatt hitec hs-322hd med titandrev koster 300, billig i forall til kvaliteten,er verdt pengene.
                      motaker da ville jeg tatt en enkel hitec hp-2rnb til 160 kr.
                      og deans kontakter det er must,koster kun 50kr og er lett å lodde på.
                      samlet ca 1450.
                      og så blir det sikkert noen hundringser i deler, siden delene ryker letter med brushless,så da må du kjøpe litt options deler.må si at delene til kyosho er dyre.:???:
                      jeg lurte på hvordan monterer du den servoen, for de orginale festene som fulgte med bil for hitec er veldig liten , slik at det er ikke plass til den i det feste. så ideer mottas med en stoor takk
                      Terje Bitnes,1973,Kyosho mini inferno st

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by see007 View Post
                        jeg lurte på hvordan monterer du den servoen, for de orginale festene som fulgte med bil for hitec er veldig liten , slik at det er ikke plass til den i det feste. så ideer mottas med en stoor takk
                        oi sann,:smile: bra du sa,. da jeg kjøpte bilen, kjøpte jeg med readyset. i readysettet var det med servofeste, så su trenger ikke å mekke til noe,:smile:
                        Rune Røssevold. Bergen. 1993

                        Comment


                        • #13
                          hmm da må jeg ha gjort noe galt for den som servoen jeg kjøpte virker veldig stor. til de festene som kom med ready settet.
                          denne:http://www.elefun.no/webshop/aspx/pr...kategoriID=126
                          er det den samme som du mener eller har jeg bestilt feil.
                          Terje Bitnes,1973,Kyosho mini inferno st

                          Comment


                          • #14
                            den der er alt for stor.... std servo d der

                            oppdaterring: da har jeg satt inn 9,6v 1500 pakke i bilen til guttongen... dæven å det var forskjel... måtte stramme slipperclutchen og da den slura i vei botover gulvet...
                            mcd racerunner evo 3 competition, obr 30,5 pro-mod, victory pro pipe

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by see007 View Post
                              hmm da må jeg ha gjort noe galt for den som servoen jeg kjøpte virker veldig stor. til de festene som kom med ready settet.
                              denne:http://www.elefun.no/webshop/aspx/pr...kategoriID=126
                              er det den samme som du mener eller har jeg bestilt feil.
                              beklager så veldig, jag har sagt feil servo til deg:sad: flaks den var billig, no har jeg bare ødelagt for deg. den jeg mente var hs-81mg det er jeg 100% sikker på,
                              Rune Røssevold. Bergen. 1993

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X