Announcement

Collapse
No announcement yet.

"Nervøs" styring og gass på Micro-Baja

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• "Nervøs" styring og gass på Micro-Baja

Hepp!

Har fått en nervøsitet i bilen; styring er nervøs, men svarer på input (er like nervøs ved fullt utslag som ved nullpunkt) Dette gjelder til en viss grad gassen også, men i mye mindre grad (nesten ikke tilstedeværende). Bilen er ca 10 'utladninger' gammel, på org. batteri (2 på LiPo).

Jeg antar at dette kan være krystallen(e), men er usikker da jeg ikke har et ekstra sett å teste med.
    -Er dette forresten egne krystaller som Losi bruker, eller går dette om hverandre med Kysho sine? I såfall så har jeg et par liggende fra en Mini-Inferno 09.

Forløp til oppførselen er innekjøring, små-hopping over dørterskel og enkel rulling på teppet! -LiPo er også installert, dog etter at oppførselen startet.

Noe input i saken mottas med stor takk, før bom-bestilling på krystaller foretas
    Last edited by skogpekka; 18 January 2009, 09:23.
    "Jeg har vektøy som gjør den jobben der enklere...ett eller annet sted...!"

vanlige am 27 mhz passer på denne ja.
    Kjøretøy: RS5F1, Inferno VE, Xray T3, Futaba 4pk ++
    O.sæland hobby

Comment

Originally posted by skogpekka View Post
      Hepp!

Har fått en nervøsitet i bilen; styring er nervøs, men svarer på input (er like nervøs ved fullt utslag som ved nullpunkt) Dette gjelder til en viss grad gassen også, men i mye mindre grad (nesten ikke tilstedeværende). Bilen er ca 10 'utladninger' gammel, på org. batteri (2 på LiPo).

Jeg antar at dette kan være krystallen(e), men er usikker da jeg ikke har et ekstra sett å teste med.
      -Er dette forresten egne krystaller som Losi bruker, eller går dette om hverandre med Kysho sine? I såfall så har jeg et par liggende fra en Mini-Inferno 09.

Forløp til oppførselen er innekjøring, små-hopping over dørterskel og enkel rulling på teppet! -LiPo er også installert, dog etter at oppførselen startet.

Noe input i saken mottas med stor takk, før bom-bestilling på krystaller foretas
      En stund skalv styringa mi som bare pokker, og gassen var litt ar.
      Fram hjula styra fort fram og tilbake av seg selv hele tida.
      Er det som skjer til deg og?

Jeg fant ut at det var noe feil med servoen. Det var en E-clip som holdt fast noe i servoen som hadde falt ut. Når jeg fikk på plass den ble alt som normalt
      sigpic

Comment

Originally posted by TurboTangen View Post
        Det var en E-clip som holdt fast noe i servoen som hadde falt ut
        Hørtes noe likt ut ja, men gå gjerne litt mer i dybden på det du nevnte om servoen. -I mellomtiden bytter jeg om litt på noen krystaller her ^^

Comment

Hørtes noe likt ut ja, men gå gjerne litt mer i dybden på det du nevnte om servoen. -I mellomtiden bytter jeg om litt på noen krystaller her ^^
          Ja, det er jo en stund siden da
          Jeg husker jeg måtte ta ut servoen, åpne den så ligger det en løs, gull E-clip der. Du må dutte inn på servo saveren så blir det plass på en liten stang til å sette på clipen,etter det funka bilen fint.
          sigpic

Comment

-Alt dette skjer forsåvidt så fort jeg slår på senderen. Uavhengig av krystallsett.

Comment

-Alt dette skjer forsåvidt så fort jeg slår på senderen. Uavhengig av krystallsett.
              Da kan det vært problemet. Skru opp og sjekk
              sigpic

Comment

Før du skrur opp rist litt på bilen og hør etter om du hører noe som ligger løst (veldig liten del)
                sigpic

Comment

Har demontert og satt bilen i sammen igjen, og har funnet ut følgende;

1. -Servoen er tilsynelatende i orden, ingen mekaniske feil, ingen kortslutninger eller brutte kretser
                  2. -Alle kabler til servo er hele og pluggen sitter som den skal
                  3. -ESC/Rec. ser tilsynelatende OK ut, ingen brutte kabler eller kortslutninger
                  4. -Krystallsett er i orden, har prøvd med annet sett + sender
                  5. -Antennekabel er forsvarlig loddet fra fabrikk og ikke tegn til brudd
                  6. -Kabler til motor er OK

Bilen kjører fremover og bakover, i tillegg til fullt fungerende styring. Minst nervøsitet når bilen er i bevegelse. Kan egentlig virke som radioforstyrrelser...
                  -Har dog ikke noe utstyr i huset som burde gi utslag i den grad...

Noen flere med innspill (takker for posts så langt)?

Comment

Har demontert og satt bilen i sammen igjen, og har funnet ut følgende;

1. -Servoen er tilsynelatende i orden, ingen mekaniske feil, ingen kortslutninger eller brutte kretser
                    2. -Alle kabler til servo er hele og pluggen sitter som den skal
                    3. -ESC/Rec. ser tilsynelatende OK ut, ingen brutte kabler eller kortslutninger
                    4. -Krystallsett er i orden, har prøvd med annet sett + sender
                    5. -Antennekabel er forsvarlig loddet fra fabrikk og ikke tegn til brudd
                    6. -Kabler til motor er OK

Bilen kjører fremover og bakover, i tillegg til fullt fungerende styring. Minst nervøsitet når bilen er i bevegelse. Kan egentlig virke som radioforstyrrelser...
                    -Har dog ikke noe utstyr i huset som burde gi utslag i den grad...

Noen flere med innspill (takker for posts så langt)?
                    Det høres veldig merkelig ut. Sjekka om antenna er lodda skikkelig på?
                    Eller om krystall input ikke er bøyd eller noe lignende?
                    sigpic

Comment

Originally posted by TurboTangen View Post
                      Det høres veldig merkelig ut. Sjekka om antenna er lodda skikkelig på?
                      Eller om krystall input ikke er bøyd eller noe lignende?
                      Med fare for å gjenta meg selv; ja. Les

Comment

Sikker på att det ikke er det tråløse nettverke i huset ditt som ødelegger da? hadde mye av de sanne problemene helt til jeg gikk ut
                        Båt: 2 stykk 3,5cc SGX riggere, 7,5cc SGX rigger og en 15cc SG rigger!

Comment

Før du skrur og mekker noe mer kan du jo ta den en tur ut og prøve der, så er du 100% sikker på at det ikke er noe forstyrrelser i huset. Min micro-dt er ikke særlig glad i trådløse nettverk. Kjører jeg forbi døra inn til rommet der routeren står så begynner den å skjelve og herje med en gang. Høres ut som radioforstyrrelser det du beskriver. En laptop med trådløst nettverkskort er nok...
                          Traxxas Rustler VXL og Slash 4WD 1/10 VXL | HPI Baja 5b med 30,5 4-bolt Race Port

Comment

Originally posted by jorgenms View Post
                            Før du skrur og mekker noe mer kan du jo ta den en tur ut og prøve der, så er du 100% sikker på at det ikke er noe forstyrrelser i huset. Min micro-dt er ikke særlig glad i trådløse nettverk. Kjører jeg forbi døra inn til rommet der routeren står så begynner den å skjelve og herje med en gang. Høres ut som radioforstyrrelser det du beskriver. En laptop med trådløst nettverkskort er nok...
                            Dette har ikke vært noe problem tidligere, og da gikk kjøreruta som regel forbi et aksesspunkt. Dog det var 802.11g, men *n -standarden som jeg har nå skal neppe ha noe med saken å gjøre.
                            Har også prøvd å ta strømmen til mitt nåværende aksesspunkt uten videre suksess...

På den annen side; det KAN være at naboen som bor over har dratt i hus 3 aksesspunkt, 2 retningsorienterte signalforsterkere (rettet ned mot meg selvsagt), en signalprosessor, og en jammer...og kjører alt samtidig. -Så bare for å eliminere den tanken skal jeg nå bevege meg ut i det det snø-herjede landskapet jeg kaller hage for å teste.

Wish me luck.

Comment

Noe jeg egentlig allerede visste; WLAN og/eller elektronisk interferens fra datamaskiner er ikke kilden til problemet.

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                              Welcome to our newest member, Mortenporten.
                              Working...
                              X