Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fersk Mini-Z`er med litt spm :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fersk Mini-Z`er med litt spm :)

    Nettopp handlet inn ett MR-03 chassis, og nå leter jeg etter karosseri og diverse hop-ups. Ny motor er ihvertfall en av tingene jeg ønsker å oppgradere. Kulelager. Felger/dekk. Dempere/innfestninger. Hjuloppheng osv. Men mengden av deler der ute er litt forvirrende... så tips om hva som er must av upgrades taes imot med stor takk
    Det blir vel mest kompiskjøring, men hvis det tar av så kan det jo hende man dukker opp på en og annen bane på Østlandet.

    Har fra før en Mini-Z Monster som har fått diverse oppgraderinger, men utvalget til Monster er ikke så stort som til de andre, så der fant jeg greit ut på egen hånd hva som måtte gjøres/handles.

    Også lurte jeg på hvor jeg kan få kjøpt hvite plastkarrosser her hjemme i Norge som passer MR-03? Eller finnes det folk her inne som har et eget privat lager de ønsker å selge fra

    Bane er også et tema; Jeg, eller en av de jeg skal kjøre med, må nødvendigvis ha en bane, men har ikke tenkt å bruke 3-4000,- på dette i første omgang. Leser at det omtales en slags gummimatte i andre innlegg. Er det ett rimeligere alternativ? Kan denne type bane lages "sammenleggbar", eller er den for mer permanente baner.
    Last edited by jma; 1 August 2011, 09:25.

  • #2
    Grattis med ny bil. Morro at flere kommer til i denne klassen. Mini-Z er utrolig mye morro for relativt lite penger sammenlignet med andre klasser. I tillegg trenger man ikke store plassen for en ålreit bane.

    Hvite plastkarosser skaffer helt sikkert de fleste Kyoshoforhandlere. Sjekk med bla. Ballerud miniracing.

    Jeg har også et relativt stort utvalg liggende.
    Jeg har også en masse optiondeler liggende. Dette er for det meste Reflex Racing, PN og Atomic.
    I tillegg til Kyosho er det disse som i mine øyne som gjelder.
    Reflex Racing har deler som kun er beregnet for racing. Her er det ikke fokus på annet enn funksjon. Her har jeg det meste liggende.

    Bane: Jeg har liggende en komplett Regupol (Gummimatte) bane på 6 * 4 meter. Denne kan du få for en meget hyggelig penge.
    Regupolbaner kan lages sammenleggbar, men det vanligste er nok permanente baner.

    Vi har nå gått over på RCP underlag. Dette er en modulbasert bane som er meget rask og enkel og sette opp/ plukke ned. Bakdelen er pris!

    Sjekk gjerne ut hjemmesiden min for en god del info om Mini-Z
    Det hadde vært moro om du tok en tur nedover til Vestfold for å teste litt på bane. Da kan vi gjerne se litt på alternativer rundt deler osv.

    Mvh
    Rune
    Mini-ZNorway.com
    Speedy PigZ Raceway

    Comment


    • #3
      Oppgraderinger i prioritert rekkefølge:

      Dekk.
      Kulelager.
      Dempersystem bak. Diskdemper eller tri demper.
      Kulediff.
      Motorfeste.
      Motor.
      Forstilling. Justerbar.
      Frontfjærer.
      Diverse felger med forskjellig offset.
      Mini-ZNorway.com
      Speedy PigZ Raceway

      Comment


      • #4
        Takk for svar Rune
        Jeg sender deg en pm angående matte og deler.
        Hvor i Vestfold?
        Tar gjerne en tur nedover, men det må isåfall bli om 14 dager eller litt senere.

        Comment


        • #5
          Re kommune. Midt imellom Horten, Holmestrand og Tønsberg.
          Ca 1 time fra Oslo.
          Mini-ZNorway.com
          Speedy PigZ Raceway

          Comment


          • #6
            Ah, så den i profilen din nå. Koblet bare ikke Re med stedsnavn (sånn er det når man skriver mail dagen lang....RE: RE: FW: RE

            Comment


            • #7
              Originally posted by jma View Post
              Tar gjerne en tur nedover, men det må isåfall bli om 14 dager eller litt senere.
              Jeg og Zabbe vil også nedover etter den 12. august en gang.
              Rune - er du klar for å ta i mot oss som ikke kan kjøre igjen??
              Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
              Facebook -> Mini-Z Norway

              Comment


              • #8
                Absolutt!
                Bare moro med flere på banen.

                Skal kjøre PNWC igjen i september, så trenger all trening jeg kan få
                Mini-ZNorway.com
                Speedy PigZ Raceway

                Comment


                • #9
                  Marius, ta med bilen ned til Rune, så hjelper han deg med denne lista og så kjører vi litt sammen.
                  Jeg ville kanskje ikke tatt alt på en gang, men kulelager og dekk må på plass med en gang. Kulediff er noe jeg vile ha kjøpt først som sist. Jeg synes det er kjekt når bilen går rett fram når man gir gass.

                  Originally posted by RuneRG View Post
                  Oppgraderinger i prioritert rekkefølge:

                  Dekk.
                  Kulelager.
                  Dempersystem bak. Diskdemper eller tri demper.
                  Kulediff.
                  Motorfeste.
                  Motor.
                  Forstilling. Justerbar.
                  Frontfjærer.
                  Diverse felger med forskjellig offset.
                  Forresten Rune, hva skal du ha for en sånn transponder igjen?
                  Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                  Facebook -> Mini-Z Norway

                  Comment


                  • #10
                    Ja, vi får holde kontakten Ser ut til at det må bli en gang i uke 33, 15-21 aug for min del ihvertfall. Reiser bort igjen uka etter, så da har jeg isåfall ikke mulighet før ut i september.

                    Comment


                    • #11
                      Det høres topp ut.
                      Hva sier du Rune?

                      Hva med tirsdag 16. august? kan det være noe for alle??
                      Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                      Facebook -> Mini-Z Norway

                      Comment


                      • #12
                        Det vil jeg tro passer bra.
                        Transponder kjøper jeg fra miniracing.no

                        Ellers skal kyoshobutikkene også skaffe disse.
                        Lap-Z transponder er det du skal ha.
                        Mini-ZNorway.com
                        Speedy PigZ Raceway

                        Comment


                        • #13
                          ah knall, da har jeg funnet transponderen ihvertfall.

                          Zabbegutten påstår han er klar, så nå gleder jeg meg til å kjøre dene bilen min for første gang
                          Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                          Facebook -> Mini-Z Norway

                          Comment


                          • #14
                            Sorry sorry sorry.
                            Skal på et fabrikkbesøk i Stockholm 15 - 16 august. Jeg er veldig usikker på når jeg er hjemme igjen på kvelden.
                            Hvis det kun er denne dagen som passer for dere så er det ikke noe problem om dere kjører der alene. Mulig jeg kan få en annen til å være der også som kanskje kan hjelpe til.
                            Mini-ZNorway.com
                            Speedy PigZ Raceway

                            Comment


                            • #15
                              neida, var bare et forslag fra min side.
                              Kanskje torsdag passer for alle? regner med at du trenger litt tid på onsdag før du stikker ut igjen.

                              Jeg kan på torsdag ihvertfall.
                              Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                              Facebook -> Mini-Z Norway

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X