Announcement

Collapse
No announcement yet.

Erfaring med betongdekke til Mini-z racer?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Erfaring med betongdekke til Mini-z racer?

    Jeg har lenge gått med et ønske om å bruke kjelleren til mini-z bane, men tenkt at det koster jo litt med regupol osv.. men etter å ha ryddet i det ene rommet, så jeg at det var ganske fint betongdekke der. Jeg tok et ekstra sveip med støvsugeren og prøvde AWD og LM'en - og førstnevnte både gikk som et lyn og hadde fantastisk feste. LM'en sitter litt dårligere, men det trenger ikke være et problem.

    Har noen laget bane rett på betongdekke? Kunne gjerne tenkt meg noen tips. Jeg kan slipe dekket enda litt finere hvis det er å anbefale.
    Rommet er ikke til noe annet enn lagring, ca 3,5x7 meter stort. Det blir kanskje glatt hvis jeg maler banen rett på gulvet?

    Eneste ulempen jeg ser for meg er at betongdekket er litt hardere med karosserier i velt, og at dekkene kanskje slites kjappere enn om jeg hadde lagt regupol?

    På forhånd takk!

  • #2
    Vår første bane (for 10 år siden), var på malt betongdekke.
    Funker kjempebra med GPM 25 shore gummidekk, pluss Jif universal (blå sprayflaske) som dekksmøring.

    Ubehandlet betong har jeg aldri kjørt på, men antar det bør funke bra så lenge du klarer å forhindre støv. Bonevoks, maling e.l. bør jo funke for å binde dette.
    Mini-ZNorway.com
    Speedy PigZ Raceway

    Comment

    (RS) Radiostyrt.no Statistics

    Collapse

    Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
    Welcome to our newest member, Erik-M.
    Working...
    X