Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mini-Z, Oversikt/forslag til dekk.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Tenker jeg prøver meg med noen flere forskjellige dekk, hvis "leverandøren" har inne.
    Skal også bygge opp Igor sin bil til 98mm, slik at han kan få en litt roligere bil.

    Zabbe, skal du nedover til Rune til helga eller neste uke? eller "må" du vente til juni?
    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
    Facebook -> Mini-Z Norway

    Comment


    • #32
      PN X25. Funker knall når grepet er høyt. Velter man med X15, så er disse et veldig bra alternativ. Disse gir grep midt imellom X15 og X20.
      2 tideler tregere enn X15 på banen her, men gjør det superenkelt å pushe. Porshedekk?

      Bør uansett inn i første innlegg.
      Mini-ZNorway.com
      Speedy PigZ Raceway

      Comment


      • #33
        Anngående pn6 raidal.
        Sist vi kjørte på den tempererte banen i vestfold, så ble pn6 radial bakdekka mine plutselig såpeglatte. Mistenker at de kanskje ble kokt eller noe. Tror det er så mye grep der nede nå, at det bør testes hardere bakdekk.

        Sjekker nestegang og kommer tilbake med testresultater...
        mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

        "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
        -
        Röhrl

        Comment


        • #34
          Hmmm. Batchkode på de radialdekkene?
          Mini-ZNorway.com
          Speedy PigZ Raceway

          Comment


          • #35
            Har ikke peiling. Men det var ikke av de oppblåste supermyke.
            mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

            "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
            -
            Röhrl

            Comment


            • #36
              Har proft supernøyaktig temp kamera klart neste gang du/ dere er nedover så kan vi logge litt dekktemp
              Mini-ZNorway.com
              Speedy PigZ Raceway

              Comment


              • #37
                Gøy! Og deilig nærdete
                Må teste forskjellen på nye og gamle x15 også da. Jeg har hvertfal noen av de nye...
                mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

                "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                -
                Röhrl

                Comment


                • #38
                  Kyosho og PN Radial framdekk.
                  Trenger man egentlig å bruke tire truer på dem?
                  Eller skal disse behandles på samme måte som de andre?
                  Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                  Facebook -> Mini-Z Norway

                  Comment


                  • #39
                    klarer vel ikke å svare kort, men skal prøve
                    Du får raskere styrerespons ved å gå ned på profilen. Merkbart!

                    Er det dårlig grep i banen, så er min erfaring følgende:
                    X dekk: Får opp temperaturen raskere med mønster=bedre grep. Høyere profil gir også mer flex og mer grep. *CG
                    Radial PN: Samme her. Raskere opp i temperatur=bedre grep. Høyere profil gir også mer flex og mer grep. *CG
                    Radial kyosho. Samme her. Raskere opp i temperatur=bedre grep. Høyere profil gir også mer flex og mer grep. *CG

                    Er det bra grep i banen så gjelder følgende:
                    X dekk: Overoppheter ved høy profil. Må dreies.
                    Radial PN. Overoppheter. Må dreies.
                    Kyosho Radial. Overoppheter og bør dreies. De har i utgangspunktet litt lavere grep på de fleste RCP baner så man kan komme utenom å dreie.

                    *CG. Tyngdepunktet heves kraftig ved bruk av høyere dekk. Spesielt foran vil dette påvirke mye rart.
                    Høyere dekk vil i utgangspunktet gi høyere CG, og kan gi grepsvelting.
                    Om kun høyden på bilen foran endres, så er det en ting som motvirker grepsvelting også.
                    Er bilen lavere foran enn bak, vil mer vekt forskyves til framhjula når du slipper gassen.
                    Er bilen høyere foran enn bak, vil mindre vekt forskyves til framhjula og være med på å forhindre grepsvelt.
                    Mini-ZNorway.com
                    Speedy PigZ Raceway

                    Comment


                    • #40
                      Uff og det var det korte svaret...

                      hihi

                      Skal teste litt noen av dekka til zabbe i kveld.
                      Har hatt de dekkene så lenge, så nå er det vel på tide.
                      Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                      Facebook -> Mini-Z Norway

                      Comment


                      • #41
                        Så med litt hardere dekk så vil de kanskje fungere greit uten å slipe de ned på samme underlaget som slipte X15 fungerer på.
                        Jeg skal bruke X15 som referanse og se hva slags tider jeg får på Stock.
                        Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                        Facebook -> Mini-Z Norway

                        Comment


                        • #42
                          Dagens test av zabbe sine fordekk.
                          Samme bilen hele tiden. Samme oppsett. Samme kulelager.
                          Kun felg og dekk som blei byttet. Grepet er medium / godt men kunne vært bedre.
                          Litt dumper / skjøter.


                          PN Radial 6o??
                          Uslipt - Vanvittig styring. Veltet ikke, men ganske så håpløst å kjøre med.
                          Slipt - Da blei det vesentlig mindre styring,men vesentlig bedre å kjøre.

                          PN X20
                          Uslipt - Disse satt bra på banen når de fikk varme.
                          Slipt - Hmm... glemte å jeg å notere gitt...

                          PN Slicks 20
                          Uslipt - Disse var knall å kjøre på litt dårlige batterier. Understyrt som fy ved oppladet batteri
                          Slipt - Beste dekka i dag. Ny pers på banen. Litt understyrt, men veldig behaglig å kjøre på.

                          PN X15
                          Uslipt - Bra grep på banen og fin flyt.Til tider litt vel bra grep
                          Slipt - Samme som PN Radial 6o. Bra å kjøre og jevne tider.


                          Kult å teste litt dekk.
                          Kun PN 70T motor som blei brukt på liten bane.
                          Fikk ikke testet PN Radial 8o?? dekkene.
                          Sitter med følelsen at 6o og 8o egentlig er smale bakdekk?? Husker du det zabbe???
                          Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                          Facebook -> Mini-Z Norway

                          Comment


                          • #43
                            Limte eller tapede dekk? Har sett på dekklimer fra RR eller PN, men om det anbefales å tape dekkene så har jeg vel ikke bruk for den?
                            Arild,Gjøvik

                            Comment


                            • #44
                              Tape. Så slipper du å ødelegge felgene.
                              Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                              Facebook -> Mini-Z Norway

                              Comment


                              • #45
                                Takk! Ser etter litt googling av "dekklimer'n" skal kunne brukes sammen med tape også, så da er jo saken biff. Så veldig enkel ut i bruk, og så skal vist dekkene havne riktig med en gang...
                                Arild,Gjøvik

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X