Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mini-Z kjørekvelder

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mini-Z kjørekvelder

    Lager en egen tråd om disse treffkveldene. Litt enklere å avtale treff og oppsummere disse i egen tråd

    19.09.12
    Full fart i Våle.
    5 mann på banen. Zabbe, Nobrainer, Rallyreiten, Rune og Tommy.

    Klokka ble vel nærmere 02.00 før den harde kjerne gav seg.

    Ble litt kaos men fantastisk moro og knall trening.
    Rallyreiten hadde sin første kveld med Z på bane, og det virket som det falt i smak. Morsomt å se at han faktisk kom under 9 sek rundt banen første gang. Personlig bestetid: 8.797 Det er meget bra!

    Zabbe og Nobrainer var begge innstilt på nye bestetider men de nådde ikke helt fram. Manglet ikke mange tusendeler, men Zabbe sleit med understyring, og Nobrainer med litt velting.
    Grepet var ekstremt høyt igår, men det skjer noe når det blir for mye gummi på banen og mange biler. Er ikke lett å holde idealsporet reint når vi alle sammen mister hodet i kampens hete

    Tommy klarte som eneste mann å forbedre personlig bestetid. Det må nevnes at det var tidlig på kvelden før hodet kobla helt ut.

    Undertegnede endte opp med en sprukket felg, en knekt t-plate og fant til slutt at PN har endret på diskfelgene. Gammel utgave krever 1,5mm spacing mellom kulelager, mens ny utgave krever 1mm.

    Morsomt var det ihvertfall. Gleder meg til en aktiv Mini-Z vinter.
    Noe som sikkert gjentas til det kjedsommelige, er at så og si alle som prøver disse bilene på bane får seg en overraskelse over hvor fort man blir hekta. Mange har vært igjennom større skalaer, og finner raskt ut at her har faktisk ikke størrelsen noe å si.
    Ja, det er noe mer knotete å skru med m2 størrelse skruer og justeringer ned på 0,1mm nivå, men racing og kjørefølelse er fullt på nivå med større biler.
    Konkurranseinstinktet våkner jo relativt raskt hos oss herrer, og det er utrolig tilfredsstillende når man slår både sin egen bestetid og i tillegg passerer sine nærmeste konkurrenter.

    Før snøen kommer så ser det ut til at nytt lokale og bane er klart i Vestfold. Større bane og mekkeplasser blir godt å få. Det blir intimt (men koselig) med 5 karer samlet på rekke i et rom som er 4m bredt
    Mini-ZNorway.com
    Speedy PigZ Raceway

  • #2
    Jeg vil kjøre mer....

    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
    Facebook -> Mini-Z Norway

    Comment


    • #3
      Da er bil bestilt klarte ikke vente lenger så nå kommer vel oppgraderingene i løpende fart
      Hpi Savage Xs Flux,TeamLosi8ight Brushless, Hpi Bullet mt 3.0
      Eks Bil; Fg Stadium Hummer, Hpi Baja 5b V 2.0 m/Hpi tunepipe

      Comment


      • #4
        Tar en tur til camelZ i søndag kveld. Trenger å finne ut av det oppsettet. Noen som blir med?
        mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

        "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
        -
        Röhrl

        Comment


        • #5
          Fant jo virkelig ut av bilen igår Zabbe. Moro at det endelig funka igjen. Grattis med 4'de bestetid på banen!
          Klokka ble vel godt over midnatt igjen.....

          Jeg hadde store problemer igår. 3 stk kulelager i bakstillinga gikk trått, og ei fjør foran hadde kollapset. Mistenker uvørn bruk av nebbtang:P
          Last edited by RuneRG; 24 September 2012, 23:36.
          Mini-ZNorway.com
          Speedy PigZ Raceway

          Comment


          • #6
            Blir som regel over midnatt
            Bra du fant ut av det også. Regna med at du skulle legge deg da jeg dro, men jaggu tikka det inn en melding i det jeg kom hjem.
            Du gikk altså ut og kjørte igjen kl 2? RESPEKT!
            mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

            "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
            -
            Röhrl

            Comment


            • #7
              Har en plan om å prøve MossRC sin Mini-Z bane lørdag den 13. oktober.
              Noen som vil være med?


              Ops, feil dato. Endret fra 12->13
              Last edited by NoBrainer; 1 October 2012, 13:18.
              Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
              Facebook -> Mini-Z Norway

              Comment


              • #8
                Kommer hvis det lar seg gjøre, men det er bursdagshelg for minstemann.

                kunne tenke meg noe kjøring til uka. SARS eller camelZ?
                Last edited by zabbe; 2 October 2012, 20:47.
                mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

                "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                -
                Röhrl

                Comment


                • #9
                  Besøker Lasse for litt kjøring,skruing, skravling på sarsZ i morra, fredag.
                  føler på meg at det blir lufting av både stock og mod...
                  tar med delene dine Cyber.
                  mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

                  "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                  -
                  Röhrl

                  Comment


                  • #10
                    Mekke/ kjørekveld fredag her også:
                    Click image for larger version

Name:	Camel forum.jpg
Views:	2
Size:	22.6 KB
ID:	778485
                    Mini-ZNorway.com
                    Speedy PigZ Raceway

                    Comment


                    • #11
                      Zabbe, det er klart her i 20-21 tiden.
                      Da begynner vel det meste å komme på plass.
                      Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                      Facebook -> Mini-Z Norway

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by zabbe View Post
                        tar med delene dine Cyber.
                        Mulig jeg kan stikke innom litt senere på kvelden for henting, dere holder jo på langt ut i små timer uansett. Jeg gir lyd fra meg så lenge Lasse har en oppladet telefon.
                        living in the fast lane

                        Comment


                        • #13
                          hihi
                          det kan jeg ikke love, men har en annen telefon nå så kanskje det går denne gangen...
                          Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                          Facebook -> Mini-Z Norway

                          Comment


                          • #14
                            5 biler på banen igjen.
                            Fredrik, Tommy, Christopher, Jørgen og meg. Layouten funka som bare det. Er flere raske partier, men tidene er omtrent 2 tideler unna den forrige. Utrolig kult.
                            Jørgen hadde første dag med ny bil, og klarte tidvis å finne en viss rytme helt til han ble påkjørt. 9.081 tror jeg bestenoteringen ble.
                            Tommy og Fredrik kriga som i gamledager, og endte opp med fattige 0,023 sekunder forskjell i bestetid. Så langt er det Fredrik som dro det lengste strået med bestenotering på 5.241. Tommy 5.264
                            Christopher kom i ens ærend for å se den nye layouten slik at han mentalt kan psyke seg opp til neste besøk. Han kjørte 41 runder totalt og kom seg ned på respektable 5.952. (Han leverte også inn bilene for en FETjobb)
                            Banerekorden så langt er 4.897
                            Click image for larger version

Name:	nybane.jpg
Views:	1
Size:	57.4 KB
ID:	778524
                            Mini-ZNorway.com
                            Speedy PigZ Raceway

                            Comment


                            • #15
                              Kult!
                              Kunne tenke meg å teste det der jeg også. Hva med fredag?
                              Kan være greit å avreagere litt etter barnebursdag
                              mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

                              "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                              -
                              Röhrl

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X