Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lekt litt med noen banelayouter.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Liker igrunn alle layoutene som er lagt ut her.
    Har jo litt å velge i fremover altså.
    Den skumle til Lasse var jo skikkelig kreativ, og to potensielt skikkelig raske venstresvinger.
    Mini-ZNorway.com
    Speedy PigZ Raceway

Comment

Originally posted by RuneRG View Post
      Forslag 1 Zabbe. Kan du rotere den slik at det blir litt rom ledig på høyre istedenfor venstre?
      Sånn?
      mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

"This car is getting increasingly faster than my thoughts"
      -
      Röhrl

Comment

Den er steinkul!
        Men får du bytta om på svingene sånn at den runde kommer i enden?
        Mini-ZNorway.com
        Speedy PigZ Raceway

Comment

Denne da Rune?

Click image for larger version

Name:	Rune_Forslag.jpg
Views:	1
Size:	42.1 KB
ID:	780031
          Nei du trengte litt plass nederst der du...hmm

Denne har 2x1.5m plasse nederst i hjørnet der

Name:	Rune_Forslag_2.jpg
Size:	41.5 KB
ID:	780032

Eller hvis man strekker strikken litt, ca 0.5m...

Name:	Rune_Forslag_3.jpg
Size:	43.8 KB
ID:	780033
          Da får dere litt flere øangstrekker som det ser tu som at dere ønsker ut i fra de andre tegningene.
          Last edited by NoBrainer; 29 January 2013, 13:02.
          Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
          Facebook -> Mini-Z Norway

Comment

Nice Lasse! Likte veldig godt alternativ 2! Enduranceløp med stock bil?
            Banen skal forresten legges denne uka

En utfordring. Forsøk å tegne noen med målene 10X 4,5 meter også. Må se litt på mulighetene og optimal førerposisjon når vi legger ut. Mye plass trenger vi mellom fører og bane egentlig... her er meningene sikkert mange.

Ang langstrekker, så er det viktigste i mine øyne en god langside. Ut over dette så er det bare å få til en layout med god flyt og utfordrende partier.

Mulig vi bør gå for 5 meter, og ha 1,5 meter bredde på hele langsida. Kommer til å gå fort!
            Last edited by RuneRG; 30 January 2013, 00:11.
            Mini-ZNorway.com
            Speedy PigZ Raceway

Comment

Står litt fast Rune.

Slik jeg ser det så er 1.5m langside ikke helt optimalt med "kun" 10x5m og hvor man må ha plass til en dør.
              Jeg mener personlig at det burde være 50cm minimum mellom bane og førere, rett og slett for at man skal kunne se bilen når man kjører fordi sine egne bein uten at noen andre sine hender eller annet er i veien.

Alt 2 som jeg personlig også likte godt har mange små rette strekninger og en del tekniske varianter.
              Man får ikke nødvendigvis den stor langstrekket, men synes for min egen del at det tekniske er det vanskeligste og det man burde trene på. Ikke så mye trening på en rett strekkning.
              Det ser på tegningen ut som at det er flere steder du kan kjøre forbi meg på....

Men kan tenke meg at det er lettere å se dette når ting blir lagt ut. Da ser man hvordan det blir.
              Ville også vært greit hvis det var mulig å gå fordi folk uten at 3 førere blei forstyrret. Men det er jo ikke sikkert er mulig.
              Hadde vært kult med mekkaplasser et sted og kjøreplass et annet sted.

Men jeg aner ikke hvordan dere har tenkt layout på rommet. Klarer ikke å se det for meg.

Comment

Kule baner, Lasse.
                Men jeg synes 5m langstrekke er for kort til mod. Rune har 7m i garasjen, og føler jeg er minstekravet for å få noe ut av mod-klassen.
                I gøteborg så er det vel 5m, og det er rett og slett for snaut...
                mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

"This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                -
                Röhrl

Comment

Mekkeplassene er i samme rom, men ikke der vi skal stå/ sitte/ henge å kjøre. Eget område med bord og stoler.

Har en viss aning om layouten etter alle disse forslagene som dere har laget. Tror det skal bli bra
                  Mini-ZNorway.com
                  Speedy PigZ Raceway

Comment

Sånn før vi har begynt å innrede med bane og møbler, er dette et av alternativene til innredning. (Banelayouten er kun som eksempel) Blir straks litt enklere når vi er igang.
                    Med 5 meter bane har vi ganske grei avstand (ca 1,5 meter) til banen. Her er det takhøyde så man kan stå og sitte uten problemer.

Lys Blått= Bord
                    Mørk Blått= Stoler
                    Rødt= Førerplass
                    Rosa= Lerret for projektor

Name:	Untitled 2.jpg
Size:	48.3 KB
ID:	780053
                    Last edited by RuneRG; 31 January 2013, 00:15.
                    Mini-ZNorway.com
                    Speedy PigZ Raceway

Comment

Lekt litt med noen banelayouter.

Nice, rundetider rett foran snuta
                      living in the fast lane

Comment

Jepp. Det blir så mye enklere når man kan se rundetidene foran seg. Man lærer seg til å kaste et blikk opp på tavla innimellom for å oppdatere seg om hvordan det ligger an.

Det skal være kurant å klemme inn flere mekkeplasser om det skulle bli behov, men så langt tror jeg noe ala dette oppsettet skal dekke normale klubbkvelder etc mer enn nok.
                        Last edited by RuneRG; 31 January 2013, 00:14.
                        Mini-ZNorway.com
                        Speedy PigZ Raceway

Comment

Ja det blir vel litt snaut med 5m langside på GT Mod.
                          På den andre siden så med mitt forslag #2 som jeg postet sist, så er det ihvertfall 7m med langside. Det er flere strekningen på over 2-3m. Flere tekniske partier.
                          Hvis det bare blir rettstrekninger så er jo ikke det så spennende akkurat, hvis man ikke absolutt vil ha en 4s bane da.

Men hvis den siste tegningen til Rune har "rett" antall ruter, så er jo det litt greiere å gå ut i fra. Der har jo Rune lagt inn 2m standplass, så der kan man kanskje bruke 0.5m akkurat der til noe.

Men kan en av disse være noe da?

Name:	Rune_Forslag_4.jpg
Size:	46.9 KB
ID:	780054

Name:	Rune_Forslag_5.jpg
Size:	47.2 KB
ID:	780055

Det svarte nederst tilsvarer førerplasser og mekkeplasser.

Comment

Originally posted by NoBrainer View Post
                            Ja det blir vel litt snaut med 5m langside på GT Mod.
                            På den andre siden så med mitt forslag #2 som jeg postet sist, så er det ihvertfall 7m med langside. Det er flere strekningen på over 2-3m. Flere tekniske partier.
                            Hvis det bare blir rettstrekninger så er jo ikke det så spennende akkurat, hvis man ikke absolutt vil ha en 4s bane da.

Men hvis den siste tegningen til Rune har "rett" antall ruter, så er jo det litt greiere å gå ut i fra. Der har jo Rune lagt inn 2m standplass, så der kan man kanskje bruke 0.5m akkurat der til noe.

Men kan en av disse være noe da?

[ATTACH=CONFIG]62307[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]62308[/ATTACH]

Det svarte nederst tilsvarer førerplasser og mekkeplasser.
                            Liker veldig!
                            Spesielt den siste var jo grizekul!
                            Det der burde funke.
                            Mini-ZNorway.com
                            Speedy PigZ Raceway

Comment

Dessverre er det bare rundt 29m med bane og med GTmod så tar vel det 5-6s pr runde, 8s for meg.
                              Ikke akkurat stort.

Har du flere slike skråfliser?

Comment

Har noen sånne skrå ja. Tipper på ca 20 - 30 stk.
                                Tror banen blir bra jeg. Viktigste er at den er artig å kjøre. Størrelsen er som den er. Vi kunne lagt ut bane i hele rommet og droppa mekkeplasser, men det har vi lyst på nå. Hvor mye av arealet som skal brukes til mekkeplasser er en annen ting
                                Mini-ZNorway.com
                                Speedy PigZ Raceway

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X