Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mini-Z Bane??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mini-Z Bane??

    Har fått tak på noen Mini-z biler. AWD bla..
    så da lurte jeg på om noen har linker til sider som selger baner som kan brukes??
    har sett noen som ligger rundt 3000kr,ligger alle i den pris klassen eller finnes det billigere varianter??

    tips til hvordan man kan lage egen bane av feks teppe eller lignende mottas oxo

    evnt om noen har en brukt bane og selge? trenger ikke være komplett..

    takker for svar
    RC finnes....
    Torbjørn #1978#

  • #2
    jaja brukte søk metoden her inne og fant litt nyttig info ang bane bygging og underlag hehe

    så da blir nok det bestilt inn 1 rull eller 2 av REGUPOL gummi..

    blir vel og bruke hageslange eller Isolasjonsrør til kantmarkering.


    Noen som vet hvordan det er og drifte på Regupol??
    eller må jeg lage en egen drifte bane av laminat gulv ved siden av??


    har en løe som skal brukes som "bane" bygg hehe
    RC finnes....
    Torbjørn #1978#

    Comment


    • #3
      Bare snakk om dekk så kan du drifte.
      Rune og Zabbe har kjørt en del på regupol.
      Men i dekktråden her inne så står det littom hvordan få grep.
      Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
      Facebook -> Mini-Z Norway

      Comment


      • #4
        Regupol er superbehagelig å kjøre på, men krever godt oppsett på bilene. Det sikre dekkvalget for Regupol er GPM 891AR25 bak, og 891AF25 front. 891AF30 gir litt mer turn-in, og er ganske nøyaktig 2 tideler raskere rundt en 6 - 7 sekunders bane.

        Drifting på Regupol funker med ABS type dekk etc.
        Mini-ZNorway.com
        Speedy PigZ Raceway

        Comment


        • #5
          Har en stabel med treningsmatter fra jula liggende.
          Disse er fine baneunderlag. Nesten samme materiale som rcp.
          Litt glatte, da de er relativt nye fremdeles...
          mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

          "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
          -
          Röhrl

          Comment


          • #6
            etter litt googling så fant jeg denne:


            tro om denne kan funke til mini-z biler,mulig den blir for smal? evnt montere sammen 2 stk.
            hva tror folket om det

            prisen for 1 stk 5"x7" slik som i videoen er ca 1000kr inkl frakt.
            RC finnes....
            Torbjørn #1978#

            Comment


            • #7
              Re: Mini-Z Bane??

              Alt for smalt etter min mening. Vanter festet med dobbelsidig teip, ææææh, det kommer ikke til å holde lenge. Ellers er vel underlaget greit men nå får de som faktisk har en bane komme med sin mening.
              living in the fast lane

              Comment


              • #8
                Den så liten ut. Så ut som 30-35 cm bredde, og kort. Ser ut som dårlig feste av vantet også.
                Vi startet med 60cm bredde og middels lengde. Det var vanskelig til å begynne med, mye kræsj i vantet. Video er her:

                Denne kjøpte vi brukt på finn.no for 2000.-.

                Så kjøpte vi utvidelseskit og har 90cm bredde og litt lengre bane. En runde tar fra ca 4 sek og oppover, avhengig av hvem som kjører. Jeg syntes det var først når vi kom til 90cm bredde og litt mer lengde på banen det ble virkelig gøy. Det var lettere å kjøre rundt uten å dra i vantet hele tiden. Da ble det konkurranse mot tiden istedet for å unngå vantet. Eksakte mål på bredde/lengde på banen er jeg usikker på men noe soånt som 3x5m tipper jeg, men den er 90cm rundt hele.
                Vi har også slått sammen 2 slike baner og fått en mye større bane. Da ble rundetiden på +10 sek, banen var vel noe sånt som 5x8 med 90cm bredde. Enda mer gøy. Tror layouten på banen er i denne tråden: http://www.radiostyrt.no/showthread....-Mini-Z/page58

                SandStrand
                Last edited by sandstrand; 11 January 2013, 19:50.
                Geir Sand-Strand, 1968.

                Comment


                • #9
                  takker for flott video hehe
                  den banen i filmen er det den som heter "L" ? så smal ut den oxo syntes jeg..hehe

                  hm... enkleste er kanskje og lage banen selv og få den bredden og slikt som man vil...
                  RC finnes....
                  Torbjørn #1978#

                  Comment


                  • #10
                    Hm... usikker på om det er L. Tror det er mer enn det, tror det er som denne.
                    Så kjøpte vi dette for å få litt mer, samt 90cm bredde. I tillegg hadde vel Nobrainer noen fliser til overs som gjorde at det var mulig med 90cm rundt hele.
                    Bygge selv er sikkert ok, men kjenner ikke til dette. Ikke sett noen foruten på bilder.

                    Sandstrand
                    Geir Sand-Strand, 1968.

                    Comment


                    • #11
                      Det er ikke en "L" men Mini-96 det siste settet der.
                      Så er den utvidet med "expansion" settet til Mini-96 samt at jeg har hatt noen blanke fliser liggende.
                      Linkene som Sandstrand har lagt ut er av riktige banedeler, men den ene er vel av feil type frakt bare.

                      Det meste fungerer helt greit.
                      Regulpol har jeg ikke testet noe særlig, men liker at det er på rull hvis man har en fast plass å ha det.
                      Å kjøre på noe mindre enn 60cm blir veldiog knotete. Det går greit, men synes personlig at 60cm er minimum på en bane.
                      Det er såklart greit med mindre enn 60cm hvis det kun er noen få meter.
                      Men synes 90-100cm er mye morsommere å kjøre på når man er fler enn 1 mann.

                      det er flere ting som kan brukes bortsett fra regupol og rcp, men disse to løsningene har vi flere som kan gi gode tips på angående dekk og oppsett.
                      Så hvis du tar det råd til en RCP bane, så tror jeg ikke du vil angre.

                      Det er kun tinyrc i USA som sender til Norge som jeg har klart å finne.
                      Frakta blir ca like dyr som flisene.
                      Så du må minst belage deg på dobbelt pris av det som står på settet.
                      Du må uansett spørre da....

                      Den banen du viser video av, den vil ikke passe med RCP og da vil du slite med å eventuelt få utvidet hvis den viser seg å bli for liten eller for smal.
                      Det er det "geniale" med RCP, siden jeg kan slå i sammen min egen bane med den vi har på jobb. Da blir det plutslig 8x4m å kjøre på på jobben.
                      skal se hvor stor vi får den neste helg. For da er det kjøring i større lokaler.
                      Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                      Facebook -> Mini-Z Norway

                      Comment


                      • #12
                        Så kenonhobby sender ikke bane og banedeler til Norge, er det slik å forstå?

                        Comment


                        • #13
                          takker for bra tips
                          sendte en forespørsel på frakta på di RCP settene jeg.
                          men blir nok litt i overkant dyrt uansett med tanke på at det kun er meg og muligens lillebroren min som skal kjøre på den hehe

                          mulig det blir "hjemme" lagd bane først av filt teppe av noe slag,også skikkelig bane i løpet av året eller noe..
                          RC finnes....
                          Torbjørn #1978#

                          Comment


                          • #14
                            sist gang jeg sjekket så sendte ikke kenon ut av usa.
                            Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                            Facebook -> Mini-Z Norway

                            Comment


                            • #15
                              Jeg fikk bil og deler fra kenon senest i forrige uke jeg, så noe sender de hvertfall - meget raskt levert også.

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X