Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trenger tips til bygging av bane Mini-Z

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trenger tips til bygging av bane Mini-Z

    Har kjøpt meg regupol matter og skal bygge en bane i kjelleren. ca 2,5m x 4m, noen forslag på hvordan dette kan bygges for å få en morsomst mulig bane til mini-z?

    Noen som har forslag på baneoppsett?
    Hva kan brukes som gjerder på siden av banen?

  • #2
    Kult
    Er dere mange som kjører eller er det bane for deg selv?

    For er dere mange så burde man ha litt bredde, er du aleine kan du klare deg med litt smalere bane.
    På regupol så legger man vant selv og kan man jo ha litt rundere svinger så det kan bli gøy.

    Tror man kan bruke PVC rør eller kabellister som vant. Ellers så har jeg sett at noen har satt opp "plank" dekt med skumgummi rundt. Andre har bare skjørt til regupol og kjøpt sånn gress til togbane, slik at bare banen blir merket. Så har jeg også sett at noen bare rett og slett har malt regupol utenfor det som liksom er banen.
    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
    Facebook -> Mini-Z Norway

    Comment


    • #3
      Blir meg og noen venner, så ikke største mengden av biler.
      Har planer om en langslette langs ene siden.

      Comment


      • #4
        Legg ut regupol først og lag f.eks. langslette med ca 90 grader og kjør ned hele kortsiden også.
        Så lager du svinger ut av resten til du kommer tilbake til start.
        Lettere å se når du får lagt alt utover.

        Zabbe har nevnt at det er greiere med smal bane hvis du har harde vant, da man sklir lettere på harde vant.
        Hvis du ikke setter alt bombastisk fast til å begynne med, så kanskje du ser hvor du kan gjøre endringer.

        Har dere biler og alt det andre klart?
        Kan sette opp banen min til uka slik at dere får testet på 60cm bane på ca 4x2.5m her hos meg.
        Så kan dere se på mine biler og få en kopp kaffe og litt løs prat.
        Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
        Facebook -> Mini-Z Norway

        Comment


        • #5
          Lasse lager god kaffe
          living in the fast lane

          Comment


          • #6
            Kabelkanaler og dårlig smeltelim med litt halvkald pistol. Sitter godt nok til å krasje i, men ikke så godt at banen ikke lar seg bygge om.
            Ser fint ut, og er såpass føyelige at de kan bøyes fint til i svingene.
            På bildene ser du en bane vi laget på denne måten.

            Mini-ZNorway.com
            Speedy PigZ Raceway

            Comment


            • #7
              Kun jeg som har bil i dag, har en mr02, men vurderer og skaffe en ma015 evt mr03 som bil nr 2 Kommer gjerne en tur på kaffe og litt løs prat har en kompis som har bestilt seg bil nå. blir nok en liten stund før den kommer. Kan se om jeg får tak i noe kabel list så blir spennende å se

              Comment

              (RS) Radiostyrt.no Statistics

              Collapse

              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
              Welcome to our newest member, Erik-M.
              Working...
              X