Announcement

Collapse
No announcement yet.

Xray M18 Pro ShowOff ( tips? )

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Xray M18 Pro ShowOff ( tips? )

    Endelig (nesten) ferdig med min nye Xray M18 pro, lipo version!
    Eneste som mangler er noen skruer til batterifeste, og fixing av karosseri.
    Kommer fler bilder etterhvert.


    Slik ser chassis ut med oppsettet mitt.
    Click image for larger version

Name:	IMG_0133.jpg
Views:	1
Size:	57.9 KB
ID:	790298


    Ingen norske butikker hadde M18 Power pack, så jeg kjøpte Speedpassion Emotion 6900kv.
    Går fort nok for meg, med 3s LiPo
    Click image for larger version

Name:	IMG_0134.jpg
Views:	1
Size:	61.1 KB
ID:	790299

    Har selvfølgelig ordnet et midlertidig batterifeste med strips, men det funker helt fint
    Click image for larger version

Name:	IMG_0135.jpg
Views:	1
Size:	60.7 KB
ID:	790300

    Sålangt er jeg veldig fornøyd med bilen, og kan anbefale settet til alle som har lyst å prøve 1/18 onroad. så kansje det blir muligheter for konkurering i dene skalaen en gang.
    Tar gjerne imot tips om hva jeg kan gjøre med bilen for utseendet, kjøreferdigheter, fart, styrke osv

    Hva synes dere?


  • #2
    Artig bil!
    Fjern plasten på mottageren og kort inn ledningene så blir den litt ryddigere.

    Er det noen baner i nærheten av deg hvor det kjøres 1:18?
    Mini-ZNorway.com
    Speedy PigZ Raceway

    Comment


    • #3
      Har lurt på om jeg skal korte ned ledningene litt ja :P servoen er egentlig til fly/heli, så ledningen er dobbelt så lang som bilen, men har bare stripset den forløpig :P

      Er ingen baner her som jeg vet om ihvertfall :-/ er det noen baner i norge i det hele tatt som bruker mye micro-biler? :O

      Comment


      • #4
        Artig
        Har sett for meg noe sånt for vinterkjøring inne på teppe når plassen er noe begrenset.
        Så en Xray i M18 Pro kan kanskje være noe..
        5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
        Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

        Comment


        • #5
          Ja den funker fint inne i stua :P spørs litt åssen teppe du har da, for den har ca 5mm så den bare spoler på teppene mine :P
          superartog bil!

          Comment


          • #6
            Originally posted by Peach Ice-T View Post
            Ja den funker fint inne i stua :P spørs litt åssen teppe du har da, for den har ca 5mm så den bare spoler på teppene mine :P
            superartog bil!
            Hehe, jeg mener ikke stueteppe. Men teppe for banekjøring
            5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
            Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

            Comment


            • #7
              åja :P det burde jeg egentlig skjønt :P

              Comment


              • #8
                Originally posted by Peach Ice-T View Post
                Har lurt på om jeg skal korte ned ledningene litt ja :P servoen er egentlig til fly/heli, så ledningen er dobbelt så lang som bilen, men har bare stripset den forløpig :P
                Bumper på deg litt her, det med servoledninger kan du korte ned med litt trening og en x-acto kniv og ei fin lita nebbtang. Men trengs litt øving på evt. på noen løse ledninger. Er gjerne litt plunder...

                Ellers så finnes det krympetenger som passer til dette og helt klart verdt det om du har en del biler.
                Jeg har kjøpt en fra Hansen Hobbies, men det finnes også hos Hobby King i Kina for en del billigere penge med litt mindre kvalitet og mer manuell. Men helt klart en helt fungerende tang. I tillegg trenger du servokoblinger, jeg bruker faktisk disse fra Yeah Racing og finner de lettere å bruke en f.eks de fra ProTrek: Yeah Racing (#WPT-0042) og Yeah Racing (#WPT-0043)

                Så til saken, har du fått kjørt noe og fått testet litt?
                5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
                Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

                Comment

                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                Collapse

                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                Welcome to our newest member, Erik-M.
                Working...
                X