Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvor kjøpes Mini-z for tiden?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvor kjøpes Mini-z for tiden?

    Første post og greier!

    Er helt ny på radiostyrt hobby. Har rast litt rundt i gata med en 1/16 buggy, men syns miniene også ser morsomme ut. Ser for meg at det er litt enklere å lage bane til disse.

    Jeg er ikke på jakt etter å spare tikroninger ved å bestille fra en eller annen shady sjappe på nett, men jeg syns ikke jeg fikk helt oversikten når jeg søkte litt rundt med google. Jeg øsnker derfor en eller flere anbefalinger.

    (Det er forresten forumets skyld at jeg har begynt å sikle etter disse bilene...)

  • #2
    Heisann.
    velkommen til galskapen

    Er usikker på hvordan det er med miniz rundt gjøvik. Noen kyoshoforhandlere har kanskje, eller kan skaffe. Mekonomen på hønefoss og kongsberg har hatt og har kanskje fremdeles...
    Om det ikke er så mye å spare på å handle fra utlandet, så er det som regel vesentlig bedre utvalg.

    hva er du interesert i? Buggy, racer, awd?
    mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

    "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
    -
    Röhrl

    Comment


    • #3
      Uten å ha prøvd eller studert forskjellene mellom de ulike typene, så tror jeg awd kanskje er greia. Om jeg har forstått det rett så takler den litt røffere underlag enn de rene racing utgavene. Korriger meg gjerne her. Har en en ganske stor verkstedhall på jobben som av og til har ganske stor gulvplass. Ellers så blir det kjøring på hobbyrommet i kjelleren. Skal ikke ha buggy. Takker forresten for rask respons!

      Comment


      • #4
        Hva innebærer røft underlag i dine øyne? Er det snakk om RCP eller regupol bane, skal det gå fint med MR02-03. AWD kan være litt vanskelig å få til gå mykt nok, rett ut av boksen.
        living in the fast lane

        Comment


        • #5
          Originally posted by henki View Post
          Uten å ha prøvd eller studert forskjellene mellom de ulike typene, så tror jeg awd kanskje er greia. Om jeg har forstått det rett så takler den litt røffere underlag enn de rene racing utgavene. Korriger meg gjerne her. !
          på en måte så kan den kansje det. awd er mere avslappet morro.
          mr er bare sekund jag, awd kan også bli det, men du har muligheten til og skeie ut med litt drifting og rally(har jeg lest =P)
          du har jo også monster for de "grove stunt" banene.
          overland vet jeg faktisk ikke hva man kan gjøre med.
          IR Tank: Tamiya 1/16 M26 Pershing| VSP 1/24; leo2, t-72. |
          Car: Mini-Z buggy,m03| 1/18: Xray M18MT, Iron Track mastadon| 1/10: Tamiya tt01r, m05, f104, Axial wraith

          Comment


          • #6
            Med røffere mener jeg stålglattet eller slipt betong. RCP? Regupol? Jeg ahr sett disse navnene nevnt, men har ikke peiling på hva de er lagd av eller hva slags egenskaper de innehar. Må gjerne utdype eller hinte meg i retning av forumposter eller sider på nettet. Jeg tenkte evt å slenge ut noe belegg eller filt om det trengs.

            Sekund-jag kan jeg alltids holde på med på Scalextric/Ninco bana mi Avslappet moro og øvelse er vel viktige stikkord.

            Comment


            • #7
              skal du bruke den til å kjøre race/drifte så er awd kjempe morsom har den selv. skal du fokusere på pure racing så er mr03/02 dem å gå for.
              Go Fast or go away

              Comment


              • #8
                Ok. Da er det nok awd som er veien å gå. Ser mange sjapper er out of stock. Skulle gjerne hatt noen tips til solide steder å handle.

                Comment


                • #9
                  nesten alle er utsolgt, aner ikke hvorfor men awd har nesten alltid vært vanskelig og få tak i.


                  ser dem har, men send dem en epost først, etamiya er ikke akkurat kjent for og ha en oppdatert side på eldre rc artikler.
                  IR Tank: Tamiya 1/16 M26 Pershing| VSP 1/24; leo2, t-72. |
                  Car: Mini-Z buggy,m03| 1/18: Xray M18MT, Iron Track mastadon| 1/10: Tamiya tt01r, m05, f104, Axial wraith

                  Comment


                  • #10
                    ebay ogse mulighet
                    Go Fast or go away

                    Comment


                    • #11
                      MR-02/ MR-03 har samme diameter på hjula. Røft underlag klarer ingen av dem. Effektiv fjæringsvei på 2 - 3mm, og total hjuldiameter på 23mm sier det meste.

                      Buggy, Overland og Monster klarer noe røffere underlag. Buggy er nok den overlegent beste av de tre sistnevnte.

                      AWD funker fint på glattere underlag, men noen offroader er den ikke.
                      Mini-ZNorway.com
                      Speedy PigZ Raceway

                      Comment


                      • #12
                        Hadde nå egentlig tenkt at awd er tingen, men ser ut til at det blir vanskeligere å få tak i. Satser på å finne et ready-set. Skal sende et par forespørsler i mårra.

                        Comment


                        • #13
                          På lager her: http://www.rcmini-z.com/index.php?ma...oducts_id=4098

                          Edit: VE utgave er under uttesting, og skal sikkert lanseres til vinteren. Tror det er derfor lagrene er relativt tomme for dem.
                          Mini-ZNorway.com
                          Speedy PigZ Raceway

                          Comment


                          • #14
                            Så om jeg bestiller den du linker til hos rcmini-z, så må det bestilles motor, hjul og karosseri?

                            Comment


                            • #15
                              nei motor er der men man trenger karoseri å hjul/baterier
                              Go Fast or go away

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X