Men ville tro at kulelager rund baut, alu drivaksler, kulediffer forran og bak, en masse forskellige camber valg og masse forskjellige fjærevalg må til.
Start med Audi R8 som er lav og brei.
Så må du til bane og teste hva som sitter best og som går raskest.
Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
Facebook -> Mini-Z Norway
Det kjipe er vel i utgangspunktet at alle batteriene er på den ene siden. Litt skeiv vektfordeling som kanskje må kompenseres for.
Samt at man har annen utveksling i girkassa, siden det er flere gir i mellom motor og differ, så denne kan kanskje oppleves som litt tregere uansett med samme motorvalg.
men det burde jo absolutt gå an å få den til å gå fort.
Kanksje med litt toe-in bak, litt toe-out i fronten. 1 grad camber i front og 0 grader bak, slik at du kan bruke breie dekk bak og få maks grep. Siden dekkene er hel flate. Eller kanskje 0.5 camber bak kunne gjort seg.
Så blir det å få den lav nok, og det er jo bare å shimse opp.
Da gjenstår vel bare å finne hvilke fjærer som gjør at det går fort i svingene.
Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
Facebook -> Mini-Z Norway
Skulle gjerne ha testet selv, men har ikke råd til å oppgradere så masse på en MA-015.
Så hvis du har masse deler jeg kan teste så kan jeg godt gjøre det for deg
Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
Facebook -> Mini-Z Norway
Min mening er:
Teppebane med lavt grep, der kan AWD'en brukes til racing.
Er grepet høyt så funker det ikke om man ikke begrenser grep på annen måte med f.eks glatte dekk. En egen AWD spec klasse er jo og en mulighet. Sammen med MR-02 & MR-03 biler henger den ikke med lenger. For noen år tilbake var den konkuransedyktig, men da var det gjerne en salig blanding av silikon og gummidekk i bruk. Dette gjorde at grepet ble lavt, og AWD'en hevdet seg.
I HK er den populær til racing, men der kjører de fleste på teppebaner.
Generelle tuningtips.
Fjern så mye vekt du kan.
Få drivverket til å rulle fritt.
Bred og lav, men relativt myk. Da krenger den istedenfor å velte.
Cristian vant et par store mod løp med AWD for noen år tilbake. Her kan du lese litt om oppsett og tanker rundt hans oppsett:
da jeg har 2 awd biler så tenkte jeg skulle bruke den ene til racing andre til drifting. vurderer en mr03 etter vert viss jeg får samken for onroad turing typen
Enig Lasse.
Bruk guidene jeg linket til over som et utgangspunkt. Bilene bygget etter det prinsippet dominerte 2008/ 2009. Det var et par svensker som også kjørte fort med AWD i 2009 med SAS bakstilling og smale dekk rund baut.
Morsomt om noen puster liv i disse og får de konkurransedyktige igjen. Så lenge man finner dekk som funker så er det ingen umulighet.
Den er bra den med MR-03 elektronikken og brei bil.
Rompa er lik på begge to bortsett fra T-plata.
Fronten kan du absolutt få til å fungere. Da med litt camber på knoklene.
Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
Facebook -> Mini-Z Norway
Comment