Announcement

Collapse
No announcement yet.

Karakteristikk på batterier?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Karakteristikk på batterier?

    Nå lurer jeg på et par ting.

    Hva gjør indremotstanden på et batteri for kjøretid og punsj?
    Ønsker man stor indremotstand for å få lengre kjøretid og mindre for å fåmer ut av batteriet?
    Burde motstanden være "lik" for de batteriene man setter inn i en bil?



    Ut i fra min lille forståelse så blir det mindre motstand jo varmere batteriene er.
    Dette såklart til et visst punkt før man sikkert begynner å ødelegge batteriene eller får andre "morsomme" resultater.
    Mens strømmen før mindre motstand hvis ledninger og elektronikk er kalde.
    Stemmer ikke det sånn nogenlunde da? Lenge siden jeg holdt på med slikt.....

    Men hvis det er forskjeller i indremotstanden på 4 batterier i en Mini-Z, så vil de 4 batteriene ha forskjellige tid for når de er mest effektive.
    Så hvis indre motstanden er ganske lik, så vil alle batteriene ha "like mye" å levere i den samme perioden og man får best mulig resultat på banen. Da når man har en som kan kjøre da.....

    Hvis dette stemmer så langt, så er jeg tilbake til da eventuelt hva som avgjør hva batteriene er fine å bruke til. For jeg aner ikke hva som er grensene for bra eller "dårlig"
    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
    Facebook -> Mini-Z Norway

  • #2


    Ut i fra det jeg såvidt klarer å lese meg til, så blir det kun ved lange løp at man trenger høy indremotstand for at bateriet skal holde lenge. Bilen vil ikke ha punch, men vil kunne kjøre lenge og man vil kunne slippe en pit-stop.

    For all annen kjøreing så er det mer eller indre om å gjøre å få så liten og så lik indremotstand som overhodet mulig.

    Håper jeg er på rett spor.


    Dette kom såklart opp fordi SkyRC NC2500 måler indremotstanden på batteriene mine.



    Forresten. Hva er det som kan ødelegge et oppladbart AA eller AAA batteri?
    Slag? Fall i gulvet? Frost? Varme?
    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
    Facebook -> Mini-Z Norway

    Comment


    • #3
      Stock: Superviktig med lav indremotstand.
      Tuomas testa den nye batchen med R1 batterier, og det var gjennomsnittlig de beste han noensinne har testet.

      Mod: Ikke fullt så viktig for effekt har man mer enn nok av uansett.

      Bulker i cellene kan være ødeleggende. Ellers så skal det mye fysisk mishandling til for å ødelegge disse batteriene.
      Mini-ZNorway.com
      Speedy PigZ Raceway

      Comment


      • #4
        Takker

        Da er jeg kanskje inne på noe da.
        Siden man i Stock burde ha lav indremotstand for at man skal få levert mest mulig over de maks 8 min man kjører.

        Kult.
        Nå må jeg bare sjekke om den rapporterer same indremotstand for hver gang, slik at det er mulig å sammenligne.
        Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
        Facebook -> Mini-Z Norway

        Comment

        (RS) Radiostyrt.no Statistics

        Collapse

        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
        Welcome to our newest member, Erik-M.
        Working...
        X