Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spørsmål og svar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Spørsmål og svar

    legger inn en tråd for direkte spørsmål rundt alt ved mini z.... spør i vei.... svar i vei
    sigpic MiNi-​Z i Vestfossen (Facebook --> Eiker Rc Klubb)

  • #2
    vil en diff som veier 5,9 g ha mye å si i forhold til en som veier 5,6? Bytta ut den strammedelen på diffen som presser skiva mot kulene fra plastikk til alu fordi plastikk delen var så og si ødelagt etter all justeringa (hullene var veldig utvida)
    sigpic MiNi-​Z i Vestfossen (Facebook --> Eiker Rc Klubb)

    Comment


    • #3
      Du vil alltid ha lavest mulig roterende masse. Så ja. Hvis du går gjennom alt på diffen og får bort 0,2g her og der, så blir det fort noe du merker. Bedre akselerasjon og bedre brems er kluene her.
      det går an å justere med nebbtang også, hvis hullene er slarkete.
      mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

      "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
      -
      Röhrl

      Comment


      • #4
        Bare husk at man gjerne må ha et kompromi med lettest mulig og det med å ha tilgjenglig delelager.
        Hvis leverandør er dedikert og holdt på en stund, så er sansynnligheten for nye reservedeler større enn hvis man bare kjøper det nye kule fra en leverandør som har masse annet i ilden.

        Ærlig talt tror jeg ikke du merker noe særlig forskjell på 5.9g kontra 5.6g før du har holdt på med dette litt lengre enn 4 uker.

        Men tankegangen er god. Samme som å slipe GT1 karosseriet ditt skikkelig innvendig for å få bilen mye mindre topptung.
        Få på lexanvindu.
        Ordentlige kulelager
        Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
        Facebook -> Mini-Z Norway

        Comment


        • #5
          Er vel enkelt og greit sånn at i den lille scalaen her, så teller alt. Absolutt alt!
          jeg sparer ikke vekt hvis det går utover funksjon. F.eks er carbonaksling utelukket pga flex...
          mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

          "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
          -
          Röhrl

          Comment


          • #6
            Diffen er etter min mening kanskje den viktigste komponenten i bilen, nest etter dempere. Ekstra vekt her merkes på alt. Personlig liker jeg den lettest mulig. Spesielt viktig om man kjører med 64p og ikke minst 126p. Finere pitch reduserer motorbrems dramatisk mye, og ekstra vekt vil merkes godt.

            Ei tang funker til justering. Alternativt tar du en litt overdimensjonert umbrako e.l. og varmer opp sånn at du kan smelte hullet til passe størrelse.
            RR justeringsklaven er ennå lettere enn delrinklaven til pn så det er et meget godt alternativ.
            Mini-ZNorway.com
            Speedy PigZ Raceway

            Comment


            • #7
              da blir nok et RR sett kjøp tror jeg
              sigpic MiNi-​Z i Vestfossen (Facebook --> Eiker Rc Klubb)

              Comment


              • #8
                Du kan jo låne en grom-diff av meg, og se om du merker forskjellen.
                mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

                "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                -
                Röhrl

                Comment


                • #9
                  takker og bukker prøver gjerne
                  sigpic MiNi-​Z i Vestfossen (Facebook --> Eiker Rc Klubb)

                  Comment


                  • #10
                    mangler egentlig bare diff grease ikke til salgs i butikken på drammen rc og ikke i rc butikken på gulskogensenteret (rc butikker og ikke diff fett..hmmm) sånn som det er nå så er faktisk pn diffen min helt tørr.
                    sigpic MiNi-​Z i Vestfossen (Facebook --> Eiker Rc Klubb)

                    Comment


                    • #11
                      Kyosho ball-diff grease!
                      jeg har prøvd den og to andre, og kyosho sin er suveren!
                      mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

                      "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                      -
                      Röhrl

                      Comment


                      • #12
                        da blir det den
                        sigpic MiNi-​Z i Vestfossen (Facebook --> Eiker Rc Klubb)

                        Comment


                        • #13
                          Heisann,

                          Har tatt opp kjøringen etter jul og for å ta moroa et skritt videre har vi kommet til at det eneste fornuftige er å blåse masse spenn på et tidtakingssystem.

                          Har sjekka litt og det virker som folka her bruker enten LapZ eller Robitronic. LapZ sine nettsider inkludert Facebook ser ut til å ha gått i dvale for sesongen. Noen her som har noen tips hvilket system som funker best for mini z og om hvordan man kan skaffe seg LapZ (robitronic kan man vel skaffe seg fra web shoppen deres).

                          Vi kjøper gjerne brukt, så hvis noen har, eller kjenner noen som har, noe liggende så er det veldig interessant.

                          Takker!

                          Comment


                          • #14
                            Detta veit nok RuneRg, Zabbe eller NoBrainer. Vi bruker LapZ system i vestfossen med Zround program og det er helt knall. Men detta svarer de som har greie på det på. og hvis de ikke svarer så ta kontakt med de Kult at dere er i gang igjen dere får komme på besøk til oss i Vestfossen en gang i framtida vi kjører fast på Søndager fra på kvelden og utover, eller etter avtale i uka
                            sigpic MiNi-​Z i Vestfossen (Facebook --> Eiker Rc Klubb)

                            Comment


                            • #15
                              Kun RuneRG som kan svare for LapZ.
                              Større transpondere og med mulighet for toveis kommunikasjon.

                              Robitronic fungerer helt topp og har mindre transpondere. Men ikke mulighet for toveis kommunikasjon.

                              Jeg har aldri hatt behov for toveis kommunikasjon. Men kanskje det kommer en gang.

                              Robitronic sitt er lile stabilt som LapZ.
                              Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                              Facebook -> Mini-Z Norway

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X