Announcement

Collapse
No announcement yet.

Help med ny ma-020 og Ko propo ex-5ur

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Help med ny ma-020 og Ko propo ex-5ur

    Hei jeg har nettopp en ma-020 og lurte på om det er vanlig at de flikrer i servoen når de er helt nye ? Den lager flikrelyder og vibrerer smått med fronthjulene. Den har vert sånn siden jeg fikk den.

    Også lurte jeg på om det er mulig å bytte ut antennen på ex-5ur med en som kan flippes ned?
    Og om det er noen som har bygd den om til å hå på andre batterier en 8xAA?

    Takker for all hjelp
    Last edited by narten84; 31 May 2014, 23:52.

  • #2
    Coreless servo på disse bilene har vel en tendens til å bråke litt. Ville ikke tenkt noe mer på det.


    Ex-5ur har ingen bøybar antenne. Men hvis du tar den i fra du kunne kappe av noen cm. Da plasten er lang i forhold til selve antenna.

    Denne senderen har ikke plugger for noe annet enn den batteripakka som følger med.
    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
    Facebook -> Mini-Z Norway

    Comment


    • #3
      Originally posted by NoBrainer View Post
      Coreless servo på disse bilene har vel en tendens til å bråke litt. Ville ikke tenkt noe mer på det.


      Ex-5ur har ingen bøybar antenne. Men hvis du tar den i fra du kunne kappe av noen cm. Da plasten er lang i forhold til selve antenna.

      Denne senderen har ikke plugger for noe annet enn den batteripakka som følger med.
      Takk for svar.
      Ang servoen lurte jeg ettersom de andre jeg har sett på nettet ikke har hatt det problemet. Hva er forskjellen på servoen i den og den som er i mr-02?
      og er det eventuelt mulig å sette inn en servo som ikke støyer og vibrerer med front hjulene.

      Ang batteri til kontrollen mente jeg mer om noen har prøvd å bygge den om til å ta andre batterier som lithium eller lognende.
      Har også et spørsmal til ang kontrollen. Er det mulig å skru av pipelyden når man stiller den inn?

      Comment


      • #4
        For radion så ville jeg søkt her inne, for den testet jeg ganske mye på.
        Husker bare ikke alt jeg gjorde med den.
        Sendere har ikke Low-Voltage Cutoff eller noen slike funksjoner til annet enn 8xAA. Men det er jo bare å herje.
        Bare du får jevn 12V inn og en advarsel på når batteriet begynner å få lav volt, så burde det være helt ok å bygge om.

        De fleste som har MR-03 / VE / S som da har denne coreless servoen har nok dette i en eller annen grad. Noen mer og andre mindre. Hvis den støyen plager deg så kjører du bare ikke fort nok....
        Å bytte til en annen servo tror jeg ærlig talt vil skape flere utfordringer enn det er verdt.
        MR-02 har en vanlig "treg" børstemotor. Ergo finnes ikke samme utfordring for denne som på de nye. Etter det jeg har skjønt. Grunnet sjeldnere oppdatering av posisjon og hvor hurtig den er.

        Dette har ingenting å si når man kjører rundt på en bane. Så fort bilen får noe å kjøre på så vil den ikke bråke eller svinge så mye, Som regel er det bare slik når du har hjulene i friluft. Ja servoen vil fortsatt korrigere, men hjulene pleier ikke å vingle så fælt da.
        Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
        Facebook -> Mini-Z Norway

        Comment


        • #5
          Nå er vel bilen din helt ny, men den støyen fra servoen pleier å variere fra bil til bil og fra sender til sender.
          Litt på justeringer og litt på møkk / slitasje.
          Har ingen gode råd hvordan du skal bli helt kvitt den, jeg har flere biler som lager støy og noen som nesten ikke lager støy i det hele tatt.
          Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
          Facebook -> Mini-Z Norway

          Comment


          • #6
            Takk for svar igjen. Bra det er helt normalt på nyere bilene. For syns det ville vert litt dumt å få en helt ny bil som oppfører seg som mine mr-02 gjør når pot/servoen må renses. Viste ikke at det satt en helt annen type servo i den.

            Skal se om jeg finner tråden om kontrollen. Og se om den hjelper.

            Comment


            • #7
              Originally posted by NoBrainer View Post
              Sendere har ikke Low-Voltage Cutoff eller noen slike funksjoner til annet enn 8xAA. Men det er jo bare å herje.
              Bare du får jevn 12V inn og en advarsel på når batteriet begynner å få lav volt,
              de oppladbare batteriene jeg har i kontrollen er på 1.2v som blir 9.6v så da er vel de for svake til å bruke i kontrollen da? Da må jeg vel bruke vanlige og ikke oppladbare?

              Comment


              • #8
                Senderen begynner å pipe når den kommer ned på 9.5v såvidt jeg husker.
                Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                Facebook -> Mini-Z Norway

                Comment


                • #9
                  testet bilen litt i dag og fant ut at når jeg kobler ut gyroen så blir vibreringen i servoen nesten helt borte. noen som har erfaring med gyro eller vet om gyroen skal gjøre dette.

                  Comment


                  • #10
                    Gyroen får servoen til å knitre, særlig hvis du ikke holder bilen helt stille (den justerer jo i forhold til retning). Uten gyro er det av og til litt knitring allurat i det jeg slår den på, ellers stille. Men vår gjeng har bare MR03 VE så kan jo være forskjeller.

                    Comment


                    • #11
                      Ok. Hos meg skjer det uansett hvordan jeg holder bilen også når den står stille.
                      Bilen min kom med 3 grader toe inn bak og ser det er toe out forran men vet ikke hvor mye. Syns det var litt rart med toe out forran. Er det noen som har noe anbefalt toe in/out oppsett for awd racing. Evt noe drifting

                      Comment


                      • #12
                        For racing ville jeg startet med 2 toe-in bak. Noe jeg ikke tror finnes.
                        Front 2 toe-out.
                        1 grad camber på alle fire hjørner.

                        For drifting så aner jeg ikke. Men ville tro 3 camber og glatte dekk. Stiv framaksel. Men du burde høre med noen andre.
                        Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                        Facebook -> Mini-Z Norway

                        Comment


                        • #13
                          2 toe inn er den minste man får tak i bak så den kan skaffes.
                          Toe out forran vet jeg ikke hvor mye er for det står ikke noe på den.

                          Camber er litt vanskeligere.
                          Bak er det ikke så vanskelig ettersom der kan jeg justere den øverste armen men
                          forran er det vanskeligere ettersom denne modellen har lignende til det mr-03 har
                          og virker ikke som det har kommet så mye customizing deler til den enda.

                          Comment


                          • #14
                            noen som har erfaring med ex-5ur kontrollen. syns jeg må dra spaken så langt inn før bilen begyner å reagere og om jeg stiller det opp så den tar tidligere så mister jeg revers. noen som vet hva jeg må sette opp som instillinger for å få den til å ta tidligere og samtidig ha revers?

                            Comment


                            • #15
                              Dette er Rune mat....
                              Men det kan jo hende at du burde sjekket bilen med ICS først.
                              Er det den orginale motoren som sitter i?
                              Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                              Facebook -> Mini-Z Norway

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X