Announcement

Collapse
No announcement yet.

Biltema Treningsmatte bane.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Biltema Treningsmatte bane.

    Sikkert nevnt før her inne,men lager en liten tråd jeg oxo

    Har Handlet og testet litt med disse treningsmattene fra Biltema, og må si jeg er meget positivt overrasket over hvor greit dem funker

    Di har en ru/grov overflate(topp) og en slett(fin) RCP lignende overflate (bunn)

    Den grove siden funker supert til drifting med harde plast hjul..
    Den slette RCP lignende siden funker fint til ren racing m gummi hjul...

    Nå skal det sies at hverken jeg eller andre er noe "proffer" ang kjøring eller dekk valg,etc...
    men med org gummi dekk funker det fint,skal få testet med Atomic High Grip Tyre oxo,men pr nå har vi kun org gummi dekk og harde drifte dekk,kjører kun AWD biler oxo
    ang banestøv og dekk slitasje så er vi langt unna noe meninger der

    Vi har enda ikke lagd noe skikkelig bane oppsett,men det kommer,må bare finne u
    Er disse mattene jeg snakker om

    Er den grove/rue overflaten som er opp på bildet her
    (trykk på bildet for større)
    Click image for larger version

Name:	2000031674.jpg
Views:	1
Size:	66.2 KB
ID:	790831

    http://biltema.no/no/Fritid/Sport/Trening/Treningsmatte-14754/
    RC finnes....
    Torbjørn #1978#

  • #2
    Kjører du med Atomic dekk utpå der så legger du igjen silikon og gjør at du får fint driftegrep det skjer ekstremt fort!
    Det er kun et ATM dekk som er uten silikon, og det heter AR-244-W08. Alle andre ATM dekk inneholder silikon.
    Mini-ZNorway.com
    Speedy PigZ Raceway

    Comment


    • #3
      Aha, får huske og kjøre litt med di dekka på den ru/grove siden da,som vi allerede drifter på nå hehe
      og handle inn noen sett av di uten silikon

      takker for tips
      RC finnes....
      Torbjørn #1978#

      Comment


      • #4
        Det er en utalmodig gjeng i arendal som prøver alt mulig. Jeg tror ikke det er løsningen.
        Støvsuging, støvsuging kjøring, kjøring, kjøring derimot.
        Helst med samme type dekk hele tiden.
        Da blir det grep til slutt...
        mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

        "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
        -
        Röhrl

        Comment


        • #5
          Blir ikke det ikke ganske dyrt med det her hvis man skal ha en full bane allikevel? 61x61... 100 deler så er e vel en fin bane
          sigpic MiNi-​Z i Vestfossen (Facebook --> Eiker Rc Klubb)

          Comment


          • #6
            Vi har biltemamattene (tror vi er den utålmodige gjengen i Arendal, bortsett fra at vi holder til i Grimstad) og er ganske fornøyd med dem. Vi har bra grep når det er godt og varmt, men når det blir kaldt sliter vi litt (banen er i en uisolert låve).

            Når dere legger banen så er det viktig å bruke litt tid på å sjekke at mattene med likest tykkelse legges sammen, hvis ikke ender du opp med hopp og sprett over alt.

            Vi har prøvd alt mulig av dekk, og de dekkene som funker desidert best på vår bane er Kyosho supersoft radial 10. Foran kan man få mye rart til å funke, men ingen andre dekk enn kyosho sine mykeste har gitt godt grep over tid på vår bane.

            Fordelen med biltemamattene er at de er superbillige og ikke minst veldig lett tilgjengelige. utvide banen med 5m2 i morgen? null stress, svipper innom biltema på vei hjem fra jobb

            Comment


            • #7
              Hehe.
              Nei dere er den utalmodige gjengen i Grimstad.
              Den utalmodige gjengen i Arendal, er i Arendal.

              De har, såvidt jeg vet prøvd med JIF-smøring og alle mulige slags snodige remedier
              mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

              "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
              -
              Röhrl

              Comment


              • #8
                hehe, tøft. Hvem hadde trodd at sørlendinger er så utålmodige?


                Forresten, Torbjørn/extremracing.net, det er en bane på Lista også (skuffende nok laget av Julamatter). Får sende deg en PM neste gang jeg skal bortover så kan vi ta en kjørekveld

                Comment


                • #9
                  Ja du får gjøre det,henger meg på da evnt hvor på lista er banen?
                  På flyplassen? [emoji2]
                  RC finnes....
                  Torbjørn #1978#

                  Comment


                  • #10
                    du, flyplassen er jo en knall ide for større baneprosjekter. Noen av de hangarene står jo dønn tomme, kan jo få plass til en innendørs largescalebane om man vil...

                    Banen er 500m fra lista fyr. Planen er å få den permanent i en gammel låve, men sålangt har vi bygget den opp og revet den ned igjen når vi har kjørt. Mest episke plassering var på Tarebua rett etter de stengte. En hel helg med konkursøl og Mini Z kjøring med tidenes utsikt

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Bernard B View Post
                      du, flyplassen er jo en knall ide for større baneprosjekter. Noen av de hangarene står jo dønn tomme, kan jo få plass til en innendørs largescalebane om man vil...

                      Banen er 500m fra lista fyr. Planen er å få den permanent i en gammel låve, men sålangt har vi bygget den opp og revet den ned igjen når vi har kjørt. Mest episke plassering var på Tarebua rett etter de stengte. En hel helg med konkursøl og Mini Z kjøring med tidenes utsikt
                      ja flipside holder jo til der ute på flyplassen,hørte noe snakk om en rc bane der,men vet ikke om det blir noe

                      genialt med Tarebua da.. hørtes gøy ut,du får gi en lyd i hvertfall når/om det blir noe kjøring der ute en gang i framtiden er med jeg hehe
                      RC finnes....
                      Torbjørn #1978#

                      Comment


                      • #12
                        Nå har det visstnok blitt et knallopplegg på flyplassen. sjekk ut dette: https://nb-no.facebook.com/pages/Nye...06576976028886

                        Snakket med formannen i går, de tilbyr leie av M-chassis for 50kr pr batteri eventuelt 200kr dagen. Kan visstnok kjøre utenom treningsdagene også.


                        Dette skal prøves!

                        Comment


                        • #13
                          ja så dette er jo knall bra, synd di ikke har mini-z bane :P hehe
                          RC finnes....
                          Torbjørn #1978#

                          Comment

                          (RS) Radiostyrt.no Statistics

                          Collapse

                          Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                          Welcome to our newest member, Erik-M.
                          Working...
                          X