Announcement

Collapse
No announcement yet.

TREFF / KLUBB ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • TREFF / KLUBB ?

    Finnes det noen små og store gutter og jenter som kjører MINI -Z som bor i nærområdet Sarpsborg, Halden, Fredrikstad også videre ?
    Kjedelig å kjøre alene JA ! og det er da mer gøy å kjøre sammen og dele våre interesser sammen en gang eller to i uka i nærområdet.

    Prøvde å samle sammen noen for noen år siden, men det gikk ikke helt, Så jeg prøver igjen med å få samlet sammen en gjeng i alle aldere om du er 5 år eller 110 år så har det ingen betydning, så lenge man har felles interesse med å kjøre MINI - Z.

    Nå som vinteren nærmer seg fort, så hadde det vært greit å hatt en plass innendørs et sted, og det kan vi sikkert få til hvis vi blir mange nok.
    Hva med å bli med å starte en ny MINI - Z klubb i vårt nærområde ?

    Det jeg ønsker å få litt opplysninger av Dere som bor i nær området og som kjører MINI - Z biler også de som ikke har det men som vil.
    Send meg en PM med litt opplyninger om alder, bo sted og gjerne litt mer om deg selv og hva du selv ønsker for treff, klubb også videre.
    Får vi inn en del personer så vil jeg ta kontakt med alle igjen for å informere om å treffes en dag i et lånt lokale i nærheten så kan vi sammen jobbe mot nye mål og få til kjøre dager også videre.

    Jeg kan sikkert skrive mer, men valger å se om det blir noe mer respons først. Så jeg kommer nok tilbake med flere ord med tiden.

    Så nøl ikke med å ta kontakt.

  • #2
    TREFF / KLUBB ?

    Kult. Det er et par stykker som kjører awd, rundt der oppe. Ellers er det en mindre gjeng i Oslo som kjører sammen men vi kan sikkert ta en runde oppe hos dere en gang! Det er enda flere med mini-z videre vestover
    living in the fast lane

    Comment


    • #3
      Ta deg en tur til Vestfossen 25-26/10.
      Da får du mange å kjøre sammen med.
      Last edited by zabbe; 10 October 2014, 15:43.
      mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

      "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
      -
      Röhrl

      Comment


      • #4
        Og i tillegg til å besøke oss i Vestfossen så er det fett om du klarer å dra igang no i Østfold. Svigermor bor i fredrikstad og vi er der gaaaanske så ofte. Jeg er veldig gjerne med å kjøre hvis det blir no.
        sigpic MiNi-​Z i Vestfossen (Facebook --> Eiker Rc Klubb)

        Comment


        • #5
          Dette viser seg å være meget vrinet å få med folk til dette og har kun fått 2 seriøse personer som er gira, Finnes det ikke noen som kjører Mini z, Mini buggy, Mini z formel 1 også videre her i området. helt utrolig og litt rart.
          Har fått tak i et lokale som trengs en del arbeid og nesten gratis leie i Sarpsborg nær jernbane stasjonen så enkelt å komme til og fra for de som tar toget.
          Men for å få dette til så trenger man noen personer som er gira og som vil gjøre litt, med tanke på å bygge et par tre baner, eventuelt hvor store bør de bane være også videre, mekke rom, oppholds rom også videre. Jo flere ideer man kan knase sammen jo bedre vil dette bli, selv om det lettere blir litt rot sågår det som regel bra.
          Så jeg prøver litt til med å få med meg folk som vil satse litt på det med mini z også videre.
          Ta kontakt med meg hvis du eller om du vet om andre som er interessert i mini z, så kan vi få til noe med felles interesse.
          Jo flere vi blir jo bedre er det, og vi har et par sponsorer som står klare som vil gi oss noen kroner hvis vil blir x antall i klubben og starter opp.

          Comment


          • #6
            Når er neste kjøring eller klubb konk. i Vestfossen ?
            Så det er klart jeg har lyst til å ta meg en tur for å se på

            Comment


            • #7
              Ikke bare se på, du må kjøre også.
              living in the fast lane

              Comment


              • #8
                Vi kjører relativt fast på søndag kveld.
                Neste runde i vintercupen er onsdqg 10. Desember.
                Ta med bil og kjør også. Er ikke noe vits i å bare kikke

                Fikk du noe kontakt med de driftegutta?
                mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

                "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                -
                Röhrl

                Comment


                • #9
                  Hvis det er plass til en bane på 8-10m lengde og 5-7m bredde så ar du en veldig bra start.
                  Større bane enn 15x8m er nesten ingen vits...
                  Driftebane skal jo være teknisk og kronglete og da trenger man ikke de størrelsene i det hele tatt.
                  Mekkeplasser er 1,5kvm pr person. Så da er det bare å regne litt.
                  Man burde ha luft rundt banen, slik at folk kan gå rundt hele.
                  Man burde ha 1m bak og forran kjørepodiet.
                  Dette er bare rettningslinjer hvis plassen er stor.
                  Personlig ville jeg ikke lagd en masse baner, men heller en bra en.

                  For store konkurranser trenger man strengt tatt ikke mer enn maks 250kvm, men ingen baner jeg veit om har så stor plass.
                  250kvm er til bane, podiet og mekkeplasser, så det er totalt.

                  Ikke lett å samle folk nei. Synes man ofte kjører 2-5 personer maks. Og hvis ikke Østfold har mange som er interressert så blir det vanskelig å samle noe mer enn det.
                  Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                  Facebook -> Mini-Z Norway

                  Comment


                  • #10
                    Har ikke hørt noe i fra andre i Østfold som kjører aktivt, hører nok ifra de senere tenker jeg.
                    En bane på 10 x 7 meter + mekke plass er ingen problem her ser det ut for, tok en kjapp oppmåling av lokalet tidligere i dag.
                    så inntil videre så står lokalet tomt selv om jeg har fått nøkkel, så det blir vel litt arbeid på meg i ny og ne litt snekkring og slikt mens jeg venter på flere folk som vil bli med.

                    Comment


                    • #11
                      Kommer nok fler når banen er klar.
                      Pleier å være sånn.
                      Er opptil flere medlemmer fra østfold på mini-znorway på fb, mener jeg...
                      mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

                      "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                      -
                      Röhrl

                      Comment


                      • #12
                        Ja det føles som om det er flere som kjøre mini z i østfold , men de er meget tause.
                        skal prøve å utlyse om det i FB også, kanskje det blir litt mer respons. Vel det er lov å håpe
                        Vel vi får se hva som skjer fremover, enn så lenge så beholder jeg lokalet i noen måneder til.
                        Får vel snakke litt med de lokale avisene her i området om det er mulig å få til noe der i håp om å få ut infomasjon, men da trengs det kanskje noen personer som kan bli med på rapotasjen. Skal snakke med avisene først.
                        Har sendt mail til et par firmaer og ber om tilbud på 3 RCp baner + eksp. sett, samt eventuelt reklame materiell også videre.
                        Så det kan bli artig å se hva svaret blir.
                        Last edited by kabomega; 25 November 2014, 14:23.

                        Comment


                        • #13
                          Hvis du har så god plass og skal skaffe bane, så skaff 50cm fliser.
                          Mye jevnere enn 30cm flisene.
                          Kun et firma i USA som sender og det er tinyrc. Men Meredith på Tiny hjelper deg med alt som trengs. Skikkelig hyggelig dame.
                          Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                          Facebook -> Mini-Z Norway

                          Comment


                          • #14
                            Helt utrolig og hvem gjør slikt ?
                            Har fått inn 10.000,-kroner ifra en hemmelig sponsor som jeg ikke vet hvem er, og i dag kom det en postbud til meg og jeg måtte skrive under her og der. i brevet stod det følgende at Han ville sponse lokalet og den fremtidige klubben som kommer med 10.000,-kroner og han ville være anonym og det stod at vi ville sees når alt er opp og går. Pengene skal brukes til lokalet eller til bane system stod det. Dette er ingen spøk eller tull.
                            Hvis jeg ikke fikk dette til eller at det ikke kom nok folk så skulle jeg gi bort pengene til en eller annen lokal forening / klubb i Sarpsborg. Dette er helt utrolig og merkelig, at han har gjort det bare sann helt uten videre i løse lufta.
                            Det lå faktisk 10 stk 1.000,-kroner lapper sammen med brevet.

                            Comment


                            • #15
                              NoBrainer !
                              Har sendt mail til Meredith ved TinyRc og spurt litt om de 50 cm banene og tilbehøret, og bedt om pakke pris på 3 komplette baner + tilbehør og det er greit å ha litt ekstra slik at man kan bygge banen som man vil i de fleste former og varianter.
                              teoretisk sett er jeg enig med deg at det er jevnere og bedre å kjøre på 50 cm fliser enn 30 cm flisene. Så da er det bare å vente på svar i fra Tinyrc.

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X