Announcement

Collapse
No announcement yet.

Alternativer til MiniZ AWD

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    hei
    jeg selger en mini-z awd hvis du er interessert
    muchmore - yokomo
    http://www.rc-companiet.no

    Comment


    • #17
      Dere som har TZ4, hvilken lader bruker dere? Ser laderen på Hobbyking har US-plugg. Har spurt dem om de også har lader med EU-plugg, men foreløpig har ingen derfra kunnet svare på dette..

      Og hvilken kontroller bør jeg eventuelt skaffe til? Ser det skal være Flysky eller Hobbyking GT. Har sett på Flysky GT3-C, men forstår powerknappen pleier å ryke..

      (Har svart deg på PM Even )

      Comment


      • #18
        Hvis du har en lader fra før, bruker du bare balanseutgangen for lading. Ev. kan du lage en ladekabel selv. De fleste plugger pleier å følge med laderen slik at det ikke burde være problem å få ladet batteriet.
        living in the fast lane

        Comment


        • #19
          Alu hubber bak har merkelige pupper som må files bort om de skal kunne skrus på.
          Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1414087247.724463.jpg
Views:	1
Size:	27.2 KB
ID:	783174
          living in the fast lane

          Comment


          • #20
            Er det noen her som har kjøpt samme kit, og kan sjekke laderen som følger med? Har prøvd å få svar fra HobbyKing hele uken. I dag fikk jeg svar at de har adapter til EU-plugg som kan kjøpes utenom. Når jeg da spør om dette vil si at laderen er kompatibel med 240V, fikk jeg et merkelig svar, som jeg oppfattet som "nei

            Kan noen se hva slags "spenningsrating" denne har? Står det 110-240V? Greit å vite om jeg må skaffe egen lader utenom, eller om jeg i utgangspunktet kan teste den medfølgende

            Håper på raskt svar så jeg kan få bestilt snart

            Comment


            • #21
              Lader er 110/240V. Du trenger kun overgang fra US till EU stikk.
              living in the fast lane

              Comment


              • #22
                Perfekt, takk for hjelpen! Da må jeg bare finne ut hvilke reservedeler jeg trenger. Får se hva jeg finner på!

                Tenker meg ulike mellomakslinger (for justering av akselavstand), balldiffer, og litt aludeler i første omgang.

                Comment


                • #23
                  Ingen årsak.
                  Når det gjelder deler er nok front knokler er et must, org. differ er ikke noe særlig bra heller.
                  Bilen blir levert med 94WB, for å endre avstand bytter man bare drevet som sitter på akslingen bak.
                  Så langt jeg har sett, finnes det kun to drev, et for 98 og et for 102 WB.
                  living in the fast lane

                  Comment


                  • #24
                    Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1414220738.166283.jpg
Views:	1
Size:	30.8 KB
ID:	783185

                    Lader info. Husk at du må ha en sender som binder til bilen. GT2 fra hobbyking bør holde. 16$ er ikke all verden, heller.
                    living in the fast lane

                    Comment


                    • #25
                      Mener jeg har lest noe om hvilke karrosseri som bør passe på TZ4, men finner det ikke igjen. Vet noen mer om dette?

                      Trodde jeg hadde lest alle Mini-Z karosseri for MM med WB 94-102. Bør alle slike karosseri passe, eller er dette umulig å si?

                      Comment


                      • #26
                        De fleste vil nok passe men ikke uten tilpassing av front og sidefester. Beste er nok en hvit body med løse sidefester. Rumpa blir høy om de er fabrikkmontert.
                        living in the fast lane

                        Comment


                        • #27
                          Venter på bilen, og litt deler, og tenkte jeg kunne bestille litt mer deler

                          Vet noen om de ytre drivleddene passer fra MiniZ? Tenker på de som ofte kalles "swing shaft" på engelsk. Tenkte å oppgradere til aluminium.

                          Mener jeg leste noe om at noen av disse begrenser svingradius da man ikke kan svinge like mye. Har noen anbefalinger til noen greie slike som funker?

                          Comment


                          • #28
                            Leser på utenlandsk forum at bl.a. differ, ytre drivledd og hjul passer over fra MiniZ. Så da fant jeg svar

                            Comment


                            • #29
                              Mini-z AWD, tenker jeg.
                              Har et sett med slike på vei over:
                              living in the fast lane

                              Comment


                              • #30
                                Har nå fått bilen - dette var moro

                                Har bestilt versjonen fra Genesisunion, med lengre fjæringsvei.

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X