Announcement

Collapse
No announcement yet.

Traxxas

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Jepp. Har hatt den siden vår 2012.
    Bare kom med alt av spørsmål som du lurer på. så får du svar av meg
    Summit 1/10 CC2560Kv, Slash CC2200kv, Ken Block VXL, Rustler, Giga Crusher BL, Blizzard BL, Blizzard BV206 RC, SCX10 Honcho, Super Cub, Extra 300, F450, Phantom, Blade mQx.
    http://www.youtube.com/animatorsimen

Comment

supert Simen ! ser at farten skal være ganske bra, frem kommelighet i terreng åssen er det?deler som fort går? er du fornøy med den? er det en grei bil å herje/leke seg med? ikke hatt rc bil siden jeg var 12 så lysten er tilbake og vil ha en som går unna og som kommer seg greit frem i terreng uten for mye hinder. noe du vil utsette på den eller komme med hvis jeg vurderer en sånn bil??
      Hpi trophy truggy flux,Traxxas Summit

Comment

Rustler VXL er en topp bil for nybegynnere og de som vil friske opp. Den lærer deg det grunnleggende for en rc-bil. Dette fordi det er bakhjulstrekk. Det er en kjempeenkel bil å skru på hvis du skulle ødelegge noe.

Fart: Det går fra 40-50 km/t opptil 112 km/t. Bruker du batteriet som følger med når bilen ca 40-50 km/t. 2s 7.4 volt Lipo når bilen ca 60 (70 km/t med optional pinion). Med 3s 11.1 volt Lipo med litt oppgraderinger når bilen 112 km/t, men dette korter ned kjørertiden pga varmen motoren utvikler. Jeg anbefaler 2s Lipo med standard pinion (pinion er tannhjulet som sitter på motoren.
        Framkommelighet: Noe begrensa siden det er bakhjulstrekk

Assfalt. Bra 5/5 Om du drar hardt på fra start, kan bilen ta wheelies. Da kan det være kjekt med en wheeliebar.
        Grus. Går greit 4/5

Gress. Kommer helt anpå hvor høyt det er, 10 cm går tungt. Golfgress er nok best. 3/5

Snø. Om du kjører på vanlige hjul er det 1/5. Med kjettinger 4/5
        Jeg har laga egne kjettinger med lampekjetting fra clas ohlson, bare og måle opp rundt hjulet og bøye til: http://www.clasohlson.com/no/Dekorkj...et/Pr311908000
        Her er et bilde av bilen min etter en dag i snøen: http://i.imgur.com/0IF7fqb.jpg Legg merke til kjettingene på bakhjula.
        Forbruksdeler: Til nå er det egentlig ingen, untatt den som holder under A-arm bak. Hadde et lite uhell og krasja inn i en steinvegg.
        Så lenge du ikke krasjer så holder bilen lenge.
        Banekjøring: Bilen kan være en grei banebil om man får litt vekt på forhjula. De har en tendens til å miste grep i høy fart.

Her noen videoer jeg har laga.

Begynner med 1. Jeg ville kappkjøre med en Toyota Yaris. Da jeg bremsa skjedde noe spesielt som jeg aldri glemmer.

2. Video av at jeg filmer Longboarderne på folkehøgskolen jeg går på.

3. Video av snøkjøring med Rustler. Ble ikke så bra, da jeg måtte filme selv.

Sjekk ut her: http://www.namdals.fhs.no/index.php/...jer/radiostyrt

Håper dette hjalp deg litt på veien. Om det er noe mer du lurer på er det bare å spørre
        Summit 1/10 CC2560Kv, Slash CC2200kv, Ken Block VXL, Rustler, Giga Crusher BL, Blizzard BL, Blizzard BV206 RC, SCX10 Honcho, Super Cub, Extra 300, F450, Phantom, Blade mQx.

Comment

Har du noen andre modeller å komme med som har 4wd som du vet er greie til ca 4000-5000 kr

Comment

4-5 tusen so e det jo endel å velge i... ville kanskje vurdert en 1/8 elektro buggy...ev finne en brukt..
            Cato Risholm, fullt hobbyrom...

Comment

noen bra norske nettbutikker som dere vet om? Bare sett på Norwegian modellers jeg

Comment

mustit har gode tilbud no hpi savage flux til 4699..

Comment

Originally posted by carish View Post
                  mustit har gode tilbud no hpi savage flux til 4699..
                  Mener å ha sett at du har en Ofna-buggy til salgs for 3k Er ikke det en ok bil til en billig penge?
                  Dan Furnes
                  Stampede, Rustler, Summit, Vorza, RC18MT, B4.1FT, SC10RS, SC8.2e, G3-MT4, TT-01 og MYE mer+++

Comment

Av traxxas er det Stampede og Slash. Du har jo andre merker som carish sier over, men en 1/8 buggy fra f.eks Losi eller Team Associated passer kanskje mer inn på en bane. Kommer anpå hva du har lyst på.

Comment

eg har en ny ofna 1/8 børstelaus buggy ja.. solid bil til allround køyring det..

Comment

og for enkelhets skyld:http://www.radiostyrt.no/showthread....na-ultra-LX2-E

Comment

Skal du ha RTR Monster Truck så vil jeg anbefale Savage Flux HP... blir jo sett på som "The Ultimate Basher" av de mange. Tåler mye juling, elendige kjøreegenskaper (men mye wheelies, standing backflips osv ), bra toppfart (100km/t på 6s LiPo)

Jeg har derimot dårlige erfaringer med Traxxas... plastikk drivaksler holder ikke lenge med børsteløst... (dette er nå min oppfatning og ingen fasit...)

Ellers hadde det aller beste vært en 1/8 Racing buggy /truggy... mere solide biler skal du lete lenge etter... har selv en Mugen MBX6 Eco, og den har jeg rett og slett ikke KLART å ødelegge. Ser du på youtube kanalen min finner du og ut at den ikke får lite juling :P
                          løpsbiler har jo også gode kjøreegenskaper og generelt sett gi mye mere kjøring i forhold til mekking enn typiske RTR biler så om du hadde fått tak i en slik brukt til 3-5k, tror jeg det nesten hadde vært det beste. (merker du kan se etter er Xray, Losi, Mugen og kanskje Team Associated. Pro bilene fra Ofna/Jammin/HongNor er vel også på linje med disse.)
                          Last edited by SAVAGEry; 6 February 2013, 14:18.
                          Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
                          Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

Comment

For 4000,- hadde jeg kjøpt Kazron sin Slash 4x4 Ultimate, som ligger i kjøp/salg-delen.. Den bilen tåler grisebank når den er oppgradert sånn som han har gjort det, og er kjempelett å jobbe på.
                            Pluss stor motor,4S LiPo, ekstra hjul OSV, så er du oppe og går så det rekker..

Comment

Kjøp deg en Traxxas Stampede 4x4 vxl (børsteløs). Med mip cvg drivaxlinger og alu hubber så har du deg bil du kan leke deg masse meg.
                              Han en selv, oppgraderte de delene nevnt oven pluss noe mere, er kjempe fornøyd!
                              Traxxas Stampede 4x4 Vxl, Traxxas Slash vxl 2wd & axial wraith.

-Halve opplevelsen med rcbil er og oppgradere den

Comment

Originally posted by onkellars View Post
                                Kjøp deg en Traxxas Stampede 4x4 vxl (børsteløs). Med mip cvg drivaxlinger og alu hubber så har du deg bil du kan leke deg masse meg.
                                Han en selv, oppgraderte de delene nevnt oven pluss noe mere, er kjempe fornøyd!
                                Enig. Slash4x4/stampede 4x4 er en sinnsykt bra platform for pengene, kontra f.eks. savage flux. Ja, 6S LiPo er vilt, men den bilen er så sjukt svær.. og for min del er det få steder jeg kan legitimere å kjøre 6S.

Så at noen skrev at "slash 4x4 og stampede 4x4 er helt forskjellige biler", men det er bare chassiet/senterakslingen som er forskjellig (bortsett fra små deler som funker på begge). Jeg kjøpte en stampede 4x4 roller (uten elektronikk), brukt Castle Mamba Max Pro ESC, og en Novak Ballistic 5.5 børsteløs motor. Så kjøpte jeg et slash 4x4 chassis for sånn 15$, bytter frem og tilbake av og til. Sjukt gøy, på 2S LiPo, 3S av og til. Putta inn Traxxas sine egne stål CVD, og RPM armer etter et års tid. Elsker den bilen!

Comment

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X