Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny "alt mulig bil"?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ny "alt mulig bil"?

    Hsr tenkt til å kjøpe ny el alt mulig bil. Altså e jeg kan kjøre offroad med og herje litt med hjemme.
    Tips til god bil?
    Må være børsteløs, 4wd og vanntett.

    Har hatt Traxxas slash men syns den er litt over middels vinglete. sett litt på savage xs men leser så mye rart om alle biler.. Hpi bullet er den dårligste bilen jeg har hatt..

    Prisklasse rundt 3000-4000.
    2 x Tamiya CC01, HPI Mini Recon, Traxxas Rally1/16 Vxl, Tamiya M04

  • #2
    Originally posted by Hans O View Post
    Hsr tenkt til å kjøpe ny el alt mulig bil. Altså e jeg kan kjøre offroad med og herje litt med hjemme.
    Tips til god bil?
    Må være børsteløs, 4wd og vanntett.

    Har hatt Traxxas slash men syns den er litt over middels vinglete. sett litt på savage xs men leser så mye rart om alle biler.. Hpi bullet er den dårligste bilen jeg har hatt..

    Prisklasse rundt 3000-4000.
    Hva med en 1/10 Rally bil?
    Traxxas har jo kommet med en ny nå: Traxxas Rally 1/ 10, en rallybil vil jo ikke være så høy som andre offroadbiler, det er jo litt av bakdelen med den. Men den har jo litt av begge deler da, asfalt og grus.

    Ellers så er det jo buggy, enten i 1/10 eller 1/8.
    5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
    Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

    Comment


    • #3
      har en ny ofna 1/8 børstelaus buggy tilsalgs..http://www.radiostyrt.no/showthread....na-ultra-LX2-E den er dog ikkje vanntett...
      Cato Risholm, fullt hobbyrom...

      Comment


      • #4
        Originally posted by hugin_q3 View Post
        Hva med en 1/10 Rally bil?
        Traxxas har jo kommet med en ny nå: Traxxas Rally 1/ 10, en rallybil vil jo ikke være så høy som andre offroadbiler, det er jo litt av bakdelen med den. Men den har jo litt av begge deler da, asfalt og grus.

        Ellers så er det jo buggy, enten i 1/10 eller 1/8.
        Er nok en mer offroadbil som er i tankene enn en rally
        2 x Tamiya CC01, HPI Mini Recon, Traxxas Rally1/16 Vxl, Tamiya M04

        Comment


        • #5
          Originally posted by carish View Post
          har en ny ofna 1/8 børstelaus buggy tilsalgs..http://www.radiostyrt.no/showthread....na-ultra-LX2-E den er dog ikkje vanntett...
          Hvis den ikke er vanntett så blir poenget litt borte desverre.
          Men takk for tilbudet!
          2 x Tamiya CC01, HPI Mini Recon, Traxxas Rally1/16 Vxl, Tamiya M04

          Comment


          • #6
            Skal du ha god og driftsikker bil kan du se om du finner noe brukt 1/8 racing-bil... de tåler absolutt alt og går meget bra... (se etter Losi, Ofna/Hong Nor, Xray, Mugen, Associated, eller proff serien til Tamiya)...

            viktig med vanntett(u-båt) eller snø/gjørmetett mener du? Du kan kjøpe Outerwear til nesten hvilken som helst bil så tåler den store mengder snø osv, samt å kjøre igjennom vanndammer ...
            Driftsikker og bra RTR bil er jo HPI E-firestorm... prisgunstig er den jo også... solid, går bra, få deler som kan ryke da det er 2wd, vanntett osv...
            Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
            Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

            Comment


            • #7
              Originally posted by Hans O View Post
              Er nok en mer offroadbil som er i tankene enn en rally
              Ok, og du har hatt en Slash så da hadde jeg gått for en buggy
              5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
              Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

              Comment


              • #8
                Har jo faktisk vurdert å kjøpe en slash igjen men har jo lyst på noe nytt også.
                Har sett litt på HPI Trophy buggy Flux og legge til et outerwear da det bør tåle å kjøre i snø og regn/gjørme.
                Har noen erfaring med den bilen? En bil som slash kan kanskje kjøre i litt mer kupert terreng da Trophyen ser litt lavere ut? Er den 1/10?
                Har aldri brukt et outerwear før. Hvordan festes det uten å komme i konflikt med noe? Har noen f eks et bilde av dette montert?
                Takker for all hjelp!
                2 x Tamiya CC01, HPI Mini Recon, Traxxas Rally1/16 Vxl, Tamiya M04

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Hans O View Post
                  Har jo faktisk vurdert å kjøpe en slash igjen men har jo lyst på noe nytt også.
                  Har sett litt på HPI Trophy buggy Flux og legge til et outerwear da det bør tåle å kjøre i snø og regn/gjørme.
                  Har noen erfaring med den bilen? En bil som slash kan kanskje kjøre i litt mer kupert terreng da Trophyen ser litt lavere ut? Er den 1/10?
                  Har aldri brukt et outerwear før. Hvordan festes det uten å komme i konflikt med noe? Har noen f eks et bilde av dette montert?
                  Takker for all hjelp!
                  Trophyen er 1/8 og stock omtrent lik bakkeklaring som slash, men ved justering av droop screw og dempere kan du få mye mere bakkeklaring.. hjulene er også større og denne tar seg frem mye bedre enn slashen. Drivlinja er mer solid enn på slashen, og jeg vil tro Trophyen er morsommere å kjøre. Holdbarhet ellers vet jeg ikke, da noen sier den tåler mye og andre sier den tåler mindre enn f.eks. Vorza, som er en meget god bil fra HPI. Hadde du hatt råd til Vorza hadde nok det vært best, men tror Trophyen er en bra bil Et outerwear som dekker over hele chassiet er vel det beste på en bil hvor ingen komponenter er vanntette fra før... den kan festes i med borrelås under chassiet, eller på siden av chassiet om det er plass.
                  Vet ikke om du ser utifra vedlagte bilde hvordan det er festet, men legger ved allikvel

                  Click image for larger version

Name:	423977_352154164818090_100000705292206_1117994_521671762_n.jpg
Views:	1
Size:	56.3 KB
ID:	780149
                  Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
                  Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Hans O View Post
                    Har aldri brukt et outerwear før. Hvordan festes det uten å komme i konflikt med noe? Har noen f eks et bilde av dette montert?
                    Takker for all hjelp!
                    Gå for Dusty Motor Shroud istedenfor Outerwears. Pro-versjonen av Dusty Motor Shroud har glidelås og er etter min mening mye lettere å bruke enn Outerwears.
                    Jeg har hatt denne nå gjennom hele fjor-sesongen og de som bruker Outerwears fikler mye mer en meg med Dusty Motors sin.
                    Bestilte en ny nå til en annen bil, og limet på borrelåsen har blitt betraktelig bedre også.

                    PS: Du finner Dusty Motors på eBay også.
                    Tar som regel under en uke å få det rett i postkassa
                    5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
                    Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by SAVAGEry View Post
                      Trophyen er 1/8 og stock omtrent lik bakkeklaring som slash, men ved justering av droop screw og dempere kan du få mye mere bakkeklaring.. hjulene er også større og denne tar seg frem mye bedre enn slashen. Drivlinja er mer solid enn på slashen, og jeg vil tro Trophyen er morsommere å kjøre. Holdbarhet ellers vet jeg ikke, da noen sier den tåler mye og andre sier den tåler mindre enn f.eks. Vorza, som er en meget god bil fra HPI. Hadde du hatt råd til Vorza hadde nok det vært best, men tror Trophyen er en bra bil Et outerwear som dekker over hele chassiet er vel det beste på en bil hvor ingen komponenter er vanntette fra før... den kan festes i med borrelås under chassiet, eller på siden av chassiet om det er plass.
                      Vet ikke om du ser utifra vedlagte bilde hvordan det er festet, men legger ved allikvel

                      [ATTACH=CONFIG]62721[/ATTACH]
                      Takk for god info! Har sett på Vorza og det blir litt dyrere enn hva jeg hadde planlagt å bruke.
                      Men har da fått inntrykk av at Trophy Buggy er en god bil. Jeg driver kun med hobby kjøring, ikke konkurranse osv. Så tror det vil bli bra for meg. At den tar seg frem bedre enn slash gjør det veldig positivt!
                      2 x Tamiya CC01, HPI Mini Recon, Traxxas Rally1/16 Vxl, Tamiya M04

                      Comment


                      • #12
                        Flott! Ser på siden og det virker ikke som de har til stort annet enn noen Traxxas modeller? Eller om det er noe av det der som passer trophy buggy?
                        2 x Tamiya CC01, HPI Mini Recon, Traxxas Rally1/16 Vxl, Tamiya M04

                        Comment


                        • #13
                          Og hva er egentlig den store forskjellen på buggyen og truggyen?
                          2 x Tamiya CC01, HPI Mini Recon, Traxxas Rally1/16 Vxl, Tamiya M04

                          Comment


                          • #14
                            Jeg kjøpte meg denne bilen forrige uke, i Truggy utgaven. Bredere sporvidde og større hjul, ellers fikk jeg inntrykk av at den var helt lik Buggyen.
                            Aldri hatt RC bil før, så dette er min første. Jeg har ingen sammenlingningsgrunnlag, men må jo si jeg synes bilen er utrolig lettkjørt og morsom. Går fort selv med 2S 5200a batteriene jeg kjøpte. Får kjøpe 3S eller 4S senere og se om det er mer moro.
                            Det lille jeg har kjørt er på hardpakket snø, men det føyker så mye opp at jeg ikke tør kjøre mer før jeg har fått bilen vanntett eller i det minste vannavvisende. Og et par turer i brøytekanten så blir hjo hele bilen pakka med snø...
                            Har derfor bestilt Outerwear. Fant ikke til Tryggy modellen, men bestilte til Vorzan og håper det passer.
                            ¨Lykke til med bilvalget ditt

                            Comment


                            • #15
                              Hvis truggy har bredere sporvidde og større hjul er jo det noe å tenke på.. Har litt vanskelig for å bestemme meg.. Vinglepetter jeg,.
                              2 x Tamiya CC01, HPI Mini Recon, Traxxas Rally1/16 Vxl, Tamiya M04

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X