Announcement

Collapse
No announcement yet.

Skal du kjøpe Traxxas Stampede 4x4 VXL?? Vell her er mine erfaringer!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Skal du kjøpe Traxxas Stampede 4x4 VXL?? Vell her er mine erfaringer!

    Har sett en drøss med tråder der folk spør om forskjellige biler og om de burde kjøpe en slik!
    Tengte jeg skulle dele mine erfaringer om Traxxas Stampede 4x4 VXL

    Da jeg fikk den så den veldig solid og sterk ut. Var store drivakslinger samme og kraftig bygd.. Trodde jeg i allefall.
    -Etter og ha kjørt nesten 2 batteri gikk den første drivakslingen.
    -Etter 2 uker gikk en hjulhub i stykker.
    -Etter 1 mnd var dempertårnet bake rasert.
    -Har i tillegg tatt 5119 lagret som holder pinoion gearet, en demper, bærebru fremme osv..

    Så etter utallige bestillinger hos Elefun.no og Samirc.no og en god del bortkastede penger på orginaldeler fant jeg ut at noe måtte oppgraderes.

    -Kjøpte fullt integy alu pakke, men brukte kun dempertårnene, hubber og batteriholder.
    -Rpm a-Armer
    -Mips cvg drivakslinger fremme/bak
    -Traxxas big boore alu dempere.
    -Oppgraderte gearing pinoin: 11 spur: 53. Super aks og bra mye mindre toppfart med 3s Lipo.
    -Nye dekk Proline Masher.
    -Ny sender Sanwa mt4 og motaker Sanwa RX-461

    Så hva fikk jeg ut av dette??

    En bil jeg stort sett aldrig kjøre i stykker og som er 10 ganger bedre en det orginale!
    Den nye senderen gir meg så utrolig mye mer muligheter med instillinger osv. Man har også kontroll over batteri prosent og temperatur.

    Min erfaring er at en stampede 4x4 vxl ikke er noen supersterk bil (funker sikkert bra til nimh), mener også at den heller ikke er klar for og kjøres med lipo langt ifra!
    Jeg fikk min stampede for 3400kr, men for og få den optimal for bruk med lipo så har den totalt kostet meg 7000-8000kr.
    Traxxas Stampede 4x4 Vxl, Traxxas Slash vxl 2wd & axial wraith.

    -Halve opplevelsen med rcbil er og oppgradere den

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
Welcome to our newest member, Erik-M.
Working...
X